RobinEriksen1 Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Jeg bytter til sommerdekk i dag og merker at det er en dunkelyd når jeg kjører. Denne er veldig svak men jeg kan høre den. Og den er verst når jeg kjører rundt 40 km /t. Og den blir enda verre når jeg bremser. Det høres ut som det kommer fra høyre bakhjul. Når jeg skulle ta av vinterdekket på høyre bak, så satt det fast og jeg måtte sparke det av. Kanskje jeg kom borti noe som treffer felgen? Skal sjekke i morgen men tar gjerne i mot tips og ideer til hva det kan være. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Kan også være rustkanter på skivene som skraper inntil eller det tynne skjoldet som kommer inntil. Endret 22. april 2017 av Baardsen Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Bremseskjold som tar borti felgen, balanseringslodd som tar borti caliper (usannsynlig bak) evt løst hjul... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Også vært borte i at hjulboltene var noen milimeter for lang og tok inn i noe i bremsene bak. Lagde morsom lyd som ble sterkere når jeg bremset. Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Takk for gode tips. Skal sjekke ut dette i morgen. Til Ole Johnny. Hvorfor er det usannsynlig at loddene tar i caliperen bak? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Det kan kanskje være at en sentreringsring ikke har blitt med over. Jeg ville tatt hjulet av og på igjen og sett om det hjalp. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Takk for gode tips. Skal sjekke ut dette i morgen. Til Ole Johnny. Hvorfor er det usannsynlig at loddene tar i caliperen bak? Fordi det stort sett bare er et problem foran på biler som har felger som innvendig såvidt er større enn bremsene. De fleste biler har større diameter på bremser foran enn bak. Endret 22. april 2017 av OleJohnny15 Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 Jekka opp bilen og snurret på hjulene. Da ser jeg det at dekkene snurrer fritt ca 2/3 av runden og resten så treffer bremseskiven klossene. Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 Tok også å sjekket det andre bakhjulet. Der fant jeg den dubkelyden jeg har hørt. Tok av dekket og bøyde litt på skjoldet. Da blr det bedre etter at jeg satte på dekket. Men når jeg snurrer så hører jeg at klossene subber i skiven. Skal det være sånn eller skal de ikke treffe i det hele tatt? Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 Prøvekjørte bilen nå. Ingen forbedring. Merket nå at lyden ikke kommer når jeg gasser på. Og under lave hastigheter hører jeg en skrapelyd som kommer av og til Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Klossene vil som regel subbe bittelittegranne men det skal ikke være noe særlig motstand når du snurrer på hjulet. Hvis skiva går imot klossene på et bestemt punkt så har du kast i skiva. Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 Kanskje det er derfor det rister? Fordi det er kast i skiva. Merket ikke noe med vinterdekk på. Kan man merke mer med andre dekk hvis det er kast? Skivene ble byttet for under 1 år siden. Skal dr ikke egentlig holde lenger? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Ved f.eks. feilstramming av hjulmuttere kan man få kast i skiva ganske fort. Du merker det også som regel ved at det rister mer når du bremser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå