Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe brukt mellomtung mc

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på med A2 lappen og trenger litt hjelp til valg av motorsykkel. Tenker å bruke maks 40-50k. Er 183 høy om det har noe å si. Type motorsykkel blir nok naken, sport eller touring. Jeg har sett veldig mye på kawasaki ninja 250 og ninja 300, men etter jeg så en 250 kjørende på gaten virket den veldig liten. 

Av syklene på finn syns jeg disse virker fristende:

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94491631

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94407468&fks=94407468

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94492676

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=82318172

Kom gjerne med forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Da jeg var i din situasjon, valgte jeg en ensylindret supermotard.

Jeg kjørte en honda hornet på kjøreskolen, og ble lei det høye turtallet på vepsen.

Kjøpte en aprilia pegaso 650; den har jeg fortsatt :-)

Så jeg hadde kjøpt Yamaha MT 03, hvis det var de 4 jeg hadde å velge fra.

Kjøp Abus skivelås med alarm om du vil ha sykkelen for deg selv!

Min ble stjålet to ganger.

Lenke til kommentar

Jeg var veldig fornøyd med min SV 650 S, finnes også uten S, altså naken. Angånde skivelås med alarm kan du være obs på at hvis det blåser veldig og den vingler litt kan det hende alarmen går. Har skjedd med meg noen ganger.

Lenke til kommentar

Jeg var veldig fornøyd med min SV 650 S, finnes også uten S, altså naken. Angånde skivelås med alarm kan du være obs på at hvis det blåser veldig og den vingler litt kan det hende alarmen går. Har skjedd med meg noen ganger.

ja frister litt med en slik sykkel, men har hørt det er ganske stress å få den plombert til 48hk. I tillegg er det ifølge forsikringskalkulatoren til IF ingen forskjell på pris mellom plombert og fulleffekt, altså det blir dyrere i forhold til 250-300cc sykler

Lenke til kommentar

ja frister litt med en slik sykkel, men har hørt det er ganske stress å få den plombert til 48hk. I tillegg er det ifølge forsikringskalkulatoren til IF ingen forskjell på pris mellom plombert og fulleffekt, altså det blir dyrere i forhold til 250-300cc sykler

Det var ikke så stress å få den plombert ga den bare til et verksted. Så lenge du kan få tak i en tilhenger og noen stropper går det fint å få transportert den. Vet ikke helt hva forsikringsselskapene baserer seg på. Jeg har aldri kjørt en MC på under 600 kubikk heller. Slik de strupet min var å sette en sperre for hvor mye jeg kunne vri på gassen. Så den vil uansett føles mye kraftigere ut enn en med 300 cc.

Lenke til kommentar

Det var ikke så stress å få den plombert ga den bare til et verksted. Så lenge du kan få tak i en tilhenger og noen stropper går det fint å få transportert den. Vet ikke helt hva forsikringsselskapene baserer seg på. Jeg har aldri kjørt en MC på under 600 kubikk heller. Slik de strupet min var å sette en sperre for hvor mye jeg kunne vri på gassen. Så den vil uansett føles mye kraftigere ut enn en med 300 cc.

oja ok. Måtte du ikke vise motorsykkelen eller papirene på en trafikkstasjon eller noe etter verkstedet? Noen sier det kan være lang ventetid på slikt. Hører mye forskjellig på mc forumene :/

Endret av Ola Nordmann 1234
Lenke til kommentar

Ja stemmer jeg måtte innom trafikkstasjonen, det går an å bestille time for dette på nett. Følte selv ikke det tok så lang tid. Dessuten er det jo bare å få det gjort før du får lappen så blir det ikke så mye venting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...