thelebrity68 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Skal selge avtagbare sykkelpiggdekk i Norden og USA.NTNU-gründere satser internasjonalt med avtagbare piggdekk Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Forsikring vil vertfall vere eit stikkord ved lansering i US. For løsner dette og kiler seg i ein undabakke er det all inn. 3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Det beste er innretninger som løser én oppgave best mulig, ikke løsninger som skal dekke flere formål. Man ender opp med noe som ikke er optimalt i verken den ene eller den andre formen. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvordan får de glidelåsen til å henge i gummien? 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Hvordan får de glidelåsen til å henge i gummien? Såvidt jeg forstår ut fra bildene blir det blå båndet holdt fast mellom felgkanten og sommerdekket ved hjelp av lufttrykket i sistnevnte. mulig man må tappe ut noe av lufta i innerdekket for å installere den halvdelen av glidelåsen. Endret 23. april 2017 av ventle Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Er den andre delen av glidelåsen limt til eller bakt inn i gummi? Gummi er jo ikke det enkleste materialet å feste til noe annet (tror jeg at jeg har hørt). Finnes sikkert noe som biter på gummi. Et dekk er jo utsatt for mye belastning på en slik sesong. Endret 23. april 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) The power of google. Men dette er på klær. Det er jo en helt annen belastning i fra et dekk som ruller: http://makinglatexclothing.com/2009/03/how-to-glue-a-zipper-into-a-latex-garment/ Fra samme side: Endret 23. april 2017 av G Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvor godt fungerer glidelåsen i praksis på dekk som har kjørt en hel sesong gjennom gjørme, grus, sand osv? Jeg ser for meg at dette fungerer fint "på labben" men at det fort kiler seg fast fremmedelementer i glidelåsen som gjør det langt vanskeligere i praksis. Går det ikke an å bygge dekk med pigger som kan trekkes inn eller ut? Jeg ser allerede for meg en løsning som er ganske robust og motstandsdyktig mot stein/sand og ikke så alt for arbeidskrevende å bytte i mellom. Kanskje jeg burde patentere det i stedet for å slippe det her i tråden.. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Er det tatt i fra en James Bond-film Simen1? https://www.google.no/search?q=james+bond+tire+spikes&oq=james+bond+spikes+tire Endret 23. april 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Går det ikke an å bygge dekk med pigger som kan trekkes inn eller ut? Jeg ser allerede for meg en løsning som er ganske robust og motstandsdyktig mot stein/sand og ikke så alt for arbeidskrevende å bytte i mellom. Kanskje jeg burde patentere det i stedet for å slippe det her i tråden.. Jo det går fint det, men ikke av gummi eller andre materialer som forandrer fasong under bruk. Men på hjul av metall, betong osv. ville det vært 0 stress å få til Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Og dette er enklere å billigere på hvilken måte?Nei, tror jeg skal la være å legge om til vinterdekk på bilen til vintern igjen, ser ut som det bare er å skylde på at det er dyrt å tungvindt, er jo bare mange ganger lettere på en vanlig trå sykkel enn en bil, så fyren kan tydeligvis ikke ha gjort mye praktisk arbeid i sitt liv.Men er man suicidal så må han da gjerne få sykle uten ordentlige dekk for min del fordi det "er for dyrt å tungvindt", men jeg skal ikke ha skylden den dagen han tar dobbel salto over panseret med en landing som holder til 20 i stil. Lurer på hvor han handler dekkene sine, for første piggdekket jeg fant på gsport sine nettsider koster 669kr, oi så dyrt, oioioioioioioioioioioi, nesten så man må gå på sosialen neste vinter om man slår til på dette dekket. https://www.gsport.no/produkt/152225/suomi-tyres-piggdekk-27-5-wxc-r-312 Endret 23. april 2017 av meg0709 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Er det tatt i fra en James Bond-film Simen1? Joda, inspirasjon fra Living Daylights. Nokia har vist også en prototype på noe lignende Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Lol, liker hvordan han liksom skar igjennom den tjukke isen med de overhode ikke skarpe felg kantene, men de hadde vel slikt i den die another day James Bond filmen også om jeg ikke husker helt feil, utfellbare pigger i dekkene. Endret 23. april 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Går det ikke an å bygge dekk med pigger som kan trekkes inn eller ut? Jeg ser allerede for meg en løsning som er ganske robust og motstandsdyktig mot stein/sand og ikke så alt for arbeidskrevende å bytte i mellom. Kanskje jeg burde patentere det i stedet for å slippe det her i tråden.. Jo det går fint det, men ikke av gummi eller andre materialer som forandrer fasong under bruk. Men på hjul av metall, betong osv. ville det vært 0 stress å få til Så da blir det bare avfeid som for godt til å være sant eller hvis det var så enkelt så ville det vært funnet opp før? Løsningen jeg ser for meg jeg tåler ulik mønsterdybde (i motsetning til Nokia sitt) og mye fleksibilitet i alle retninger, ikke rent ulikt James-bond videoen, men med langt mer nøkterne pigger. Jeg kan også legge til at det er to varianter av løsningen. En litt mer komplisert og med pigger som lar seg styre under kjøring og en enklere variant som passer bedre for sykkeldekk og krever noen få minutters manuelt arbeid med skrutrekker å pigge eller avpigge. Og som nevnt, ikke er sårbar for sand, varierende mønsterdybde eller kun fungerer med stive dekk. Endret 23. april 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvordan skal de feste glidelåsen til hjulet? Integreres med 'basisdekket' eller et mellomstykke/underlag plassert mellom felg og slange? Uansett et lovende konsept. Skal jeg kritisere noe som helst må det være ambisjonsnivået. Å bli kjøpt opp bør ikke være et mål i seg selv. De bør heller satse på å gå med overskudd over tid, noe som tilfeldigvis også vil gjøre dem mer attraktive som oppkjøpskandidat. 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hvordan skal de feste glidelåsen til hjulet? Integreres med 'basisdekket' eller et mellomstykke/underlag plassert mellom felg og slange? Se hva jeg skrev lenger oppe. Klemmes fast mellom felgkanten og det "vanlige" piggfrie dekket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Et billig hjulsett til 1500.- Bremseskiver til 300.- og et sett piggdekk til 1200, så har man det sikreste som finnes til vinteren og som er utprøvd til det fulleste. Så om dette skal lykkes, bør det ikke koste mer enn 1200.- for et sett med smettpåpigger. Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Er den andre delen av glidelåsen limt til eller bakt inn i gummi? Gummi er jo ikke det enkleste materialet å feste til noe annet (tror jeg at jeg har hørt). Finnes sikkert noe som biter på gummi. Et dekk er jo utsatt for mye belastning på en slik sesong. Armert gummi, med en vulst, som legges inn mellom felgen og det opprinnelige dekket, holder glidelåsen, så dette kommer ingen vei. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Spennende nyhet. Selv har jeg to vintersykler, en med piggdekk og en uten, så jeg er nok ikke i rette målgruppen. Likevel investerte jeg kr 499 nå, så får vi se hva disse ekstradekkene duger til neste vinter. Jentungen har kort vei til skolen, og bare en sykkel med slicksdekk uten mønster. Med disse ekstradekkene slipper hun å sykle med piggdekk på sort asfalt, og kan sykle tryggere når det er glatt. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Moderne sykler har ikke felgbremser lengre, det burde gjøre det enkelt å utvikle tynne iskjettinger man kan feste rundt felgen for vinterdager man trenger ekstra grep. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå