Taurean Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) . Endret 23. april 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Isåfall skylder jeg på kvinner og feminisme for min tilkortkommenhet. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) . Endret 23. april 2017 av Taurean Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Isåfall skylder jeg på kvinner og feminisme for min tilkortkommenhet. Tja, hvorfor ikke. Er vel stort sett det feminister gjør mht. menn. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Nå er jo "feminister" en grov generalisering da. Selv om jeg på mange måter er uenige med mange moderate feminister også, så opplever jeg sjeldent at de er av den militante karikaturen som den reaksjonære anti-feminist bevegelsen illustrerer dem som. Dette er kanskje grunnen til at de fleste feminister nå begynner å kalle seg "equalists", ikke fordi de er en ny bevegelse, men fordi radikale feminister og den reaksjonære bevegelsen har polarisert debatten og fremmedgjort de som bare ønsker like muligheter for kvinner og menn. 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Nå er jo "feminister" en grov generalisering da. Selv om jeg på mange måter er uenige med mange moderate feminister også, så opplever jeg sjeldent at de er av den militante karikaturen som den reaksjonære anti-feminist bevegelsen illustrerer dem som. Dette er kanskje grunnen til at de fleste feminister nå begynner å kalle seg "equalists", ikke fordi de er en ny bevegelse, men fordi radikale feminister og den reaksjonære bevegelsen har polarisert debatten og fremmedgjort de som bare ønsker like muligheter for kvinner og menn. Jeg lurer på hva disse mulighetene er for noe. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Du kan si at vi ikke trenger feminismen så mye her i norge og resten av den vestlige verden, men feminisme trengs faktisk i resten av verden hvor kvinner ikke har lov til å gå ut engang uten mannlig ledsager. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg lurer på hva disse mulighetene er for noe. Muligheten kvinner her i Norge allerede har fått fra feminisme, slik som retten til å stemme, (nesten) retten til å kle seg som de vil, og muligheten til å jobbe i de samme yrkene som menn. Jeg er ikke en stor fan av idéen om at kvinner og menn må være 50/50 på alle områder, men jeg mener at vi må slutte å behandle kvinner og menn forskjellig, så det er ikke vanskelig på papiret. Kvinner i førstegangstjeneste, likestilt foreldrerett, likestilt foreldrepermisjon og stans på diskriminering i arbeidslivet er forslag på steg i riktig retning. Kvotering av kvinner og menn i forskjellige stillinger er forslag på feilslått likestillingspolitikk, uansett hva effekten måtte være, og handler mer om pene tall etter min mening. Vi må akseptere at kvinner og menn er forskjellige, men vi må lede samfunnet mot å gi begge kjønn like muligheter i livet. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Om man skal klage på barnesanger må det jo være fantorangen som vil at alle barna skal dra i snabelen hans for å bli venn... 1 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Kjekk og stram betyr vel ikkje her "grisedeilig og sexy med stor pikk!!", men heller noko i retning av "påliteleg og grepa kar". 5 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Kan noen utdype hvorfor den sangteksten er dårlig? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Fordi den er fra ei svunnen tid før det ble SJW over alt. 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Står opp for meg selv hver dag jeg. Også tasser jeg ut på badet. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det er vel ikke nødvendig å protestere mot Brannmann Sam når man har white privilege? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 White privilege is bullshit. 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hvordan går det med kvinnene i miltæret etter at de fikk verneplikt?Har ikke hørt mye fra dem Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Synes det er helt motbydelig! Barn skal få være barn den korte, lille tiden de er det. De utsettes så altfor, altfor tidlig for press om å kle seg og pynte seg riktig, den nye moten innen klær og sko, seksualisering og hvor ile det er å stå utenfor. Blir kvalm av syv-åtteåringer i stramme, tettsittende bukser de må presse og tyne seg inn i og som er designet for å fremheve rumpene deres samt tettsittende singletter som stanser over navlen. Samfunnet har blitt helt sykt på akkurat dette punktet! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Om man skal klage på barnesanger må det jo være fantorangen som vil at alle barna skal dra i snabelen hans for å bli venn... Forhåpentligvis tar det noen år før barn begynner å forbinde ordet "snabel" med penis. 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Menns terskel for hva som vi faktisk lar oss provoseres av er ikke den samme som kvinners. Psykologisk har de alltid vært svakere (no offense (for realsies)), flertallet og generelt sett. Dette er ikke kampen vi skal krige. Jeg etterlyser ikke noen vinnere, derimot ønsker jeg likestilling. Det er ikke noe automatikk at enn mann skal måtte finne i seg mer, enn en kvinne. Skal man forlange at en gutt på 4 år skal tåle dette, mens en jente skal skjermes. Det er ikke rettferdig for noen. av dem. Likestilling handler ikke om å kreve at menn skal bry seg om det samme som kvinner. Da har du misforstått. Så det du sier er at dette skal gutter tåle, mens jenter skal slippe. Javel, da har jeg mulig misforstått likestilling. Nei, du har lesevansker. Menn skal ikke tåle noe jenter ikke tåler. Som jeg skrev: Dersom jenter tar seg nært av noe, kan de klage på det. Hvis det samme skjer med menn, men de tar seg IKKE nært (som jeg skrev i første innlegget du siterte), så MÅ ikke de klage på det. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Dette er ikke noe å ta seg nær av. Problemet ligger i hva slags signal dette sender ut til barn i altfor liten alder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå