NatroN Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Om kjøper ikke har sett i motorrommet når han kjøpte bilen, så har han ikke gjort jobben sin med å besikte bilen og om bilen heller ikke har lekket kjølevæske i ditt eie så er det jo ikke ditt problem at vannpumpen lekker og når du heller ikke visste om at det var noen lekkasje. En lekkasje vil man jo kunne se der bilen har stått, om man ikke kan se vannpumpen fra motorrommet. En bil bruker alltid litt kjølevæske, det vil alltid dampe bort litt, så kjølevæske bør kontrolleres, kanskje en gang i halvåret. Jeg tilbød meg å betale havlparten for å få saken ut av verden, noe kjøper avslo. Nå kommer truslene om advokat, så vi får se hvor dette ender... Tror jeg bare dropper å selge bil igjen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Advokat fordi en 14 år gammel bil lekker litt væske? Jeg tror ikke du har mye å frykte. Lenke til kommentar
Kremen1 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Om kjøper ikke har sett i motorrommet når han kjøpte bilen, så har han ikke gjort jobben sin med å besikte bilen og om bilen heller ikke har lekket kjølevæske i ditt eie så er det jo ikke ditt problem at vannpumpen lekker og når du heller ikke visste om at det var noen lekkasje. En lekkasje vil man jo kunne se der bilen har stått, om man ikke kan se vannpumpen fra motorrommet. En bil bruker alltid litt kjølevæske, det vil alltid dampe bort litt, så kjølevæske bør kontrolleres, kanskje en gang i halvåret. Jeg tilbød meg å betale havlparten for å få saken ut av verden, noe kjøper avslo. Nå kommer truslene om advokat, så vi får se hvor dette ender... Tror jeg bare dropper å selge bil igjen. Hva kostet egentlig bilen? Er det snakk om en dyr RS6 som er 14 år gammel? Hadde aldri betalt noe for det der. Hva forventer han? En helt ny bil? Si at du tilbydde deg å betale halvparten, ettersom han truet med advokat? Sier du at du gjerne møter han i forliksrådet og at du nå ikke er med på å dekke noe som helst med den holdningen der. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Advokat fordi en 14 år gammel bil lekker litt væske? Jeg tror ikke du har mye å frykte. Håper du har rett. Jeg svarte at jeg anser saken som ferdig med mindre han ønsker å ta den videre til forbrukerrådet, evt. forbrukertvistutvalget deretter. Om kjøper ikke har sett i motorrommet når han kjøpte bilen, så har han ikke gjort jobben sin med å besikte bilen og om bilen heller ikke har lekket kjølevæske i ditt eie så er det jo ikke ditt problem at vannpumpen lekker og når du heller ikke visste om at det var noen lekkasje. En lekkasje vil man jo kunne se der bilen har stått, om man ikke kan se vannpumpen fra motorrommet. En bil bruker alltid litt kjølevæske, det vil alltid dampe bort litt, så kjølevæske bør kontrolleres, kanskje en gang i halvåret. Jeg tilbød meg å betale havlparten for å få saken ut av verden, noe kjøper avslo. Nå kommer truslene om advokat, så vi får se hvor dette ender... Tror jeg bare dropper å selge bil igjen. Hva kostet egentlig bilen? Er det snakk om en dyr RS6 som er 14 år gammel? Hadde aldri betalt noe for det der. Hva forventer han? En helt ny bil? Si at du tilbydde deg å betale halvparten, ettersom han truet med advokat? Sier du at du gjerne møter han i forliksrådet og at du nå ikke er med på å dekke noe som helst med den holdningen der. Endte opp med det. Håper det holder helt inn. Takk for gode råd! Lenke til kommentar
Kremen1 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Advokat fordi en 14 år gammel bil lekker litt væske? Jeg tror ikke du har mye å frykte. Håper du har rett. Jeg svarte at jeg anser saken som ferdig med mindre han ønsker å ta den videre til forbrukerrådet, evt. forbrukertvistutvalget deretter. Om kjøper ikke har sett i motorrommet når han kjøpte bilen, så har han ikke gjort jobben sin med å besikte bilen og om bilen heller ikke har lekket kjølevæske i ditt eie så er det jo ikke ditt problem at vannpumpen lekker og når du heller ikke visste om at det var noen lekkasje. En lekkasje vil man jo kunne se der bilen har stått, om man ikke kan se vannpumpen fra motorrommet. En bil bruker alltid litt kjølevæske, det vil alltid dampe bort litt, så kjølevæske bør kontrolleres, kanskje en gang i halvåret. Jeg tilbød meg å betale havlparten for å få saken ut av verden, noe kjøper avslo. Nå kommer truslene om advokat, så vi får se hvor dette ender... Tror jeg bare dropper å selge bil igjen. Hva kostet egentlig bilen? Er det snakk om en dyr RS6 som er 14 år gammel? Hadde aldri betalt noe for det der. Hva forventer han? En helt ny bil? Si at du tilbydde deg å betale halvparten, ettersom han truet med advokat? Sier du at du gjerne møter han i forliksrådet og at du nå ikke er med på å dekke noe som helst med den holdningen der. Endte opp med det. Håper det holder helt inn. Takk for gode råd! Bra! Han prøver bare å true deg, men det skal du ikke bry deg om. Værste som kan skje er at dere møtes i forliksrådet og du taper, men det kan jeg aldri forestille meg. Og da har du i hvert fall forsøkt + ikke lar deg pelle på nesten av slike idioter. Hadde vært lett verdt det for min del. Gebyret er på 860kr, så ingen krise uansett. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Hvis han ikke kan bevise at den lakk i ditt eie, og ikke godtar 50/50 hadde jeg trukket tilbudet og sagt at vi ses i forliksrådet. Hvor mye koster reparasjonen? Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 28. april 2017 Forfatter Del Skrevet 28. april 2017 Hvis han ikke kan bevise at den lakk i ditt eie, og ikke godtar 50/50 hadde jeg trukket tilbudet og sagt at vi ses i forliksrådet. Hvor mye koster reparasjonen? Den koster rundt 4000 kroner. Jeg trakk tilbudet i det øyebliket han raslet med sablene og truet med advokat. Hadde han ikke gjort det ville pengene stått på konto og saken vært ferdig. Får vel se til uken om han ønsker å gå videre, men jeg er villig til det uansett utfall etter den typen oppførsel. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg NatroN Skrevet 2. september 2017 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2017 Liten oppdatering for de som er interessert og eventuelt de som trenger råd for lignende saker i fremtiden: Jeg vant! Forbrukerrådets mening var at kjøper i dette tilfellet ikke hadde kjøpt en ny bil og dermed heller ikke kunne forvente seg et problemfritt bilhold. De skrev også at det vanskelig lar seg bevise om dette skjedde før eller etter overtakelse. De nevner også at mangelen ikke er vesentlig nok til å falle under Kjøpsloven §19-c, samt "kritiserer" kjøper for å ha taksert problemet på merkeverksted. De anbefalte han derfor ikke å ta saken videre til Forbrukertvistutvalget. Takk for hjelpen til alle som kommenterte. 10 Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Bra..! Dog ser jeg ikke hvordan det kan være kritikkverdig å bruke merkeverksted? 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 (endret) Gg ^^ Endret 2. september 2017 av Taurean Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Bra..! Dog ser jeg ikke hvordan det kan være kritikkverdig å bruke merkeverksted? Sikkert fordi merkeverksted i hvert fall historisk sett har vært kjent for å ta ågerpriser. Mener det har blitt noget bedre med årene, men oppfatningen sitter nok litt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå