Gå til innhold

[Løst] Hvilken gaming skjermkort er bedre en Titan første gen og stillegående?


LMH1

Anbefalte innlegg

Finnes det noen billig skjermkort som yter bedre en første gen GTX titan (RX 580\GTX 1070 kanskje som er stillegående?)

 

F.eks: Vifter:

120x120x10 mm

300-1200 o/min

6,1-16,2 dB(A)

Temprature less than 60 celsius.

 

2-3 vifter helst maks 2 PCI-E spor.

For antar man må ha vannkjøling i så fall, for i dag støyer vel pcen 40-50 db under heftig spill.

 

For jeg har SLI oppsett på en PC men syns fremdeles det støyer mye, og spillene henger seg hvis jeg la spiller stå på pause da jeg har lyd gjennom HDMI.

 

Ser ut som den og RX 280x er vanskelig å finne kjølere til. Da de er utdatert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten finne ut hva som er viktigst for deg. MSI Gaming X kjøleren går for å være en av de mest stillegående. Hvis lavt støynivå og lite watt trekk er viktig for deg, glem da å overklokke. Du vet LMH1, hvis du dveler og grubler for lenge over data kjøpa dine og venter på at noe bedre kan komme i fremtiden, så får du aldri kjøpt noe da...

Lenke til kommentar

Ja,  men jeg mener egentlig det burde vært pant på maskinvare som tomflasker da man taper mest penger hvis man er den typen som vil kjøpe noe kun for å ha noe bedre, så sant den virker og er innenfor garanti er det egentlig ikke vits å kjøpe nytt.

 

Er vel fordel å kjøpe nytt når det forrige går i stykker og ikke lønnsomt å reprarere.

Sikkert ikke langt unna før GTX 2080 Ti, 2080 & 2070 kommer.

 

Så jeg vet ikke om de skjermkortene er verdt å vurdere? For jeg vil helst ha ting i 5 år før jeg vurder å bytte.

Tror Vega (R9 590) kanskje gir nvidia kalde føtter og må komme med mye bedre skjermkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis det ikke haster for deg, så ville jeg venta til september/oktober tiden. Da har nok både de nye skjermkorta og CPU'ene til Intel kommet ut.

 

Intel "Coffee Lake" er ryktet å komme ut med en 6-kjerne verson, og hvis den prises riktig kan den være et godt valg for deg hvis du er fortsatt skeptisk til AMD Ryzen. Intel X299 plattformen blir for dyr for deg kjenner jeg deg rett.

 

Hvis det stemmer at GTX 20xx serien kommer til høsten, så bør du selvsagt velge den fremfor dagens GTX 1060/1070/1080 kort. GTX 1080Ti vil nok sitte på ytelsestoppen av nVidia sine kort resten av året (hvis man da glemmer Titan korta).

 

AMD Vega...ingen vet noe konkret enda, så du får nesten bare vente å se. Topp modellen blir nok ikke billig den heller.

 

Som jeg skrev tidligere, hvis du grubler for mye får du aldri kjøpt deg noe heller :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...