IntelAmdAti Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette ville jeg ikke satset på, det er en dårlig idé rett og slett. Jeg tviler på at disse studentene kan ha syklet mye 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette ville jeg ikke satset på, det er en dårlig idé rett og slett. Jeg tviler på at disse studentene kan ha syklet mye Jeg tviler på at du har prøvd disse avtagbare piggdekkene jeg. 4 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Greie sykkelpiggdekk koster rundt 500,- per dekk. Og det tar kanskje 1/2 time å skifte. Hvor mye koster et sett Retyre? Og hvordan fungerer glidelåsene den dagen man trenger piggdekk, når glidelåsene kanskje er fulle av skitt, is og snø? Og hvor oppbevarer man utenpådekkene til den dagen de trengs? Jeg spår en flopp ... 5 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Dette ville jeg ikke satset på, det er en dårlig idé rett og slett. Jeg tviler på at disse studentene kan ha syklet mye Jeg tviler på at du har prøvd disse avtagbare piggdekkene jeg. Jeg sykler mye og dette produktet ser jeg liten nytte i. Du får et ekstra tungt vinterdekk med ekstra lav slitestyrke, og en hump der endene av re-tyre møtes slik at hver omdreining av hjulet blir som å kjøre på en hump. Siden dette skjer på begge hjulene vil du hver halve omdreining få opplevelsen av å kjøre på en liten hump. Fasiten blir dårlig kjørekomfort i tillegg til et unødvendig tungt hjul å sykle på. Slitestyrke blir også et problem, én bråbrems og skrens på bakhjulet kan få glidelåsen til å revne eller bli dratt ut av felgen. De sier produktet passer 28" hybrid-dekk. 28" er størrelsen på felgen og dekkets innside, ikke utsiden hvor re-tyre skal monteres.Og når dekket slites og radien blir mindre hvordan vil re-tyre passe på dekket da? For de som sykler lite og/eller har beskjedne krav til sykkelen så blir de sikkert fornøyd, det finnes markeder for lav kvalitet og høy pris. Hvis du betaler for å bruke dette produktet ville jeg tippet på at du ikke brukte sykkelsko eller klikkpedaler, kanskje ikke engang hjelm Endret 23. april 2017 av IntelAmdAti 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette ville jeg ikke satset på, det er en dårlig idé rett og slett. Jeg tviler på at disse studentene kan ha syklet mye Jeg tviler på at du har prøvd disse avtagbare piggdekkene jeg. Jeg sykler mye og dette produktet ser jeg liten nytte i. Du får et ekstra tungt vinterdekk med ekstra lav slitestyrke, og en hump der endene av re-tyre møtes slik at hver omdreining av hjulet blir som å kjøre på en hump. Siden dette skjer på begge hjulene vil du hver halve omdreining få opplevelsen av å kjøre på en liten hump. Fasiten blir dårlig kjørekomfort i tillegg til et unødvendig tungt hjul å sykle på. Slitestyrke blir også et problem, én bråbrems og skrens på bakhjulet kan få glidelåsen til å revne eller bli dratt ut av felgen. De sier produktet passer 28" hybrid-dekk. 28" er størrelsen på felgen og dekkets innside, ikke utsiden hvor re-tyre skal monteres.Og når dekket slites og radien blir mindre hvordan vil re-tyre passe på dekket da? For de som sykler lite og/eller har beskjedne krav til sykkelen så blir de sikkert fornøyd, det finnes markeder for lav kvalitet og høy pris. Hvis du betaler for å bruke dette produktet ville jeg tippet på at du ikke brukte sykkelsko eller klikkpedaler, kanskje ikke engang hjelm Einig, her er mange risikofaktorer for amatør sykelisten. Sykkel og ATV utgjør 10 % av dødsulykkene, men tviler på dei utgjør 1% av personkilometrene. Å sykle er også dårlig for miljøet, i forhold til autonome flåtebiler med 6-12 pasasjerer i rush trafikken. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 som for godt til å være sant eller hvis det var så enkelt så ville det vært funnet opp før? Løsningen jeg ser for meg jeg tåler ulik mønsterdybde (i motsetning til Nokia sitt) og mye fleksibilitet i alle retninger, ikke rent ulikt James-bond videoen Igjen så er det noen som har tenkt ut konseptet før deg (vil jeg tro, om du da ikke eier patentet på dette?).. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 som for godt til å være sant eller hvis det var så enkelt så ville det vært funnet opp før? Løsningen jeg ser for meg jeg tåler ulik mønsterdybde (i motsetning til Nokia sitt) og mye fleksibilitet i alle retninger, ikke rent ulikt James-bond videoen Igjen så er det noen som har tenkt ut konseptet før deg (vil jeg tro, om du da ikke eier patentet på dette?).. https://www.youtube.com/watch?v=oSFYwDDVgac Det er stor forskjel på skrivebord og Ailo Gaup.