MrCusNT Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Hei. I noen dager har jeg hatt ekstremt dårlig internett. Jeg betaler for 100 mbps, men får knapt 1 mbps når jeg laster ned noe. Mitt 5 GHz nettverk er også tregere en 2,4 GHz nettverket, og upload speed (på 2,4 GHz nettverket) er dobbelt av det jeg får i download på den i følge speedtest. På 5 GHz nettverket sies det på speedtest at den skal ha 100 mbps i download speed og 30 i upload, men når jeg laster ned noe får jeg kun 500 kbps. Noen som vet hva problemet er? Jeg har prøvd å resettet ruteren flere ganger uten hell, og før funket den som den skulle. Noen ganger så ble internettet dårlig i noen minutter, men det har aldri vært så ille som nå. Jeg har byttet ruteren en gang allerede. Ruteren er en Zyxel ruter fra Telenor, kjøpt med Canal Digitals bredbånd 100 pakke, med hastighet på 100/30. Lenke til kommentar
zero dawn Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Samme her, har også telenor/canal digital. Har vel vert slit i tre fire dager. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Betal med monopolpenger til det er utbedret, men sjekk først at problemet ikke er på din side, eller blir det fort æsj på leggen. Sjekk gjerne med maskin direkte på aksesspunktet over kablet ethernet etter at du har omstartet router, ellers er det fort å skyte feil hest. Endret 22. april 2017 av vidor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Sjekket om det er noen kjente problemer? https://kabel.canaldigital.no/hjelp/sok-etter-feil/ Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Sjekket om det er noen kjente problemer? https://kabel.canaldigital.no/hjelp/sok-etter-feil/ Nei, ingen registrerte problemer i mitt område. Tror ikke at det er noen feil på min side, siden jeg ikke har rotet med noe angående internettet. Det bare plutselig skjedde da jeg skrudde på PCen. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Har du testet med kabel rett i ruteren? Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Har du testet med kabel rett i ruteren? Har ikke hatt mulighet til det, på grunn av at ruteren er ikke hvor PCen er. Har heller ikke noe laptop å teste med heller. Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 1: Forsøk å reinstaller driverene til nettverkskortet. Det hjelper ofte om problemet gjelder nettverkskortet på PCen. Om det er likt på mobilen eller andre enheter, trenger du ikke gjøre dette. 2: Gå inn i innstillingene på ruteren og forsøk med en annen kanal for 5GHz nettet, og se om det hjelper. Veiledning her: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel8702/ Inntil det motsatte er bevist, anta at støy eller andre WiFi-tilknytta issues er årsaken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå