AfterGlow Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Nye HDR10+ vil du få glede av selv om du allerede eier en Samsung-TV.Samsung gjør HDR-teknologien enda bedre Lenke til kommentar
nonsense87 Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 fine greier med oppdateringer. men til syvende og sist så vil ikke hardware (smart hub) være tilstrekkelig. da syns jeg at dem skal lag en ny evolution-kit sånn at 2015 modeller og oppover kan ta gode av ny software og hardware (HDR+ etc). 1 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Herlig at dette kommer til fjorårets modeller også :-) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette trenger vi, enda et format. Hvorfor ikke bare ta i bruk Dolby Vision? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette trenger vi, enda et format. Hvorfor ikke bare ta i bruk Dolby Vision? Hvorfor ikke ta i bruk bransjestandarden? (som ikke er dolby vision) AtW Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Slipper å putte egen Dolby-chip inn i TVen, er en stor fordel. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Herlig at dette kommer til fjorårets modeller også :-) Tror det ikke før jeg ser det. Har ventet i evigheter på hdr oppdateringen for netflix til min 2015 samsung 8 serie. Har blitt lovet oppdateringen stort set hver måned siden april i fjor når jeg begynte og mase på de, men ikke f. Om de gidder og sende den ut. Lenke til kommentar
skjamsjung Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette trenger vi, enda et format. Hvorfor ikke bare ta i bruk Dolby Vision? Hvorfor ikke ta i bruk bransjestandarden? (som ikke er dolby vision) AtW Dette er "freesync vs gsync" på nytt.. At HDR10 (eller noe annet) er bransjestandard har jeg aldri hørt om før. Det eneste jeg vet er at Dolby Vision er bedre, men dyrere å implementere. Tviler på at HDR10+ kan holde tritt med dolby vision på 2016 modellene, men jeg gleder meg til å teste det ut. Noe jeg liker er at alle(?) tv-modellene med dolby vision også har HDR10 Med fjorårsmodeller mener nok forfatter KS serien til Samsung. KU-modellene kommer neppe til å få denne oppdateringen da panelene her ikke støtter HDR10 i utgangspunktet. Samsungs JS serie kommer nok ikke til å få støtte for HDR10. Ikke nok lys i panelet. Dessuten kan ikke softwaren kraftig nok. Er så vidt den klarer å håndtere tizen på JS8505. Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 https://xkcd.com/927/ Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette trenger vi, enda et format. Hvorfor ikke bare ta i bruk Dolby Vision? Hvorfor ikke ta i bruk bransjestandarden? (som ikke er dolby vision) AtW Ja, hva er bransjestandard for dynamiske metatags i HDR verdenen? Hadde det ikke vært greit å holdt antall forskjellige formater nede? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Dette trenger vi, enda et format. Hvorfor ikke bare ta i bruk Dolby Vision? Hvorfor ikke ta i bruk bransjestandarden? (som ikke er dolby vision) AtW Ja, hva er bransjestandard for dynamiske metatags i HDR verdenen? Hadde det ikke vært greit å holdt antall forskjellige formater nede? Holde det nede med å bruke HDR10 tenker du? AtW Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Dette trenger vi, enda et format. Hvorfor ikke bare ta i bruk Dolby Vision? Hvorfor ikke ta i bruk bransjestandarden? (som ikke er dolby vision) AtW Ja, hva er bransjestandard for dynamiske metatags i HDR verdenen? Hadde det ikke vært greit å holdt antall forskjellige formater nede? Holde det nede med å bruke HDR10 tenker du? AtW Du vil ikke skjønne? Som jeg skrev i mitt første innlegg (også sitert), men jeg kan omformulere det litt for deg: Hvorfor ikke jobbe for at Dolby Vision blir tatt i bruk som "standard", istedenfor å utvikle HDR10+ som en "standard"? Dette, med enkel addering, vil gi 2 formater vs. 3 formater. Enig? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Fordi dolby vision ikke egner seg som standard, hvorfor ikke jobbe mot den standarden som allerede finnes, HDR10, eventuelt utvide den ved behov, istedet for å utvikle det unødvendige dolby-vision-formatet? AtW Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Og hvorfor egner ikke Dolby Vision seg som en standard? Greit å utdype sine påstander =). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 En ting med dynamisk HDR, kan ikke TVen regne ut dette selv, fortløpende? Og gjøres ikke det allerede med dynamisk baklys osv, som "alle" hater? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Og hvorfor egner ikke Dolby Vision seg som en standard? Greit å utdype sine påstander =). Det er en proprietær teknologi som har lisenskostander. Det betyr mindre støtte. AtW Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Og det tror du ikke vil skje med HDR10+ som Amazon og Samsung utvikler?... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Og det tror du ikke vil skje med HDR10+ som Amazon og Samsung utvikler?... Jeg tipper (om den blir en suksess), at den legges inn i HDR10, men det beste er om man kun viderutvikler HDR10 med en gang. AtW Lenke til kommentar
Zalarox Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hvis jeg har solgt Samsungtven min og kjøpt LG, får jeg fortsatt bruk for den da? Med tanke på at også tidligere eiere kan dra nytte av den.. "kjempelurt smilefjes". Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Helt ubrukelig siden ingen bruker denne standarden på Uhd Bluray. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå