vegardm Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg synes datakabler av alle slag er for dyrt, og vurdrer derfor å starte en webshop som kun selger datakabler (og relatert utstyr). Prisene skal være de laveste og det skal oppnås ved å drifte svært økonomisk. (Kun webhandel og hovedsakelig kommunikasjon ved hjelp av e-post). Hvordan er interessen for en slik webshop? Lenke til kommentar
shahin Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Dårlig. Hvor ofte kjøper man en 5m vga kabel siden man vil ha maskina lenger unna? En gang pr 5 år? Når man kjøper legger man dette ofte til med noe annet hw kjøp, siden man anyway skal betale porto. Nettvekskabler osv kan rett og slett ikke bli billigere enn f.eks. Biltema. USB kabler følger jo med printere/kamera/webcam osv, så av USB selges nok kun extender kabel... noe man igjen kun trenger en gang pr 5 år... 30kr kabel + 70kr frakt? Blir billigere i butikk, selv på Elkjøp/Clas/Biltema osv. Ikke for å virke kjip, men dette er mine meninger Frakten gjør det for dyrt å kjøpe kabler online - og kabler er noe man trenger DER OG DA, man vil ikke vente 2-3 dager. Endret 4. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Jeg synes datakabler av alle slag er for dyrt, og vurdrer derfor å starte en webshop som kun selger datakabler (og relatert utstyr). Prisene skal være de laveste og det skal oppnås ved å drifte svært økonomisk. (Kun webhandel og hovedsakelig kommunikasjon ved hjelp av e-post). Hvordan er interessen for en slik webshop? Hvis jeg skal bestille noe så tilfaller jo porto og evt oppkravsgebyr. Dvs. gevinsten ved å handle hos deg i stedet for hos vanlige dyre webshopper samtidig med annet utstyr faller bort. Tror ikke jeg ville kjøpt aksjer i det firmaet ditt for å si det sånn. Sorry, men det er bedre å få kalde harde fakta nå, enn etter å ha tapt en halv million i investeringer. Endret 4. desember 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 må nok desverre si meg enig i shahin. Ideen og forslaget er fint det, men jeg vil nok være enig me de andre innleggene. det vil antagelig ikke være noe å spare fra å kjøpe dem på elkjøp/clas ohlson/bil tema. dette er etter at man har lagt til frakt osv. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Må si meg enig med alle andre her... Blir bare litt for dumt med VERDENS BILLIGSTE nettverkskabel på 2m når porto blir en 50-lapp Kan selvsagt være en idê om du får bedrifter og storforbrukere som kunder. M.a.o folk som kjøper 10-100 kabler av gangen, men det er ikke lett å etablere seg i et sånt marked. Det krever riktige forbindelser.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå