Gå til innhold

Ulemper ved å kjøpte eksterne harddisker og åpne disse?


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det er vel tilbud/etterspørsel som ofte gjør at eksterne harddisker er billigere enn tilsvarende interne disker. Jeg er ute etter noen 8tb disker, og der koster rimeligste interne disk (Seagate Archive) ca 2700 kroner. Disse eksterne diskene koster 2.390,- og 2.290,-.

 

Hvis jeg skulle gjette så vil jeg tro at den sistnevnte Seagate inneholder en 8tb Ironwolf disk? Jeg vet ikke hvilken produsent LaCie bruker for sine disker.

 

Annet enn at garantien ryker, er det noen ulemper med å kjøpe Seagate diskene?

 

Det har en stabel på 300-400 BluRay som jeg ønsker å ha remux av liggende på serveren min for mediesenter. Det er derfor ikke så farlig om det skule ryke en disk, blir bare jobb på meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare beholde den ekstern? I mine øyne er det bedre enn å nedgradere den til intern disk. Lettere å ta med seg til kamerater etc. USB 3.0 hastigheten er uansett mer enn nok til filmtitting.

 

Litt med oppsettet her å gjøre. Settes i en server, og deretter havner disken i DrivePool som samler flere disker. Serveren har heller ikke USB 3 (ikke at det er noe stort hinder å skaffe).

Lenke til kommentar

Jeg bestilte et par av Seagate diskene. Det sitter Archive-disker i de som har ganske trege skrivehastigheter. 

 

For min del spiller det ikke så stor rolle da det er et medielager, jeg hadde bevisst kjøpt Archive disk tidligere da den var billig.

 

Kabinettet ble ødelagt av å åpne det (sprø plastklips som ikke lar seg vippe opp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...