Gå til innhold

[Løst] Kjøp av GTX 1060, men hvilken modell?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle hive inn et 1060 kort i ene maskinen her, men det finnes jo en drøss med modeller å velge mellom. 

 

Noen grunn til å ikke bare kjøpe det billigste 1060 kortet jeg finner?

 

Viktigste utenom ytelse er lavt støynivå da dette er en stuepc som skal kobles opp til projektor og 4k-tv.

 

Det blir med andre ord ikke noen gigantisk spillmonster av en maskin, men mer en supplering av konsoll med lignende bruk. Altså koble til med håndkontroll, spille med kompiser, litt Destiny 2 når det kommer, gta-v osv. Egentlig bare mulighet til å velge om jeg vil ha spill på konsoll eller på pc.

 

Så, hvilket kort velger jeg? Lest meg til at MSI Gaming-x skal være bra på støy. Asus GTX 1060 Dual OC 3GB har jeg mulighet til å plukke opp for 1500 kroner, men hvordan er dette med tanke på støynivå?

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus GTX 1060 Dual OC virker å ha en irriterende susing etter hva jeg kan lese meg frem til på Google. Dermed utgår i grunn den. Orker ikke noe som støyer i bakgrunnen om kodi står på uten avspilling, da vil jeg ha det stille i stuen uten å måtte skru av alt.

 

Strix koster mer enn jeg ønsker å bruke. Tenker holde meg under 2500. I så fall må jeg finne noen som selger den modellen brukt.

 

MSI Gaming-x ser ut til å ligge på 2500 om jeg holder meg til 3 GB versjonen. Jeg vil vel strengt tatt ikke trenge noe mer enn 3 gb versjonen tenker jeg.

Lenke til kommentar

Husk at 3Gb versjonen har litt færre CUDA kjerner enn 6Gb versjonen og derfor yter litt lavere, er ikke bare forskjell i minnemengde.

 

Ellers er støynivået relativt lavt på alle GTX1060 kort.

 

Edit: Ved stock hastighet er et GTX980 tilsvarende ett GTX1060-6Gb kort. Men GTX1060 utvikler langt mindre varme = mindre støy. Og mindre strømforbruk så klart.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MSI Gaming X, er veldig stillegående helt klart å anbefale, STRIX er også et godt kort.

Ville valgt 6GB varianten.

 

Ser ut som det blir MSI.

 

Strix kortet er for stort til mitt htpc kabinett, MSI kortet skal passe akkurat i følge spesifikasjonene.

 

Er der noen Radeon kort jeg bør vurdere over 1060 i prisklassen opp til 2500?

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...