VRK18 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Er det bare meg, eller er 6,5 millioner for 49 kvadrat i Drøbak i drøyeste laget? https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=87291445&facilities=209&property_type=3&location=1.20003.20042&location=0.20003 Lenke til kommentar
bas Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hva er det du vil diskutere? Markedet bestemmer prisen, og om det er overpriset eller ikke vil tiden vise. Personlig synes jeg ikke det er så hårreisende med tanke på beliggenhet, standard, 2 garasjeplasser, heis fra kjeller, fremtidig småbåthavn og bodplass for lagring for å nevne noe. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Det er sikkert takst. Skal du ha en så ny og moderne leilighet, som at på til er i nærheten av Oslo, så er det nok en slik pris du må ut med. Som tidligere nevnt er det markedet som bestemmer prisen. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Fjordutsikt, liten hage... folk betaler for dette også. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Kanskje ikke så galt, når jeg tenker etter. Man kan fint på to stykker på 49 kvadrat, da blir det bare 3,2 på hver. Anonymous poster hash: 05250...f80 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Det er Drøbak da... 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Det er Drøbak da... Har det blingbling-faktor? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Veeeel, det er jo et av de mer "fine" områdene i Akershus og Follo. Du linker til en bolig, helt nede ved fjorden. Seff må du punge ut for det. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Det er sikkert takst. Skal du ha en så ny og moderne leilighet, som at på til er i nærheten av Oslo, så er det nok en slik pris du må ut med. Som tidligere nevnt er det markedet som bestemmer prisen. Jeg kjøpte nybygg, enebolig, egen carport, 2 verandaer i 2 etg, 2 etasjer, 145kvm p-rom, 2 bad, 3 soverom,2 stuer, liten hageflekk(kanskje rundt 300kvm), 5 min å gå til jernbanen og Kiwi, 38min til Oslo S med toget. Pris? 3,8. Så ja, jeg synes dette er overpriset. Men vi kjøpte i Tomter(lite sted i østfold, men ganske nærme Ski). Men faktisk enklere å komme seg til Oslo og Ski derfra, enn Drøbak. Det er havutsikten som gjør at en liten leilighet på drøbak koster 3 millioner mer enn det store huset med bedre transportmuligheter, som vi kjøpte. Jeg synes ikke havutsikten er verdt det. Fra andre etg i huset vårt vil vi forøvrig ha fin utsikt med skog og jorder langt bortover horisonten - vel så fint etter min mening. Endret 25. april 2017 av Drogin 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Dobbelt så stor plass og vel så fin utsikt i Molde.https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=95187039 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Dobbelt så stor plass og vel så fin utsikt i Molde. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=95187039 Feil sted. Vesentlig dårligere standard enn leiligheten i Drøbak. Endret 25. april 2017 av tommelfingerregel2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det er nok litt forskjell på Molde og Drøbak. Du kan få svær enebolig med rå utsikt for en grei penge oppi nord, men det blir liksom litt feil å sammenlikne det med et hus på Snarøya o.l. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 I dag er det hipt å bo i Oslo, men det kan endre seg. Kanskje vil landsbygda bli mer attraktiv etter hvert. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Er det bare meg, eller er 6,5 millioner for 49 kvadrat i Drøbak i drøyeste laget? https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=87291445&facilities=209&property_type=3&location=1.20003.20042&location=0.20003 Selvsagt er det overpriset. Det viser jo hvor lite man får for hver verdiløse krone i Norge og at de blir stadig mer verdiløse. Det viser også hvor utav kontroll boligmarkedet er og totalt i utakt med folks lønninger. Dessverre betaler folk mye mer for boliger, i forhold til lønn, idag enn for 20 år siden. Det er en stor katastrofe og en økonomi som i praksis tar steg bakover. I et fungerende marked i motsetning til et manipulert og ødelagt marked, bør de mest grunnleggende tingene i samfunnet bli billigere med tiden og billigere jo mer effektiv teknologien blir i forhold til å produsere gitt ting. Mat er jo et godt eksempel, mat tar mindre av lønn idag enn for 20 år siden. Matproduksjonen er effektivisert og markedet fungerer. At folk skal måtte selge hele livet sitt for å kunne eie en plass å bo, er skandaløst, særskilt i ett av verdens "rikeste" land. Endret 25. april 2017 av zeebra 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det er sikkert takst. Skal du ha en så ny og moderne leilighet, som at på til er i nærheten av Oslo, så er det nok en slik pris du må ut med. Som tidligere nevnt er det markedet som bestemmer prisen. Jeg kjøpte nybygg, enebolig, egen carport, 2 verandaer i 2 etg, 2 etasjer, 145kvm p-rom, 2 bad, 3 soverom,2 stuer, liten hageflekk(kanskje rundt 300kvm), 5 min å gå til jernbanen og Kiwi, 38min til Oslo S med toget. Pris? 3,8. Så ja, jeg synes dette er overpriset. Men vi kjøpte i Tomter(lite sted i østfold, men ganske nærme Ski). Men faktisk enklere å komme seg til Oslo og Ski derfra, enn Drøbak. Det er havutsikten som gjør at en liten leilighet på drøbak koster 3 millioner mer enn det store huset med bedre transportmuligheter, som vi kjøpte. Jeg synes ikke havutsikten er verdt det. Fra andre etg i huset vårt vil vi forøvrig ha fin utsikt med skog og jorder langt bortover horisonten - vel så fint etter min mening. Når handlet du? Jeg opplever at prisene i Follo og utover mot Askim, Eidsberg osv har økt ganske markant den siste tiden. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Overpriset bolig i Drøbak??? På engelsk heter det en "Oxymoron" 1 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Det er sikkert takst. Skal du ha en så ny og moderne leilighet, som at på til er i nærheten av Oslo, så er det nok en slik pris du må ut med. Som tidligere nevnt er det markedet som bestemmer prisen. Jeg kjøpte nybygg, enebolig, egen carport, 2 verandaer i 2 etg, 2 etasjer, 145kvm p-rom, 2 bad, 3 soverom,2 stuer, liten hageflekk(kanskje rundt 300kvm), 5 min å gå til jernbanen og Kiwi, 38min til Oslo S med toget. Pris? 3,8. Så ja, jeg synes dette er overpriset. Men vi kjøpte i Tomter(lite sted i østfold, men ganske nærme Ski). Men faktisk enklere å komme seg til Oslo og Ski derfra, enn Drøbak. Det er havutsikten som gjør at en liten leilighet på drøbak koster 3 millioner mer enn det store huset med bedre transportmuligheter, som vi kjøpte. Jeg synes ikke havutsikten er verdt det. Fra andre etg i huset vårt vil vi forøvrig ha fin utsikt med skog og jorder langt bortover horisonten - vel så fint etter min mening. Når handlet du? Jeg opplever at prisene i Follo og utover mot Askim, Eidsberg osv har økt ganske markant den siste tiden. Jeg kjøpte i Februar. Kan være jeg var veldig heldig. Har hørt at utbygger har økt prisen med 300 000 i samme område nå. Selve byggefeltet er datagrafikk: http://www.brodholtgard.no/stabburstien/wp-content/uploads/2014/12/ext_5-1024x512.jpg (Togstasjonen og Kiwi er bak den røde gården. Gangavstand til skole og barnehage) Nærbilde hus(fortsatt cgi): http://www.brodholtgard.no/stabburstien/wp-content/uploads/2014/12/fl_cam_01-1024x682.jpg Endret 25. april 2017 av Drogin Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 I dag er det hipt å bo i Oslo, men det kan endre seg. Kanskje vil landsbygda bli mer attraktiv etter hvert. Nja, hipt eller ikke så er det ikke praktisk nok å bo på lansbygda lenger. Transportkostnader (bil) og tidsbruk gjør at landsbygda rett og slett blir et umulig sted å bo for mange. Jeg tror det er vel så attraktivt å bo på lansbygda, men hvem vil vel bruke et par timer ekstra om dagen til og fra jobb + at man ikke kan ta en svipp innom butikken eller komme seg hjem fra pub'en uten taxi som koster 2.500,-. Hvis man veier ulempene opp mot fordelene så vil ulempene ved å bo på landsbygda vinne nesten hver gang. Boliger som ligger "landlig til", men fortsatt veldig nærme byen, selges ofte dyrt fordi man får i pose og sekk. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Ja, jeg får ofte slengbemerkninger fra utlendinger om at at vi nordmenn er så rike og at vi kan kjøpe alt, men faktum er at prisene i Norge er ekstremt mye høyere enn i resten av Europa. Spesielt boliger, men også dagligvarer. Mye av grunnen til at boligprisene øker er nok at boliger oppfattes som en trygg havn for investeringer. Har man pengene i banken mister de jo bare verdi med dagens lave renter. Og med stadig mer skatte- og reguleringskåte politikere er det mer risikofylt enn noen gang å investere i verdiskapning. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 I dag er det hipt å bo i Oslo, men det kan endre seg. Kanskje vil landsbygda bli mer attraktiv etter hvert. Nja, hipt eller ikke så er det ikke praktisk nok å bo på lansbygda lenger. Transportkostnader (bil) og tidsbruk gjør at landsbygda rett og slett blir et umulig sted å bo for mange. Jeg tror det er vel så attraktivt å bo på lansbygda, men hvem vil vel bruke et par timer ekstra om dagen til og fra jobb + at man ikke kan ta en svipp innom butikken eller komme seg hjem fra pub'en uten taxi som koster 2.500,-. Hvis man veier ulempene opp mot fordelene så vil ulempene ved å bo på landsbygda vinne nesten hver gang. Boliger som ligger "landlig til", men fortsatt veldig nærme byen, selges ofte dyrt fordi man får i pose og sekk. Tildels enig. Men med det nye dobbeltsporet inn til Oslo fra Ski, så kan man fortsatt bo ganske landlig til og likevel ha kort vei inn til byen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå