Gå til innhold

GTX 1050 Ti - irriterende "problem"


tholsen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har nylig kjøpt meg ny laptop, da den gamle har funnet ut at lading er for pyser - så det nekter den å gjør lenger.

Valget falt på en slik en; https://www.komplett.no/product/908081/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-rog-gl753ve-173-full-hd-matt?noredirect=true#

..og jeg er kjempefornøyd med maskinen sålangt!

Men det er en ting som irriterer meg noe grenseløst, og det er følgende:

Når jeg spiller Transport Fever, som er det eneste spillet jeg spiller for tiden, merker jeg at når jeg beveger meg rundt om på kartet, går det en linje fra øvre venstre hjørne ned til høyre nedre hjørne. Det virker nesten som om halve skjermen oppdaterer seg et mikrosekund eller to etter andre halvdelen, noe som skaper irriterende "brytninger" når jeg spiller.

Har noe av dere kloke hoder her inne opplevd noe slikt før? Hva kan forårsake slikt? Håper jeg har formulert meg forståelig nå, det er altså som om skjermen deles i to, med "delelinjen" fra øvre venstre til nedre høyre.

Takker på forhånd for tips og svar, ha en strålende lørdag! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men når jeg går inn i system, velger skjerm, får jeg bare opp "generic pnp monitor" osv, burde det ikke stått nvidia 1050 der..? 

Nei, generic pnp monitor er skjermen, ikke skjermkortet. ;)

 

Når jeg går der får jeg opp skjerm og gpu jeg har. 750Ti og 34" skjermen jeg har.

Men ts: Har du fått den nye win updaten, 15063.13.

Lenke til kommentar

Ser at nyeste driver er 381.65, jeg har brukt 376. Får prøve å installere og se, men som nevnt over så fikk jeg altså vekk problemet ved å slå av V-SYNC. 

Nye win update, tenker du da som i automatisk oppdateringer i windows? Isåfall er alt oppdater der ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...