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Igjen så er det noen som har tenkt ut konseptet før deg (vil jeg tro, om du da ikke eier patentet på dette?).. Jeg har aldri sett noen prototyper, konsepter eller produkter som ligner på min løsning. Men nå har jeg ikke gravd dypt i patentbyråene heller så jeg skal ikke si at det ikke finnes. Vil forøvrig minne om en søt historie fra drøyt 100 år tilbake, der Charles Holland Duell visstnok sa "Everything that can be invented has been invented." og sa med det opp stillingen sin som direktør for det amerikanske patentbyrået. - Likevel patenteres det i et forrykende tempo nå over 100 år senere. Poenget mitt er bare at alt er ikke funne opp ennå. Det finnes en reell mulighet for at min løsning er helt ny og patenterbar. 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Igjen så er det noen som har tenkt ut konseptet før deg (vil jeg tro, om du da ikke eier patentet på dette?)..Jeg har aldri sett noen prototyper, konsepter eller produkter som ligner på min løsning. Men nå har jeg ikke gravd dypt i patentbyråene heller så jeg skal ikke si at det ikke finnes. Vil forøvrig minne om en søt historie fra drøyt 100 år tilbake, der Charles Holland Duell visstnok sa "Everything that can be invented has been invented." og sa med det opp stillingen sin som direktør for det amerikanske patentbyrået. - Likevel patenteres det i et forrykende tempo nå over 100 år senere. Poenget mitt er bare at alt er ikke funne opp ennå. Det finnes en reell mulighet for at min løsning er helt ny og patenterbar. Kvva prøver Du å si....Har Du også brukt 5000 timer på å lage enklere kjetting, uten å få det til. Endret 24. april 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Igjen så er det noen som har tenkt ut konseptet før deg (vil jeg tro, om du da ikke eier patentet på dette?).. Jeg har aldri sett noen prototyper, konsepter eller produkter som ligner på min løsning. Men nå har jeg ikke gravd dypt i patentbyråene heller så jeg skal ikke si at det ikke finnes. Vil forøvrig minne om en søt historie fra drøyt 100 år tilbake, der Charles Holland Duell visstnok sa "Everything that can be invented has been invented." og sa med det opp stillingen sin som direktør for det amerikanske patentbyrået. - Likevel patenteres det i et forrykende tempo nå over 100 år senere. Poenget mitt er bare at alt er ikke funne opp ennå. Det finnes en reell mulighet for at min løsning er helt ny og patenterbar. Godt mulig. Patentbyråene må også vasse igjennom rare upatenterbare greier. Og innimellom så gis det patent på ting som man som et humant menneske ikke skulle ønske at det var mulig å få patent på. Også skal jo patentene være en beskyttelse for en begrenset periode slik at oppfinner kan få betalt for alt intro-strevet og få høstet bittelitt profitt. 1 Lenke til kommentar
QCDDDENF Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Så mange negative kommentarer ("sykler mye, tungt dekk" osv)! Dette er vel ment for hverdagssyklisten som f.eks. sykler til og fra jobb/skole osv. og over begrensede avstander - ikke de som sykler milevis i kondomdresser og trenger Schwalbe eller Nokian piggdekk med 3-400 pigger... Spennende konsept, håper bare prisen kan konkurere med de rimeligste piggdekkene og at de får det til å fungere. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Så mange negative kommentarer ("sykler mye, tungt dekk" osv)! Dette er vel ment for hverdagssyklisten som f.eks. sykler til og fra jobb/skole osv. og over begrensede avstander - ikke de som sykler milevis i kondomdresser og trenger Schwalbe eller Nokian piggdekk med 3-400 pigger... Spennende konsept, håper bare prisen kan konkurere med de rimeligste piggdekkene og at de får det til å fungere. Jeg kan ikke utelukke at produktet blir en økonomisk suksess, se bare på produktet på bildet nedenfor. Man må aldri overvurdere potensielle kjøpere Det beste jeg kan sammenligne re-tyre med er popkorn-maskinene som selges på clas ohlson. Folk bruker de én gang og innser at det var mye bedre å bare bruke mikrobølgeovnen. Re-tyre blir noe lignende, kundegruppen blir den snevre gruppen som er nok sykkel-entusiast til å sykle på vinteren men ikke nok sykkel-entusiast til å bruke egne vinterdekk, vinterhjul eller vintersykkel. Endret 24. april 2017 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Bruker omtrent 15 min. å skifte dekkene på sykkelen og er man ekstra lat er det bedre at de kjøper et ekstra sett med felger enn å bruke noe sånt jalla 2 Lenke til kommentar
thelebrity68 Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Hvordan får de glidelåsen til å henge i gummien? Såvidt jeg forstår ut fra bildene blir det blå båndet holdt fast mellom felgkanten og sommerdekket ved hjelp av lufttrykket i sistnevnte. mulig man må tappe ut noe av lufta i innerdekket for å installere den halvdelen av glidelåsen. Det stemmer. Først monteres innerdelen mellom felgkanten og sommerdekket ved at man tapper ut litt luft. Deretter kan selve pigdekkoverflaten tas av og på med glidelåsen. Per Helge Seglsten, tu.no Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 @IntelAmdAti: Dritstilig baklykt da Synd om alle vil ha det da, og man ikke får syklet alene med denne stasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå