Gå til innhold

Oppgradere fra I7-4790 til I7 6700K. Verdt å oppgradere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på hva du skal bruke pc til hadde du brukt pcen til videoredigering\virtualisering\ bilderedigering.

Hadde jeg vurdert Ryzen.

Skal du kun spille og overklokke er i7 7700k foretrekket.

Uansett så kan begge deler fungere men det blir noe forskjell på ytelsen i hver oppgave.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva du skal bruke pc til hadde du brukt pcen til videoredigering\virtualisering\ bilderedigering.

Hadde jeg vurdert Ryzen.

Skal du kun spille og overklokke er i7 7700k foretrekket.

Uansett så kan begge deler fungere men det blir noe forskjell på ytelsen i hver oppgave.

Jeg driver på med litt streaming som tar en del ressurser fra CPU'en

Lenke til kommentar

Jeg driver på med litt streaming som tar en del ressurser fra CPU'en

Er du komfertabel med å overklokke, så velger du enten Ryzen 1600 eller 1700. Hvis ikke velger du Ryzen 1600X eller 1800X. Pass på at du får RAM som funker bra med Ryzen, gjerne da i 3000/3200 Mhz og 16GB (8GB x 2)

Lenke til kommentar

Da ble det nytt hovedkort og memory samt en I7-7700K:)

Hvilket hovedkort og RAM ble det da?

MSI Z170A GAMING M5, Socket-1151

Crucial DDR4 2666MHz 16GB 

Hvis ikke det er for sent, bør du avbestille det hovedkortet. Du trenger et Z270 hovedkort for å støtte i7 7700K ut av esken. Z170 hovedkort trenger en BIOS update først...

Kan også anbefale deg DDR4 3200 Mhz brikker. (Corsair LPX)

Lenke til kommentar

Da ble det nytt hovedkort og memory samt en I7-7700K:)

Hvilket hovedkort og RAM ble det da?

MSI Z170A GAMING M5, Socket-1151

Crucial DDR4 2666MHz 16GB 

Hvis ikke det er for sent, bør du avbestille det hovedkortet. Du trenger et Z270 hovedkort for å støtte i7 7700K ut av esken. Z170 hovedkort trenger en BIOS update først...

Kan også anbefale deg DDR4 3200 Mhz brikker. (Corsair LPX)

Bios update skal ikke være noe problem?

Lenke til kommentar

FØR du setter inn CPU. Siden du ikke har en 6600K eller tilsvarende fra før, så kan du risikere at maskina ikke starter opp. Bare bytt til det jeg sa du ;)

Får se om det er forseint eller ei, pakken er ikke sendt men ferdig pakket. Så får håpe at røddagen redder meg :)

Lenke til kommentar

FØR du setter inn CPU. Siden du ikke har en 6600K eller tilsvarende fra før, så kan du risikere at maskina ikke starter opp. Bare bytt til det jeg sa du ;)

Men takk for at du gjor meg obs på det :) Google litt selv og fant ut at mange har hatt problemet med delene sammen. Krever som du sa en BIOS oppdatering. Vansklig når det eneste jeg har er en 1150 socket CPU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...