Øssa Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hei! Leier et studio/øvingslokale som jeg disponerer sammen med flere andre. Jeg har kontrakt med huseier og betaler for hele leien, og så betaler de jeg disponerer sammen med hver sin del til meg. Finnes det noen enkel måte for meg å betale "min del" av fakturaen jeg får fra huseier med Enkeltpersonforetaket mitt? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Du bokfører hele fakturaen/fakturabeløpet som en leiekostnad (debet på konto 6300 Leie lokale, kredit på 2400 Leverandørgjeld), og når du får tilbakebetalt bokfører du overføringen som en reduksjon av leiekostnaden (debet 1920 Bankkonto, kredit 6300 Leie av lokale). 1 Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Så det er ikke noen mulighet å bare "betale leie til meg selv?". Blir en regning på betale med ENKet kontra en betaling og 8 reduksjoner i leie hver måned. Blir mye ekstra regnskapsføring Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Du må bokføre innbetalingene fra kompiser uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå