Ola Nordmann 1234 Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hei, jeg holder på med A2 lappen og trenger litt hjelp til valg av motorsykkel. Tenker å bruke maks 40-50k. Er 183 høy om det har noe å si. Type motorsykkel blir nok naken, sport eller touring. Jeg har sett veldig mye på kawasaki ninja 250 og ninja 300, men etter jeg så en 250 kjørende på gaten virket den veldig liten. Av syklene på finn syns jeg disse virker fristende: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94491631 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94407468&fks=94407468 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=94492676 https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=82318172 Kom gjerne med forslag Lenke til kommentar
jeggern Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hei. Da jeg var i din situasjon, valgte jeg en ensylindret supermotard. Jeg kjørte en honda hornet på kjøreskolen, og ble lei det høye turtallet på vepsen. Kjøpte en aprilia pegaso 650; den har jeg fortsatt :-) Så jeg hadde kjøpt Yamaha MT 03, hvis det var de 4 jeg hadde å velge fra. Kjøp Abus skivelås med alarm om du vil ha sykkelen for deg selv! Min ble stjålet to ganger. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Jeg var veldig fornøyd med min SV 650 S, finnes også uten S, altså naken. Angånde skivelås med alarm kan du være obs på at hvis det blåser veldig og den vingler litt kan det hende alarmen går. Har skjedd med meg noen ganger. Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg var veldig fornøyd med min SV 650 S, finnes også uten S, altså naken. Angånde skivelås med alarm kan du være obs på at hvis det blåser veldig og den vingler litt kan det hende alarmen går. Har skjedd med meg noen ganger. ja frister litt med en slik sykkel, men har hørt det er ganske stress å få den plombert til 48hk. I tillegg er det ifølge forsikringskalkulatoren til IF ingen forskjell på pris mellom plombert og fulleffekt, altså det blir dyrere i forhold til 250-300cc sykler Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Derfor kjøper man ikke forsikringen hos Hvis. Endret 2. mai 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg var veldig fornøyd med min SV 650 S, finnes også uten S, altså naken. Angånde skivelås med alarm kan du være obs på at hvis det blåser veldig og den vingler litt kan det hende alarmen går. Har skjedd med meg noen ganger. ja frister litt med en slik sykkel, men har hørt det er ganske stress å få den plombert til 48hk. I tillegg er det ifølge forsikringskalkulatoren til IF ingen forskjell på pris mellom plombert og fulleffekt, altså det blir dyrere i forhold til 250-300cc sykler Det var ikke så stress å få den plombert ga den bare til et verksted. Så lenge du kan få tak i en tilhenger og noen stropper går det fint å få transportert den. Vet ikke helt hva forsikringsselskapene baserer seg på. Jeg har aldri kjørt en MC på under 600 kubikk heller. Slik de strupet min var å sette en sperre for hvor mye jeg kunne vri på gassen. Så den vil uansett føles mye kraftigere ut enn en med 300 cc. Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Jeg var veldig fornøyd med min SV 650 S, finnes også uten S, altså naken. Angånde skivelås med alarm kan du være obs på at hvis det blåser veldig og den vingler litt kan det hende alarmen går. Har skjedd med meg noen ganger. ja frister litt med en slik sykkel, men har hørt det er ganske stress å få den plombert til 48hk. I tillegg er det ifølge forsikringskalkulatoren til IF ingen forskjell på pris mellom plombert og fulleffekt, altså det blir dyrere i forhold til 250-300cc sykler Det var ikke så stress å få den plombert ga den bare til et verksted. Så lenge du kan få tak i en tilhenger og noen stropper går det fint å få transportert den. Vet ikke helt hva forsikringsselskapene baserer seg på. Jeg har aldri kjørt en MC på under 600 kubikk heller. Slik de strupet min var å sette en sperre for hvor mye jeg kunne vri på gassen. Så den vil uansett føles mye kraftigere ut enn en med 300 cc. oja ok. Måtte du ikke vise motorsykkelen eller papirene på en trafikkstasjon eller noe etter verkstedet? Noen sier det kan være lang ventetid på slikt. Hører mye forskjellig på mc forumene :/ Endret 2. mai 2017 av Ola Nordmann 1234 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Ja stemmer jeg måtte innom trafikkstasjonen, det går an å bestille time for dette på nett. Følte selv ikke det tok så lang tid. Dessuten er det jo bare å få det gjort før du får lappen så blir det ikke så mye venting. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Er det lenge til du har tenkt å ta A-lappen? Om du finner en grom tungsykkel ville jeg gått for det og plombert. Ellers ville jeg definitivt gått for Kawa 300. Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 Er det lenge til du har tenkt å ta A-lappen? Om du finner en grom tungsykkel ville jeg gått for det og plombert. Ellers ville jeg definitivt gått for Kawa 300. ja er 2 år å vente før jeg kan gå over til A men da kjøper jeg meg nok en annen sykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå