AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Vi er begge 25, har ikke barn, vært sammen i ett år. Kjæresten min fikk satt inn hormonspiral for tre uker siden. Hun hadde store smerter og krampetak i starten, men det har gått helt over nå. Men nå ligger problemet hos meg - jeg føler jeg stikker meg på noe under vanlig sex, og dette er svært ubehagelig. Jeg tør ikke gå like langt inn, og mister derfor piffen ganske kjapt. Jeg trodde en slik spiral skulle være umulig å treffe? Etter litt søking mistenker jeg at det er en hard tråd som stikker ut og stikker meg. Hva kan i så tilfelle gjøres? Må hele spiralen byttes ut? Kan tråden byttes i en litt mykere variant? Må jeg bare akseptere at sånn blir det? :/ Anonymous poster hash: 951c3...45b Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Be lege eller gynokolog om å trimme disse justeringstauene som er forankret til spiralen. 1 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Nå er det lenge siden jeg har holdt på med spiraler, men mener å huske at det henger 2 små (metallaktige?) tråder ned i cervix og noen ganger blir disse for lange slik at de kommer ned i vagina. Så det er ikke selve spiralen du treffer, men dette kan som sagt over her antageligvis trimmes hos kyndig personale 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Regner med at dette er en slik "avleggs" kobberspiral. Trådene til venstre på foto er til å rigge den i riktig posisjon vil jeg anta. At gynekolog eller lege er sløv med å trimme av disse for mannens nytelse får bæres på deres kappe. I dag så benyttes vel i større og større grad hormonspiraler. "Innkjøringsperioden" etter hver gang en skifter den ut kan gi en del menstruasjonsuregelmessigheter. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Om du tar kontakt med de som satte den inn vil jeg tro det fikser det gratis, det gjorde de ihvertfall for oss. Og det er faktisk akkurat så vondt som det høres ut, på topp 3 verste smerter jeg har kjent, bare "slått" av ryggmarg og benmargsprøver... Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Spiral føles slik. Jeg har vært med to jenter med spiral og begge gikk tilbake for å fikse den etter at det viste seg å være ubehagelig både for dem og for meg. Det hjalp allikevel lite og løsningen ble å ta den ut i begge tilfeller. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Jeg opplevde at det hjalp at det ble trimmet på en hormonspiral. Jeg er mann uten hormonspiral Mulig at tråden berørte glansen sideveis. Altså at jeg ikke ble stukket slik som trådstarter, uansett en ubehagelig nok opplevelse. Men, selv uten å ha opplevd "å ryggmargsdonere", og annen jævelskap menneskeheten må tåle prøvelsene av, så var det ekkelt nok med spiraltrådene, men langt i fra hva jeg kan innbille meg at slike "prøver" gjør vondt. Jeg har nok vært en ekstra heldig stappe den i hull kandidat jeg i motsetning til andre debattanter i tråden. Oj, snart 18.000 innlegg. Det må feires med sjokoladekake Endret 23. april 2017 av G Lenke til kommentar
daruu Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvordan det "kjennes ut" kommer an på anatomien til dama og deg selv, ingen er helt like der heller. Anbefales vel først og fremst til kvinner som har fått barn fra før også, mulig det har litt å si på hvordan det "kjennes ut". Tror det var 3 ganger dama var inne og klipte av stadig mer før jeg ikke merket noenting lenger, har virket bra siden! Hvis du tenker deg hvor vondt det er å få en liten bit av metallspon i fingeren feks - også ser du for deg samme greia, bare på det verst tenkelige stedet, helst når man er "godt i gang" og gjør ett realt "jukk" + at man er TOTALT uforberedt - da har du åssen det var for meg Hvis dama tåler det så er vel hormonprevansjon foretrukket nå nesten uansett Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 trådene må klippes litt, helt vanlig. Anonymous poster hash: ab106...d8e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 Trådene kan klippes kortere men de kan ikke klippes helt av. De må være der. Lengden kan dog være for lang så da kan hun som sagt få klipt dem. Jeg hadde spiral i 6 måneder i mitt forrige forhold og han fikk kutt på penis to ganger pga han skar seg på trådene. Mine var ganske korte også. Skjedde spesielt under heftig og hard sex osv. Så den var bare til plage. Anonymous poster hash: efe14...ed0 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Jeg er glad jeg ikke har skåret meg på trådene. Ser ikke ut som at det er laget av metall på det foto. Noe mykere materiale enn metall er vel å foretrekke på slike justeringstråder? De er ganske stive da disse trådene, såpass kunne jeg kjenne med kukhodet mitt Og det var spiral av typen hormonspiral hun fikk hver gang. Endret 24. april 2017 av G Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Den må ut. Føler meg dårlig av å bare lese dette. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Det bør vel i det minste forsøkes å trimmes. Et alternativ er å ta det ut. Jeg er ikke trådstarter (sånn for ordensskyld). Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Dette er en veldig skremmende tanke. Jeg vurderte (det vil si jeg har allerede fått resepten) hormonspiral men nå må jeg nesten revurdere (det vil si aldri i livet). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Som godt voksen har jeg (bokstavlig talt) kjent problemet med 2 ekser. Særdeles ubehaglig/vondt første gangen det "stakk", men ble kvitt problemet hos begge. Hos den ene ble trådene klippet litt og hos den andre virket det som trådene flyttet seg litt og/eller ble mykere etter noen uker. Anonymous poster hash: 26266...bf9 Lenke til kommentar
G Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) @Hanne37: Jeg tror ikke du bør la deg skremme for mye av denne tråden. Blir det vondt, så går en til lege og får justert på ting. Smerte går fort over, men så har jeg jo aldri blitt direkte stukket i glansen som noen nevner. Men, det jeg har hørt er at noen kan få kraftige langvarige menstruasjonsblødninger av hormonspiral. Men, at det gjerne går seg til. Jeg tror også at en kan få mindre kraftige menstruasjoner, men jeg har ikke bært på en hormonspiral selv. For hvor mye bryr jeg meg egentlig om kjærestens menstruasjoner sånn i utgangspunktet egentlig.. Jeg har heller ikke greie på det hormonelle med kroppen i forhold til hormonspiral. Men jeg innbiller meg at det må være bedre å få hormondosen lokalt der den skal ha virkningen framfor at den flyter totalt rundt i blodet og tjener hele kroppen. Endret 27. april 2017 av G Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Hva med stav? Den er jo milevis unna de normale stedene man roter med penis. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Det virker som det er sjeldent med stav. Er det noen som vet om noen som bruker det? Lenke til kommentar
Hanne37 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det virker som det er sjeldent med stav. Er det noen som vet om noen som bruker det? Jeg har to venniner som har hatt stang tidligere. Begge opererte de ut igjen veldig fort fordi de opplevde en sinnsykt unaturlig vektoppgang. Hun ene gikk fra 59 til 73 kilo. Hun andre er jeg usikker på, men hun var veldig lei seg etterpå på grunn av alle reaksjonene. Jeg har også hørt at mange ikke reagerer i det hele tatt, men jeg har aldri møtt noen av de personlig! Pluss at mange sliter med arr etterpå! Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Opplys oss som ikke vet hva stav går ut på Aldri hørt om det før jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg