K-DoG7p7 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Heisan Jeg skal i Mai sette opp en "fast" montert Kompressor i garasjen min med lufttslange lagt skult i veg frem til en veggmontent Slangerulle. Ideen er å bygge et lite rom inne på kryploftet av garasjen og bruke en relativt billig 50 eller mer liters kompressor slikt at når det må gjøres vedlikehold så kan jeg bare rulle den ut av veggen. Planen er å legge opp 2 luftrør fra kompressoren, Første kommer ut av veggen ved arbeidsbenken og den andre kommer ut til en slangerulle ved garasjeporten sånn at den kan brukes ute og inne. Jeg hadde tenkt å skru trykket på fult på Kompressoren sånn at den hele tiden ga ut 10Bar og så sette opp en Trykk regulator på begge stedene sånn at jeg har lokal styring av trykket. Hele systemet skal også gå på en av og på bryter som monteres ved døren sånn at den ikke står på hele tiden og fyller seg til alle døgnets tider. Men Så er det å finne den rette Kompressoren. Som sagt er jeg på utsikt etter noe billig men dugelig. ideelt sett 10Bar, 50Liter og lett å få taki deler til, men kan gå over på begge de 2 første. Jeg har vurdert "Kompressor 30V-50" fra Biltema men er åpen for forslag. Dersom noen har tips til prosjektet mitt så tar jeg det gjerne i mot, jeg har ikke startet innkjøpene enda så er fortsatt mulighet til å forandre på alt Endret 23. april 2017 av K-DoG7p7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå