Trond Olav Løkken Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 la peseta Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg, husker fortsatt da vi kunne betale med både euro og pessetasser. Skal de skifte nå igjen så går det vel som sist da prisene føyk opp etter bytte til euro. Hvorvidt akkurat det er bra for turismen er en annen sak. Men pessetass skulpturen i V4 er jo flott. Roar Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Flott serie. Jeg har et lignende bilde fra Fuengirola. Jeg trodde det var en fordel for spanjolene med euro. Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Takk for respons, Roar og Gunnar! Fordel med egen valuta, er at man kan "medisinere" egen økonomi. For eksempel ved devaluering, for å få opp produksjon og sysselsetting, gjennom at man da oppnår større salg av varer og tjenester. Dersom tysk økonomi blir rammet av "hodepine" og Spania "lungebetennelse", må man i og med Euro gi begge enten paracet eller antibiotika; noe i hvert fall den ene ikke vil være tjent med, slik jeg forstår. Euroen er spådd å bli borte, før EU, som også sliter med sin eksistens. Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hei Trond Vi har spasert mange ganger på den strandpromenaden Fuengirola er en flott sted. Fine bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg