Trator Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Fikk hovedkortet i forrige uke...alt funka fint helt til jeg skulle koble på en extra vifte til kabinettet,da ikke kablen til vifta var lang nok satt jeg den på cpu fan koblinga..(smart)poff sa det..oxo lukta det litt røyk..alt fungerte bra etter det...men jeg tenkte at siden jeg antaglivis tok en kondensator at kanskje ikke cpu'n fikk jevn nok strøm og kunne bli vræka.Så jeg sendte inn kortet,sa det var vræka og fikk nytt idag. Alt er skrudd sammen nå, men nå står "agp warning LED" og lyser hele tida...så da får jeg jo ikke fyran oppalt fungerte bra når jeg skrudde ting fra hverandre, men nå funker det da ikke,har jeg plutselig gærnt skjermkort? Skjønække... Desperat ass Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har samme hovedkort og skjermkort som deg, men aldri hatt noen særlig problemer med det.... Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hadde du slått av PC'n når du kobla til vifta? Lenke til kommentar
Trator Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Pc'n var skrudd av når jeg kobla til vifta jeg...men jeg skrudde jo sjiten på igjen og da...poff Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvor kom egentlig poffet fra? Hørte du hvor eller kunne du se noen merker etterpå? Sikker på det ikke var noe på skjermkortet som sa poff? Sjekk kondensatorene. Det er ganske lett å se om de er gåene. (Da buler de utover på toppen, eller gummi-bunnen har sklidd nedover bena.) Lenke til kommentar
Trator Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 veit ikke om det var skjermkortet, hovedkortet får jeg ikke sjekka for jeg sendte inn det gamle og fikk nytt.Men ser på skjermkortet nå..lukter ikke svidd...skal prøve et gammalt skjermkort nå Lenke til kommentar
Trator Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Putta skjermkortet inn i pc'n jeg sitter på nå...funkær som fett detta!! Arghh Har jeg rett og slett bare fått det gamle Hk i retur da el?Nei..kan vel ikke det..for det funka jo på en måte... Flere forslag??? Altså skjermkortet som ikke funka på det nye Hk funka her på gamle pc'n Endret 4. desember 2003 av Trator Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 x4 AGP (som ditt kort har) bruker 3,3 volt, mens nye 8xAGP kort trenger berre 1,5V.. trur eg... I så fall trur eg dette kan ha noke med saken å gjøre. Leit litt i BIOS og du finner sikkert svar.... Lenke til kommentar
UAM Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 AGP 4x kort har vel ikke en fastsatt 3.3V spenningsstandard. Har et 4X kort selv, kjører fint på 1.5V. Lenke til kommentar
Trator Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Problemet er at jeg ikke får fyra maskinen i det hele tatt...så jeg får ikke leita i Bios etter noen instillninger..ser i manualen at agp porten kun støtter 1,5v 8xagp, høres rart ut siden skjermkortet funka fint med samme type HK forrige uke da... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 AGP 1x og 2x var på 3,3V AGP 2x og 4x var på 1,5V AGP 4x og 8x er på 0,8V Det kan hende det nye hovedkortet ditt ikke kan kjøre på den gamle AGP x4 med 1,5V. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) AGP 8X er fullstendig kompatibelt med 4X, kjører med 1.5V. http://www.intel.com/technology/agp/downlo...final_Sep10.pdf Endret 4. desember 2003 av UAM Lenke til kommentar
Trator Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Okey, da er ikke det problemet da...hmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå