Morella Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Er det noen som har jobbet innen plan og bygg i kommunen, eller kjenner til hvordan det er å jobbe som saksbehandler for plan og byggesaker i kommunen? Hvordan ser en vanlig dag ut? Jeg er kvalifisert til jobben, men har aldri jobbet i kommunen. Har inntrykk av at det er et godt fagmiljø i kommunen, og at man får utviklet seg osv, noe som er positivt! Men har også inntrykk av at det er veeeldig mye (unødvendige..?) møter i kommunen -noe jeg ikke er stor fan av, stemmer det? Eller gjelder det mest for de som er ansatt "lenger opp i systemet"? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det varierer frå kommune til kommune, frå avdeling til avdeling, og frå ledar til ledar. Antallet møter og andelen av møter vil variere litt alt etter kva du arbeider med, og på kva ledelse du har. På byggesak så jobber ein mykje sjølvstendig og kun har ein fagleder som sjekker over arbeidet ditt då dette er meir nøyaktigheitsarbeid, på plansak kan det fort bli noke meir møter då dette er meir overordna strategier der ein treng mange innspill for å sikre kvaliteten og ikkje oversjå svakheiter i reguleringsplanen. Det er derfor det også blir innhenta innspill frå andre aktørar slik som naboar, grunneigarar, osv. Dette medfører nødvendigvis noe møtevirksomheit. Det varierer litt frå ledelse til ledelse om det er saksbehandlere eller kun lederane som deltar på slike møter. Så mitt generelle råd er at du bør bruke jobbintervjuet til å stille spørsmål om arbeidskvardagen, og eventuelt bruker prøvetida aktivt for å teste forholda dersom du får jobbtilbudet. Det neste rådet er å ta kontakt med tillitsvalgt i den kommunen/avdelinga du søker jobb i slik at du kan få informasjon frå dei ansatte. (Dette vil uansett være fornuftig med tanke på lønnstilbud og råd om kor mykje du bør kreve i lønn). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå