Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Forbereder nytt operativsystem og nye maskiner.Microsoft går i strupen på Chromebook Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Skal jeg være negativ? Jeg har lyst å være negativ. Nå er jeg negativ:"Windows 10 Cloud" - der Cloud er synonymt med "net-" i "netbook" og "web-" i "WebOS", og der den nye versjonen av operativsystemet er en parallell til den enooorme salgssuksessen Windows RT. Basert på nyeste iterasjon av Metro-apps, modern apps, Universal Apps, eller tåkenavnet Windows Apps - altså UWP-apps. I stedet for å jobbe videre med funksjonaliteten der dagens slagmark står; sammenslåing av hus, mobil og PC til et smartere sammensatt økosystem der man både kan gjøre tradisjonelle PC-oppgaver, tilføye AI og et stemmestyrt interface rundt, som er koblet til bilen, telefonen og lyspærene dine, der Google jobber med å nå deg uten touchskjermer og man jobber på spreng med utvidet virkelighet og øyeprojektering, så prøver Microsoft fortsatt å kopiere IOS-modellen. Nok et forsøk på å lage Windows på nytt med lukket økosystem. Strengt tatt det samme forsøket som sist? Muligens med Cortana. Hvis du bor i USA.Would not buy. Endret 24. april 2017 av tommyb 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Stikkord er at de må være strømgjerrige, starte raskt og vekkes kjapt fra dvale. Alt dette fremstår som referansedesign og minstekrav for maskinprodusenter. Det er minst to krav: - de må være rimelige - de må være gode - de må ha kompatibilitet med nødvendig programvare, apper og/eller skyløsninger Endret 24. april 2017 av G Lenke til kommentar
Databytingen Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Hva har egentlig Satya Nadella oppnådd siden han tok over roret? Han blåser opp småting som det skal være noe stort og flott. På meg så virker det som det for det meste bare er pjatt. Merkelig at de ikke kan få ansatt noen som ikke bare står og veiver med armene, men det er tydeligvis sånn de holder på disse toppsjefene nå. Ja, ja! Er jo synd at de ikke får det helt til. Skulle gjerne ha sett at de hadde greid å optimalisere Windows og samtidig gjort OSet mer attraktivt for folk flest. Dette nettskygreiene synes jeg derimot er totalt uinteressant, men hver sin smak. Endret 24. april 2017 av Databytingen 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hva har egentlig Satya Nadella oppnådd siden han tok over roret? Han blåser opp småting som det skal være noe stort og flott. På meg så virker det som det for det meste bare er pjatt. Merkelig at de ikke kan få ansatt noen som ikke bare står og veiver med armene, men det er tydeligvis sånn de holder på disse toppsjefene nå. Ja, ja! Er jo synd at de ikke får det helt til. Skulle gjerne ha sett at de hadde greid å optimalisere Windows og samtidig gjort OSet mer attraktivt for folk flest. Dette nettskygreiene synes jeg derimot er totalt uinteressant, men hver sin smak. Det viktigste toppsjefene selger nå er ikke produkter, men Tro på Selskapet. Det er derfor Tesla er større enn Ford, som jo tross alt omsetter en bøtte med mynter for hver krone i Tesla. Og for å selge Tro må man veive litt med armene. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Så et skjæringspunkt mellom de fantastiske suksessene netbooks og Windows RT? Flott strategi der, altså.Problemet med å konkurrere mot Google på dette markedet er at Google ikke gjør dette for å tjene penger direkte og derfor gir bort ting til kostpris (eller lavere). Google gjør dette for å kultivere flere øyer å servere reklame til, ettersom det er der 95% av inntektene deres kommer fra. Endret 25. april 2017 av fuzzy76 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå