Gå til innhold

Dødt forum


Anbefalte innlegg

Dette forumet virket ganske så dødt. Er det så få personer her inne som diskuterer litteratur. Jeg hadde tenkt å opprette en ny diskusjon angående det jeg synes er alt for høye priser på gamle ebøker, men min forrige diskusjon her inne har ikke fått noen visning eller svar så jeg tror jeg dropper det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg ser, så finnes det ingen dedikerte forum til bøker og litteratur generelt, så det er jo helt klart en mangelvare.. Kanskje starte opp en egen nettside med anmeldelser av bøker som større nettaviser kan lenke til, så får du også de som har en interesse for litteratur til å strømme til og bidra med sin kunnskap.

 

Jeg har ikke så stor interesse, men finner ingen opplagte forum som er dedikert til slikt etter noen kjappe google søk..

EDIT:

Om ikke TEK snapper dette opp nå da og prøver å skape dette selv som noe å satse på..

 

Hadde jo kanskje ikke vært dumt å ha Litteratur som en hovedfane, lik Data om det slo an :) Men er ikke så mange litterære mennesker her desverre :p

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Det er sikkert mange faktorer som styrer et marked, men to er for meg viktige: 1) Det må være nok kunder som er interessért. 2) Det må være noen som skaper interesse og driver markedet.

 

Dette er et stort forum, men det er bare ikke nok folk som er interessert. Hva skal moderatorer gjøre? E-mailbombe titusenvis av folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg finner heller ingen fora innenfor litteratur som er særlig aktive. Jeg lurer på om enten a) Facebook har stjålet for mye av folks internettid, eller b) litterært interesserte mennesker sitter og leser for seg selv fremfor å luske på forum. Har god nytte av organiseringsfunksjonen Bokelskere.no gir, men det er lite sosial aktivitet der også, selv om de fronter med "Velkommen hjem". Ensomt hus.

 

Jeg tror det beste man gjør er å sette seg ned og svare på tråder man finner interessante, dels uavhengig av alderen på tråden, og håpe på å stå frem som et godt eksempel, slik at andre kan følge etter.

Lenke til kommentar

Er selv litt skuffet over denne delen av forumet, men det er vel kanskje slik med andre deler av forumet (er selv mest aktiv her på kultur men er en del innom samfunnsdelen).

 

Føler at mange av trådene som har blitt opprettet de siste årene har vært "jeg liker disse bøkene, kan noen anbefale flere?"-tråder. Gode saklige litteraturdiskusjoner er spennende, men kanskje ikke for så mange?

 

Det er vel heller ikke så mange bokserier som er store nok til å ha egne sider? Bortsett sikkert fra GoT, men det er på engelsk - og nå mest TV-serien. Har selv vært aktiv på både HP- og Tidshjulet-sider. Der var det også åpning for generell diskusjon om og rundt litteratur og lesning

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Den generelle aktiviteten på diskusjon.no har vel vært dalenede de siste årene, og delvis relaterte underforaer som film og musikk er også ganske døde. Facebook (chat og grupper med venner/bekjente), Reddit (/r/books, /r/booksuggestion, /r/BookClub) og Goodreads har nok tatt endel aktive folk. Det er også mye lettere å bli med på diskusjoner rundt/om film, serier og musikk, pga de fleste vil ha tid til å bare sette seg ned og se den filmen, høre på den låten, osv - også kan man være med på diskusjonen. Med bøker så krever det litt mer tid.

 

Men er enig i at det er litt skuffende. Og veldig synd å måtte ty til engelske kilder, og dermed gå glipp av veldig mye av det som kommer fra norske forfattere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...