G Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Jeg tror jeg skal en tur innom avfallstasjonen og resirkulere litt https://www.google.com/?gfe_rd=cr&ei=j9r6WN7bOcyq8weG4ZGwAg&gws_rd=cr&fg=1#q=earth+day+tips Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Jeg skal grave hull i den i dag. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Høres gøy ut. Har du hund, så vil den kanskje også være med å grave hull. Det kan bli en flott opplevelse for dere begge Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Skal sage ned masse trær i hagen når jeg først har tid. Så skal jeg vel kjøre noen mil tur retur til gjenvinningsstasjonen en del ganger for å kvitte meg med hageavfallet. Fått lånt en stor kassebil som bruker ca 1.5 liter mila, så dette blir bra Lenke til kommentar
G Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Nice, du burde fått gratis EL-bil fra miljøpartiet de grønne, minst! Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Nice, du burde fått gratis EL-bil fra miljøpartiet de grønne, minst!Helt enig. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Jorda består uavhengig av om menneskeheten. Jorda blir ikke glad, kun globalistene som vil skattelegge og regulere adferd. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 (endret) En har vel alle sett en del prat om klimapolitikk. Og det er jo ikke nødvendigvis slik at de tar helt feil om at jordkloden varmes opp jevnt og trutt pga. de siste tiår med klimagassutlipp. Men, det finnes en del økonomiske krefter som ikke ønsker endring. I tillegg så har hvert eneste individ en rolle i summen av utslipp. F.eks. så er vi relativt heldige i Norge som har kildesortering av avfallet vårt. Men, det koster noen kroner å kjøre inn på miljøstasjonene. Er det da feil å brenne søppelet hjemme i hagen, til stor misnøye i fra sjenerte naboer, når du brenner bildekk, plastikk og annet skrot? Svaret er at det faktisk er ulovlig. At du på forhånd før et hvert bål, skal rapportere dette inn på brannvesenets hjemmeside for å unngå falske alarmrapporter. Men vent litt, de er jo ikke falske, for det er jo faktisk legitime henvendelser som brannvesenets sentralbord må håndtere. Man skal til og med rapportere inn et lite bål med kvist og annet naturlig hageavfall som lar seg forbrenne. Har du sendt melding i forkant til brannvesenet så kan du brenne kvister, løv og slikt helt lovlig. Det går også an å fylle opp den dunken for kompost, eller å egenkompostere ting hjemme istedetfor å brenne det. Det har litt betydning hva den enkelte gjør hjemme i hagen også. Men de store politiske beslutningene må også på plass. Olje, kull med mere må finnes nyttigere og mindre forurensende råstofformål til. Endret 23. april 2017 av G Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Det hjelper lite å prakke på tiltak hos hvermansen så lenge folk lever i et samfunn basert på økonomisk vekst. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Det går en serie på Netflix nå med Bill Nye som programleder. Der argumenteres det med at man klarte å stoppe galskapen med 2. verdenskrig på ca. 5 år, så hvorfor ikke også klimagassutslippene? https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Nye_the_Science_Guy En i debattpanelet hevder til og med at det kan gå an å nå først 80 % og så bli 100 % (veldig fri) for CO2-utslipp. Endret 23. april 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå