Hemmis Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Heisann folkens! jeg skal bygge en ny gaming pc. jeg tenker på rundt 25k (uten skjerm osv). men jeg er veldig usikker på om jeg skal velge amd ryzen 7 (1700x-1800x) eller intel 7700k.og kan noen sette opp noen forslag til deler jeg burde ha? har noen formeninger men er villig til å høre hva dere tenker angående komponenter og spilling (evt. litt stream, men trenger ikke en pc som er laget for streaming! hovedsaklig spill på ultra) takk for svar MVH Stian Endret 23. april 2017 av Stisons Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Noen grunn til å ha to 850 EVO SSDer? Ellers er oppsettet helt klart laget for overklokking, så da har du jo mulighet for å gå for en 1700 fra AMD og overklokke til omtrent samme pris som en i7 7700K. Intels i7 er jo helt klart bedre i spill, og egner seg bra for overklokking den og. Så det hele kommer an på hva annet du gjør på PCen. Det trenger ikke nødvendigvis å være streaming eller lignende. Det kan f.eks være å ha andre programmer oppe og gjøre noe annet mens du spiller. Om alle kjernene til en i7 da er opptatt vil avg. fps være omtrent lik, men du vil oppleve langt dårligere frametime ytelse. Altså hakking i spillet. Hvis du skal gå for Ryzen ville jeg sett litt på RAMen. Det er er litt problemer med de høyere hastighetene, og det er noen RAM brikker som egner seg bedre enn andre. Og RAM er spesielt viktig for Ryzen sin ytelse, men jeg kan dessverre ikke så mye om optimale RAM brikker for Ryzen, men jeg vet mange her har holdt på med det. Prøv å finne Nizzen sin Ryzen tråd, der tror jeg det er god info om det. i7-7700K vs Ryzen til gaming er et vanskelig valg. På den ene siden får du jo sånn sett mer mer AMD siden den ikke er så langt bak i enkjernet ytelse, og godt foran i MT. Problemet er jo derimot at i7-7700K helt klart er bedre i spill, og Ryzen kan ikke slå Intel der. Så jeg har ikke noe definitivt svar der, ville slitt mye om jeg skulle velge selv. Lenke til kommentar
Hemmis Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Noen grunn til å ha to 850 EVO SSDer? Ellers er oppsettet helt klart laget for overklokking, så da har du jo mulighet for å gå for en 1700 fra AMD og overklokke til omtrent samme pris som en i7 7700K. Intels i7 er jo helt klart bedre i spill, og egner seg bra for overklokking den og. Så det hele kommer an på hva annet du gjør på PCen. Det trenger ikke nødvendigvis å være streaming eller lignende. Det kan f.eks være å ha andre programmer oppe og gjøre noe annet mens du spiller. Om alle kjernene til en i7 da er opptatt vil avg. fps være omtrent lik, men du vil oppleve langt dårligere frametime ytelse. Altså hakking i spillet. Hvis du skal gå for Ryzen ville jeg sett litt på RAMen. Det er er litt problemer med de høyere hastighetene, og det er noen RAM brikker som egner seg bedre enn andre. Og RAM er spesielt viktig for Ryzen sin ytelse, men jeg kan dessverre ikke så mye om optimale RAM brikker for Ryzen, men jeg vet mange her har holdt på med det. Prøv å finne Nizzen sin Ryzen tråd, der tror jeg det er god info om det. i7-7700K vs Ryzen til gaming er et vanskelig valg. På den ene siden får du jo sånn sett mer mer AMD siden den ikke er så langt bak i enkjernet ytelse, og godt foran i MT. Problemet er jo derimot at i7-7700K helt klart er bedre i spill, og Ryzen kan ikke slå Intel der. Så jeg har ikke noe definitivt svar der, ville slitt mye om jeg skulle velge selv. takk for info <3 men ville du anbefalt 1080ti eller 1080 med vannavkjøling? med tanke på ytelse kombinert med støy. jeg tenker jeg tar i7 7700k (evt en bedre intel hvis du vet om en), men trur du jeg har nok ram? eller burde jeg ha 32 gb Endret 23. april 2017 av Stisons Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 16 GB holder fint til gaming, så er kun videoredigering\multitasking du trenger mere. Ofte klarer man seg med 8 GB selv om det er minimum i dag. Nå trenger du ikke vannkjøling med mindre du må ha det helt stillegående. Burde være mulig med MSI\Asus\Gigabyte sin 2\3 stk vifterløsning og få et ganske stillegående system. Men blir vel neppe lydløs i gaming i så fall men ikke verre å ha musikk på hodetelefoner\høytaller så merker du ikke det. Lenke til kommentar
Hemmis Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 16 GB holder fint til gaming, så er kun videoredigering\multitasking du trenger mere. Ofte klarer man seg med 8 GB selv om det er minimum i dag. Nå trenger du ikke vannkjøling med mindre du må ha det helt stillegående. Burde være mulig med MSI\Asus\Gigabyte sin 2\3 stk vifterløsning og få et ganske stillegående system. Men blir vel neppe lydløs i gaming i så fall men ikke verre å ha musikk på hodetelefoner\høytaller så merker du ikke det. men er det liksom en `must` og ha 1080ti eller holder det med 1080? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Hva med dette : https://www.komplett.no/wishlists/9f484108-93b9-48a9-8be1-da2e5dcc347a De 3 Noctua viftene setter du i front av kabinettet til å dra luft INN. Går an å bruke denne som mal for et AMD Ryzen bygg også, men da må du selvfølgelig bytte ut de nødvendige delene. Endret 23. april 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_1080_Ti_Strix_OC/29.html Du kan jo se på tallene. I 4K så er GTX 1080 Ti kun 5% dårligere i W/ytelse og pris/ytelse, men i 1440p er forskjellen større. Og du kan se på absolutte tall for strømforbruk og ytelse. For 4K tror jeg nok jeg ville gått for 1080 Ti, men i 1440p legger GTX 1080 seg nærmere. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_1080_Ti_Strix_OC/29.html Du kan jo se på tallene. I 4K så er GTX 1080 Ti kun 5% dårligere i W/ytelse og pris/ytelse, men i 1440p er forskjellen større. Og du kan se på absolutte tall for strømforbruk og ytelse. For 4K tror jeg nok jeg ville gått for 1080 Ti, men i 1440p legger GTX 1080 seg nærmere. For det første kan man ikke bare se på tall fra 1 slik hardware side. Test metodikken varierer. Personlig ville jeg ikke ha oppgradert fra et GTX 1080 til et 1080Ti, iallefall ikke hvis man skal tenke pris også. Blir noe annet når trådstarter skal bygge en helt ny rigg. For folk som har en 144 Hz 1080p skjerm, så er faktisk ikke et 1080Ti overkill. Iallefall ikke for de av oss som har en 1440p skjerm. Bare test spillet Ghost Recon Wildlands på Ultra settings, så ser du det. Hverken 1080Ti eller den nye Titan Xp er noe 4K kort. Iallefall ikke om man spiller på Ultra settings og vil ha 60+ fps. Er man på budsjett så ser man først på et GTX 1060 6GB kort, kanskje også et 1070 kort. Har man råd til det så er 1080Ti verdt det spør du meg. Endret 23. april 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg mente det ikke sånn, jeg mente at i spesielt 4K så ville jeg gått for 1080 Ti, da det virker som om 1080 begynner å slite en del mer når du kommer til 4K, mens 1080 Ti takler den høye oppløsningen bedre. 1080 har 30% bedre pris/ytelse i 1440p, men kun 5% i 2160p. Som du sier derimot så kan 1080 Ti brukes til selv 1080p 144 Hz, helt enig. Og jeg mente aldri å si at 1080 Ti er for kraftig og du ikke trenger det, og det tror jeg ikke TS tror heller. Tror mer spørsmålet er om han trenger den ekstra ytelsen kontra økt strømforbruk og støy som følger med. Derfor linket jeg den testen da han kan se hvilken fps 1080 Ti gir i forhold til 1080 i mange spill. Av det jeg har sett så tror jeg stort sett folk alltid anbefaler å gå for kraftigere GPU. Er ofte verdt det, fordi du kan aldri få kraftig nok GPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå