Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

God 120x200 madrass?

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wellpur fra Jysk er en mye bedre overmadrass/madrass enn den du nevner. Man kan si den er en økonomivariant av Tempur-madrassen og former seg etter kroppen uansett vekt. Tror det er det sikreste kjøpet du kan gjøre.

Du får den beste oversikten med å skrive "wellpur" i søkefeltet hos Jysk.

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Det kunne være greit å vite hva du mener med at du er "tung" - snakker vi for eksempel 100kg, 150kg eller 250kg?

Selv bruker jeg denne, som er fantastisk, men om du er særlig tyngre enn meg (la oss si 125kg eller mer) vil den nok bli for myk.  I så fall vil jeg heller foreslå denne, som skal være spesielt fast.

Uansett vil jeg anbefale en skummadrass, siden all uavhengig forskning jeg har lest viser at slike er bedre for ryggen enn tradisjonelle madrasser med fjærer.  For en som er spesielt tung tror jeg imidlertid neppe at madrassene til Jysk eller andre kjeder vil holde mål, siden deres modeller er for gjennomsnittsmennesker og stort sett av lavere kvalitet enn produsentenes egne, tilsvarende modeller.  Mye bedre å snakke med en spesialbutikk hvor betjeningen har litt peiling på det de selger og problematikken rundt valg av modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...