Gå til innhold

Samsung gjør HDR-teknologien enda bedre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig at dette kommer til fjorårets modeller også :-)

Tror det ikke før jeg ser det. Har ventet i evigheter på hdr oppdateringen for netflix til min 2015 samsung 8 serie. Har blitt lovet oppdateringen stort set hver måned siden april i fjor når jeg begynte og mase på de, men ikke f. Om de gidder og sende den ut.

Lenke til kommentar

Dette trenger vi, enda et format. Hvorfor ikke bare ta i bruk Dolby Vision?

Hvorfor ikke ta i bruk bransjestandarden? (som ikke er dolby vision)

AtW

Dette er "freesync vs gsync" på nytt..

At HDR10 (eller noe annet) er bransjestandard har jeg aldri hørt om før. Det eneste jeg vet er at Dolby Vision er bedre, men dyrere å implementere. Tviler på at HDR10+ kan holde tritt med dolby vision på 2016 modellene, men jeg gleder meg til å teste det ut.

Noe jeg liker er at alle(?) tv-modellene med dolby vision også har HDR10

Med fjorårsmodeller mener nok forfatter KS serien til Samsung. KU-modellene kommer neppe til å få denne oppdateringen da panelene her ikke støtter HDR10 i utgangspunktet.

Samsungs JS serie kommer nok ikke til å få støtte for HDR10. Ikke nok lys i panelet. Dessuten kan ikke softwaren kraftig nok. Er så vidt den klarer å håndtere tizen på JS8505.

Lenke til kommentar

AtW

Ja, hva er bransjestandard for dynamiske metatags i HDR verdenen? Hadde det ikke vært greit å holdt antall forskjellige formater nede?

Lenke til kommentar

AtW

Ja, hva er bransjestandard for dynamiske metatags i HDR verdenen? Hadde det ikke vært greit å holdt antall forskjellige formater nede?

Holde det nede med å bruke HDR10 tenker du?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Holde det nede med å bruke HDR10 tenker du?

AtW

Du vil ikke skjønne?

Som jeg skrev i mitt første innlegg (også sitert), men jeg kan omformulere det litt for deg:

Hvorfor ikke jobbe for at Dolby Vision blir tatt i bruk som "standard", istedenfor å utvikle HDR10+ som en "standard"? Dette, med enkel addering, vil gi 2 formater vs. 3 formater. Enig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...