Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til ny bil, litt sportslig utseende

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden i besittelse av en god og pålitelig Golf 2007 modell som dekker alle behovene mine for en bil i daglig bruk.

Jeg er likevel litt interessert i å se på muligheten for å enten bytte ut, eller ha en bil nr 2 som er en litt mindre "kjedelig" bil som man er litt stoltere av å vise fram. Motorkraften i bilen er ikke så alt for viktig for meg. En 1.8L 120HK motor er ikke noe jeg ville sagt nei til, men noe kraftigere er selvfølgelig ikke en dum ting.

Honda Accord coupemodellen liker jeg veldig godt utseenet på, og er utgangspunktet for hvordan jeg ville hatt en litt mer sportslig bil. Accord blir dessverre ikke lengre forhandlet i Norge så de er ikke så lette å få tak i lengre, annet enn et par 1999 modeller på Finn.

2008_honda_accord_coupe_ex-l-v-6_s_oem_1

Det som er bra med denne bilen er det at den er mer vanlig i stasjonsvogn og familiebil utgaver, som gjør at reservedeler ikke er for dyre og vanskelig å få tak i, og Accord får mye skryt for å være lett å skru på.

Jeg har tenkt litt på biler som Honda Prelude, Hyundai Coupe og Toyota Celica, men det jeg har hørt om disse er at selv om bruktprisen er vennlige på disse, så er de dyre å vedlikeholde og har lav tilgjengelighet på reservedeler, samt de ikke er veldig pålitelige. 

Er det noen som har noen råd til noen gode bruktbiler i prisklassen 50-100 000,- hvor vi tar utgangspunkt i følgede kriterier:

- Coupe

- God tilgang på reservedeler

- Ikke under gjennomsnittlig pålitelighet

- Honda Accord-ish utseende

- Ikke Kebabtralle eller noe alle 18 åringer i Bærum kjører i.

- Kan fungere som daily driver.

- Helst ikke mye eldre enn 2005 modell, men unntak kan gjøres

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med honda accord coupe utseende, så mener du mellomstor coupe, ala bmw 3 serie coupe eller mercedes C klasse coupe?

alfa gt?

kan få disse billig, de har typisk saab motorer( 1.9 d) og er morsomme å kjøre tross feilhjulsdrift

Lenke til kommentar

MB CLK får du til rett under 100k for 2004-05. Finnes noen med rett over 100k km på telleren.

Med litt leting finner du Opel Astra GTC og da kan du få en klart nyere bil.

Ikke coupe-modeller, men close på utseendet:

Honda Integra om du kan ta noe litt eldre. Du må vel ned på 2000-tallet, men får til gjengjeld rundt 190hk.

Audi TT på omtrent samme årstall, men du risikerer noen bærumsgriser med samme bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett litt på Volkswagen Eos også. De som ligger på finn er både i prissegmentet jeg er ute etter, samt utseenet er ganske innafor hva jeg liker av looks :) Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i Cabriolet da jeg bor i Bergen og har omtrent 12 dager i året uten regn, men tror jeg skal følge med hva som legges ut for salg av disse bilene. 

Er det noen som har erfaring med Eos? Hvordan er påliteligheten på disse? Tas de lettere av rust enn andre modeller fra VW?

Lenke til kommentar

e46 er en flott bil som jeg har lite vondt å si om.

Eierne derimot er en gjeng jeg ikke har lyst å assosieres med. Dessuten er det en alt for vanlig bil her i Norge siden utvalget av ungdomslige biler består av BMW 3-serie og gamle Merceders. Har lyst på noe litt mer unikt enn dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...