Gå til innhold

Hvilken telefon burde jeg kjøpe? (P10vsG6vsXZs)

ysto

Anbefalte innlegg

Hei!

Min Huawei Nexus 6P ble dessverre ødelagt for litt siden og jeg prøver nå å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Hadde forsikring på expert, og telefonen må derfor være tilgjengelig der. Av den grunn ser det ut til at Google Pixel utgår som jo er den neste nexus-telefonen i rekken. I tillegg hadde den også vært en del dyrere enn 6P (6P selges heller ikke av expert lengre, og det er gøy med noe nytt når det først skal handles).

Hadde egentlig bestemt meg for Sony Xperia XZs, og dermed teste noe som det ikke er Vanilla Android på, men når jeg fikk sett XZ i butikken syns jeg den så noe stor ut (følte vel at rammene over og under skjermen så unødvendig stort ut). Så også noen reviews på youtube som sier at batteritiden ikke er blant de beste. Derfor begynte jeg å kikke litt til og syns nå at Huawei P10 og LG G6 ser interessante ut. Mine største behov er surfing og litt film/tv-titting da det kan være en del venting i jobben min. Da er selvfølgelig også batteritiden viktig. Syns vel egentlig G6 ser best ut og ser for meg at fingeravtrykksensoren er enklere å bruke med en hånd, samt at den har en del større skjerm og bedre pikseltetthet uten at den blir nevneverdig større. XZs har stereohøytalere i front som er et pluss, mens P10 har best maskinvare (vet ikke hvor mye der har å si for meg da jeg spiller veldig lite på telefonen).

Er noe redd for at jeg irriterer meg for produsentenes klargjøring av Android-systemet som gir masse unødvendige apper, treghet og forsinkelser på oppdateringer. Da kommer jeg enten til å selge telefonen og kjøpe Google Pixel eller installere eget operativsystem. 

Hva anbefaler dere? Huawei P10, LG G6 eller Sony Xperia XZs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...