G Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 Buddha sa før opplysning: Hogge ved og bære vann - etter opplysning: Hogge ved og bære vann Så forskjellen mellom først og andre gangs hogging og bæring er at andre gang har du sluttet å lage bråk om vedhogst og vannbæring ... Hadde en nå enda bare hatt tid til å hogge denne veden og bære dette vannet, så hadde jeg blitt lykkeligere (tror jeg da) Og jeg er ikke en som har et voldsomt karrierejag, barn som krever sitt heller. Tid burde det være Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Å være overdrevet opptatt av mat er ganske så irriterende hvis man ser nærmere på den avhengigheten. Kroppen trenger endel næring, men på langt nær den mengde eller diverse pølse, oster eller kneip - de tingene er det du som liker, og med din smak følger det naturligvis både fordeler og ulemper Ikke minst i våre overflodssamfunn kan vi hver dag se hvordan mange sliter med den avhengigheten, ved at de enten tar til seg for mye eller for lite, eller er sykelig opptatt av å holde seg selv i sjakk med alle typer trening for at kroppen skal passe til ett bestemt skjønnhetsbilde som har sine syke trender det følger. Selv disse kristne og jøder er opptatte av det der å ikke frotse eller hva det er. 7 dødssynder og noe attåt. Mange av disse religiøse er også opptatt av å faste. Jeg har forsøkt å la være å spise og drikke vann noen timer. Det gikk heller dårlig. Fikk en jævlig hodepine av det Det der siste med sykelig opptatthet av å trene og dietter det er ikke helt bra nei. Men å ha litt fokus med hva en stapper i seg det er jeg likevel litt for. Sjokolade er jo ganske fint. Sjokoladen gir meg bare en masse fordeler, ihvertfall enn så lenge Jeg hadde oppriktig blitt litt trist, og oppgitt dersom det kom et eller annet lus, bille eller noe som åt kakaoplantene, slik at "sjokolade" ble utryddet. Og det sjukeste med det hele er at jeg ikke går opp i vekt av det. Tror jeg har en velbalansert dose bekymringer i livet mitt som holder det i sjakk. Ellers så må det være en gudegitt gave av en forbrenning jeg er utrustet med Endret 6. mai 2017 av G Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Når man ikke har ferske reker eller solskinn, så kan man grille pølser på spyd, eller om man ikke har råd til pølser. Så kan man grille en kneipbrødskive med salami og litt firstprice ost... Har man råd til sennep fra idun så er det bra men ikke noe must som man lider for... Vann er veldig godt til sånn ostesmørbrød, og ved kan man finne i skogen så har man bål.. Det er veldig stas og koselig, og koster ikke mye... Kaffe er veldig billig i Norge og man kan ha med en termos ut i skogen... Å være overdrevet opptatt av mat er ganske så irriterende hvis man ser nærmere på den avhengigheten. Kroppen trenger endel næring, men på langt nær den mengde eller diverse pølse, oster eller kneip - de tingene er det du som liker, og med din smak følger det naturligvis både fordeler og ulemper Ikke minst i våre overflodssamfunn kan vi hver dag se hvordan mange sliter med den avhengigheten, ved at de enten tar til seg for mye eller for lite, eller er sykelig opptatt av å holde seg selv i sjakk med alle typer trening for at kroppen skal passe til ett bestemt skjønnhetsbilde som har sine syke trender det følger. wtf???? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Å være overdrevet opptatt av mat er ganske så irriterende hvis man ser nærmere på den avhengigheten. Kroppen trenger endel næring, men på langt nær den mengde eller diverse pølse, oster eller kneip - de tingene er det du som liker, og med din smak følger det naturligvis både fordeler og ulemper Ikke minst i våre overflodssamfunn kan vi hver dag se hvordan mange sliter med den avhengigheten, ved at de enten tar til seg for mye eller for lite, eller er sykelig opptatt av å holde seg selv i sjakk med alle typer trening for at kroppen skal passe til ett bestemt skjønnhetsbilde som har sine syke trender det følger. Selv disse kristne og jøder er opptatte av det der å ikke frotse eller hva det er. 7 dødssynder og noe attåt. Mange av disse religiøse er også opptatt av å faste. Jeg har forsøkt å la være å spise og drikke vann noen timer. Det gikk heller dårlig. Fikk en jævlig hodepine av det Det der siste med sykelig opptatthet av å trene og dietter det er ikke helt bra nei. Men å ha litt fokus med hva en stapper i seg det er jeg likevel litt for. Sjokolade er jo ganske fint. Sjokoladen gir meg bare en masse fordeler, ihvertfall enn så lenge Jeg hadde oppriktig blitt litt trist, og oppgitt dersom det kom et eller annet lus, bille eller noe som åt kakaoplantene, slik at "sjokolade" ble utryddet. Og det sjukeste med det hele er at jeg ikke går opp i vekt av det. Tror jeg har en velbalansert dose bekymringer i livet mitt som holder det i sjakk. Ellers så må det være en gudegitt gave av en forbrenning jeg er utrustet med Du er sikkert ung--- Går ikke opp i vekt av masse sjokolade.. And btw Fasting er forsket på og man har kommet fram til at å faste ikke er farlig, faktisk er det sundt. Utfordringen er stopp av dopamin og metthetsfølelse som fører til psykisk uvel, svimmelhet osv. Men etter et par dager anpasser det seg. Det eneste vi egentlig trenger på et par uker er vann... Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Sannsynligvis. Det var nok fraværet av vann som ga den fantasiske hodepinen. Frister ikke til gjentakelse å avstå fra å drikke vann ihvertfall. Det var kun 22 usle timer det var snakk om også, før jeg ga meg. Så det var ikke mye tid. Endret 6. mai 2017 av G Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Det er søndag igjen, og tid for religionskritikk. Det vil si at jeg er noe kritisk til flere religioner for de som ikke visste dette i fra før av. Jeg tenker som så at religionen til jødene og senere avarter som kristendom, islam.. har en god del svært livaktige fortellinger. F.eks. til detaljer som at dørene ble malt slik at en av plagene i Egypt ikke skulle drepe troende jødebarn. Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg ikke kan så veldig mye om all slags religioner i dybden. Hvor har jødene all dramatikken i fra? Det er grunnspørsmålet for denne tråden. Er det noe de har arvet i fra konkurrerende samtidsreligioner eller forløpere til jødedommen? Altså selve fortellerlivligheten? Er det spesielle personligheter denne dramatikken kan tillegges, eller er det noe som tilhører religionen (-e) i seg selv? Eller tror folk faktisk på disse fortellingene? Flere religioner og mytologier har med beretningen om syndefloden. Videre har nesten alle religioner og mytologier evig liv, som en gulrot. Buddhismen har istedenfor evig død/intet da..... som mål mens straffen er det evige livet.. Hva med Samsara? Gjenfødelse inntil Nirvana, som er intet?Ubekreftede rykter hevder at man kan holde Samsara gående i en evighet. Poenget til budda var vel at alt liv er lidelse. Men det stemmer vel bare når man er heartbroken, syk eller veldig fattig. Så livet er mer sammensatt. Jeg synes iaf livet er herlig på en soldag med reker og pils... På sånne stunder og solnedganger så blir det vanskelig å se buddas poeng. Han observerte fra eget ståsted. Han var en av de få rike som så at alle andre omtrent levde i misere og fattigdom.. Jeg har en teori - vel egentlig ikke jeg, men et perifert bekjentskap har den. Noe hen ikke vil innrømme. Her er min teori: Tenk deg Buddhismen som et 6 etasjer høyt hus, som egentlig har 7 etasjer. De 6 etasjene representere gati. Etasje 7 har et venteværelse, i mangel av et bedre ord, hvor ingenting skjer, men hvor alle - før eller - senere kommer innom. "Ingenting" er den ultimate prøvelse! De som består går - sannsynligvis videre - men det vet jeg ikke. Det får jeg heller aldri vite. Kanskje det kun er ønsketenkning fra mitt bekjentskap. Endret 6. mai 2017 av CiaroScuro Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Buddha sa før opplysning: Hogge ved og bære vann - etter opplysning: Hogge ved og bære vann Så forskjellen mellom først og andre gangs hogging og bæring er at andre gang har du sluttet å lage bråk om vedhogst og vannbæring ... Hadde en nå enda bare hatt tid til å hogge denne veden og bære dette vannet, så hadde jeg blitt lykkeligere (tror jeg da) Og jeg er ikke en som har et voldsomt karrierejag, barn som krever sitt heller. Tid burde det være Nettopp, tid har man i overflod av, men å bare ta verden for det en er er så forbasket kjedelig (se på de dumme buddhistene som sitter å ser på navlene sine og kaster bort mulighetene .. ), så da skaper vi oss alle disse digresjonene som gir oss følelsen av at vi lever. Tenk hvor fredelig veren hadde blitt hvis folk sluttet å søke spenning og bare syslet med det som skulle til for å holde kroppen i gang, ikke mer enn i gang lizm .. Folk sier at de har ikke tid til å eks. meditere, det kan liksom heller vente, men ingen vet om hvor mye tid de egentlig har, og plutselig er det ikke mer tid og så ... tatatada!! Ett nytt liv, og en ny runde .. Nei takk! Ikke i kveld, sa døgnfluen .. Å være overdrevet opptatt av mat er ganske så irriterende hvis man ser nærmere på den avhengigheten. Kroppen trenger endel næring, men på langt nær den mengde eller diverse pølse, oster eller kneip - de tingene er det du som liker, og med din smak følger det naturligvis både fordeler og ulemper Ikke minst i våre overflodssamfunn kan vi hver dag se hvordan mange sliter med den avhengigheten, ved at de enten tar til seg for mye eller for lite, eller er sykelig opptatt av å holde seg selv i sjakk med alle typer trening for at kroppen skal passe til ett bestemt skjønnhetsbilde som har sine syke trender det følger. Selv disse kristne og jøder er opptatte av det der å ikke frotse eller hva det er. 7 dødssynder og noe attåt. Mange av disse religiøse er også opptatt av å faste. Jeg har forsøkt å la være å spise og drikke vann noen timer. Det gikk heller dårlig. Fikk en jævlig hodepine av det Det der siste med sykelig opptatthet av å trene og dietter det er ikke helt bra nei. Men å ha litt fokus med hva en stapper i seg det er jeg likevel litt for. Sjokolade er jo ganske fint. Sjokoladen gir meg bare en masse fordeler, ihvertfall enn så lenge Jeg hadde oppriktig blitt litt trist, og oppgitt dersom det kom et eller annet lus, bille eller noe som åt kakaoplantene, slik at "sjokolade" ble utryddet. Og det sjukeste med det hele er at jeg ikke går opp i vekt av det. Tror jeg har en velbalansert dose bekymringer i livet mitt som holder det i sjakk. Ellers så må det være en gudegitt gave av en forbrenning jeg er utrustet med Jeg trener selv ganske så mye antar jeg, men bare for å holde kroppen så sunn som mulig, ikke bygge den til noe spesielt. Det som er mest digg med treningen er etterpå når man kan meditere på stillheten i hele kroppen fordi den er utladet (inkludert bevisstheten), og kose seg med hvor liten aktivitet som foregår i hele systemet og så bare la den lade seg opp eller la den være helt i fred. kroppen blir glad av å få gjøre som den vil, og ikke som jeg vil kan man si. Hva angår mat og inntaket av det, inkludert deilig sjokolade har jeg erfart at man kan øve seg på å koble egen sultfølelse av og på, og det er helt uavhengig av hva selve kroppen "sier". Så det er litt av et maskineri evolusjonen har gitt oss, og det er synd at ikke flere får opp øynene for hvor unike vi egentlig er og hvor interessant det er å se nærmere på det som ligger rett foran nesa på oss alle. Sannsynligvis. Det var nok fraværet av vann som ga den fantasiske hodepinen. Frister ikke til gjentakelse å avstå fra å drikke vann ihvertfall. Det var kun 22 usle timer det var snakk om også, før jeg ga meg. Så det var ikke mye tid. Asketisk livsstil er en øvelse eller trening. Selv har jeg ikke holdt så mye på med den formen for øving, men kjenner til folk som kan gå uker mellom hvert måltid uten å ta skade av det. Bevisstheten blir ekstremt finstemt av å bli litt "kjørt", og man kan visstnok oppnå interessante effekter eller nå nivåer i bevisstheten som ligger godt skjult for utrente. Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) det er kun jødene og kristendommen ikke islam. Jødedommen har ikke noe til felles med kristendommen. Og jøder flest hater både kristne og kristendommen. Jøder og kristendommen har samme Jehova Gud Gud sa til Moses: Du skal si til israelittene at det er Jehova, deres forfedres Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud, Jakobs Gud, som har sendt deg til dem. Dette er mitt navn for evig, dette er mitt tittel i hver generasjon. Gå og samle de eldste i Israel og si til dem at Jehova, deres forfedres Gud, Abrahams Isaks og Jakobs Gud, har vist seg for deg og sagt: Jeg har i sannhet sett til dere, jeg har merket meg alt det som er blitt gjort mot dere i Egypt og jeg har bestemt meg for å føre dere ut av deres elendighet i Egypt, til kanaanittenes, hetittenes, amorittenes, ferisittenes, hevittenes og jebusittenes land, et land som flyter med melk og honning. De skal høre på deg og deretter skal du og eldste gå til Egypts konge ( Farao ) ( 2.Mos 3: 15-18 ) I de århundrer som fulgte, ble jødene sterkt påvirket av gresk filosofi for eksempel den platonske lære om sjelens udødelighet, helvete og sluttet å bruke Guds navn, noe som fikk katastrofe følger for deres tilbedelse. Deres tilbedelse kom aldri igjen til å være basert utelukkende på læren til Moses og til de hebraiske profetene. Ville Jehova fortsette å betrakte jødene som sitt utvalgte folk ? Jesus var klar over at mange igjen hadde falt fra den rene tilbedelse av Jehova, så han sa: Guds rike skal bli tatt fra dere og gitt til et folk som bærer dets frukter. ( Matt 21:43 ) De fleste ignorerte denne advarselen. De fortsatte å følge en frafallen kurs og forkastet Jesus som Jehovas salvede. det tok derfor ikke lang tid før Gud tilot at det gjenoppbygde templet ble ødelagt i år 70. Jødedommwn og kristendommen har ikke samme Gud. Jødenes "gud" er denne verdens"gud" og det er satan. Du nevnte her Israelittene, men jødene er ikke Israelitter, og de har ingen historiske røter i midtøsten. De som opprinnelig ble kalt jøder, var Israelitter av judah stamme, men de som kaller seg for jøder i dag er IKKE av judah stamme, og de er ikke engang i slekt med Israelittene eller judah stamme. Endret 6. mai 2017 av Gammel Nok Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Sannsynligvis. Det var nok fraværet av vann som ga den fantasiske hodepinen. Frister ikke til gjentakelse å avstå fra å drikke vann ihvertfall. Det var kun 22 usle timer det var snakk om også, før jeg ga meg. Så det var ikke mye tid. Vi hadde noe som kaltes helvetesuke øvelse i militæret... Gikk en uke uten mat, med unntak av en dag hvor vi fikk selvslaktet hønesuppe uten krydder.... Det gikk, men det var godt med pizza når vi kom tilbake til basen.. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Skal ha meg en pizza nå. @metta: Jeg "lærte" meg å sulte litt når jeg var barn. For da valgte jeg ofte å leke og ikke å gå hjem og spise middag. Men, du hvor godt et måltid smaker når man er virkelig sulten. Helvetesuke har jeg ikke prøvd, men jeg kan godt forestille meg hvordan det må føles. Husker vi åt dødmannpåboks da vi var et døgn ute og øvde på rekruttskolen. Jeg ble så dårlig i fordøyelsen av det, og stinket ned hele brakka med giftgasser etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå