Gå til innhold

Hjelp til oppsett av stasjonær gaming pc (ca. 10k)

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter en ny stasjonær pc med et budsjett på ca. 10k
Bruker hovedsaklig pc'en til enklere Java og Python programmering, samt gaming, for øyeblikket Battle Royale spill (H1Z1 og PUBG), samt For Honor.
Har satt opp et forslag til meg selv på komplett, men er åpen for innspill og forandringer.
Link: https://www.komplett.no/wishlists/5c6acb6f-f41f-4e17-acd9-1abb35062824

(Jeg har ikke lagt til en harddisk eller ssd, da jeg har en ssd jeg kan bruke).

Har et par spørsmål angående forslaget:

1. Finnes det bedre alternativer til minnebrikker i denne prisklassen? Har ikke funnet bedre hastigheter enn 16-18-18-36 uten at de koster betraktelig mer. Ser at det finnes brikker med bedre hastigheter på 2133 mhz, men vil jeg tjene nok på det til å bytte ut til brikker med lavere mhz?

2. Har blitt anbefalt dette hovedkortet: https://www.komplett.no/product/909958/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-strix-b250f-gaming-socket-1151#
Men jeg ser ikke noen tydelige grunner til å gå for et dyrere hovedkort? (Jeg er litt uerfaren når det gjelder hovedkort, så om noen kan gi meg noe god forklaring på hvorfor jeg evt bør gå for et dyrere kort er det veldig fint).

3. Vurderer å heller gå for en i7 7700k, men alle oppgradering øker prisen og jeg forsøker å holde prisen lavest mulig. Vil det være merkbar forskjell på disse to prosessorene?

4. Finnes det andre anbefalte skjermkort som kan passe inn i denne builden?

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler at du tar en titt på denne tråden her.

Det var det første stede jeg sjekket. Greit tips, men om du kikker på setupen jeg har lagt frem så er de ikke helt sammenlignbare, først og fremst fordi jeg ikke er så glad i AMD og derfor har satt opp et 1070 kort i stede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...