Gå til innhold

Kortfilm fra deres bryllup?


Anbefalte innlegg

Hei dere som skal gifte dere! 

Jeg er lidenskapelig opptatt av video og filmskaping og er i oppstartsfasen med et enkeltmannsforetak innenfor området. 

 
Min forretningside er å lage kortfilm fra bryllupsdagen deres, noe liknende det man eksempelvis kan se her: 
 
Er dette noe som ville vært interessant for dere som skal gifte dere? 
Ville dere betalt det samme som for en fotograf for en slik jobb? Kom gjerne med innspill og tanker rundt temaet! 
 
Hilsen Daniel! 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min umiddelbare tanke er at dette vil være attraktivt for dei aller fleste, og i alle fall dersom det ikkje er markant mykje dyrare enn å kun bruke vanlig bryllupsfotograf.

 

Tida der ein er ute etter fine stillbilder som kan settast i ramme og hengast opp veggen er nok på hell. 

Eg trur likevell at dei fleste også vil ha stillbilder, blant anna til takkekort til gjestane og innramma bilder til bestemødrene.

 

Men eg vil tru at dei fleste vil sette langt meir pris på å sjå gjennom ein slik videosnutt i staden for å berre bla gjennom eit fotoalbum.

 

Eg tenker også umiddelbart at du bør bruke videogrunnlaget til å sette saman fleire videoversjonar. Ein versjon med kun musikk eller mute som egner seg til å ha i loop på ein vegghengt TV og vidare, men også ein versjon med orginallydane. Kanskje med klipp frå bryllupstalen, helsingar for gjester osv.

Særlig når det har gått nokon år så kan det kanskje være fint å både sjå og høyre helsinga frå bestemora som har vært død nokre år?

Lenke til kommentar

Min umiddelbare tanke er at dette vil være attraktivt for dei aller fleste, og i alle fall dersom det ikkje er markant mykje dyrare enn å kun bruke vanlig bryllupsfotograf.

 

Tida der ein er ute etter fine stillbilder som kan settast i ramme og hengast opp veggen er nok på hell. 

Eg trur likevell at dei fleste også vil ha stillbilder, blant anna til takkekort til gjestane og innramma bilder til bestemødrene.

 

Men eg vil tru at dei fleste vil sette langt meir pris på å sjå gjennom ein slik videosnutt i staden for å berre bla gjennom eit fotoalbum.

 

Eg tenker også umiddelbart at du bør bruke videogrunnlaget til å sette saman fleire videoversjonar. Ein versjon med kun musikk eller mute som egner seg til å ha i loop på ein vegghengt TV og vidare, men også ein versjon med orginallydane. Kanskje med klipp frå bryllupstalen, helsingar for gjester osv.

Særlig når det har gått nokon år så kan det kanskje være fint å både sjå og høyre helsinga frå bestemora som har vært død nokre år?

 

Takk for et godt og gjennomtenkt svar! 

Jeg tenker meg å tilby ulike "pakker" og tilpasse meg etter hva brudeparet ønsker seg. 

 

Drømmen er å kunne bli så rutinert at man kan tilby visning av filmen allerede på  samme kvelden fremfor alle gjestene. 

I så fall må man leie inn litt ekstra hjelp, men så utrolig rått det hadde vært. Brudeparet og gjestene får en oppsummering av bryllupsdagen allerede samme kveld :) 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...