Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Modellkropper forandrer seg til det bedre!

Frmo995

Anbefalte innlegg

Leste denne artikkelen i VG nettopp og tittet på bildespesialen. Der fikk jeg øye på dette bildet av en mannelig modell:
1086332063.81171.jpg
Følte meg nesten litt lettet over å se på magen hans, tidligere jeg har sett mannelige modeller på catwalken har de alle hatt 6-8pack hele gjengen. Kanskje designerne har begynt å gå nye veier og prøver med mer "normale" modeller.

Den lille pondusen på bildet fikk iallefall dagen min til å se lysere ut smile.gif

EDIT:
Kun jeg som har synspunkter på dette? Begynt å se en trend der de bruker modeller med mer normale kropper istedet for anoretiske skjeletter og det er veldig positivt i mine øyne. Folk blir jo i en viss grad påvirket og vil se ut som de som går på catwalken..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Catwalken, den ordentlige, vil nok aldri bli oversvømt av ''normale'' mennesker. De bruker tynne mennesker fordi de skal fungere som kleshengere for plagget, og kvinnelige former f.eks hadde gjort det urettferdig for de ofte er med på å gjøre så plaggene ser bedre ut på en person. De ønsker ikke å lage noe som du må skvise fettet ditt inn i, de ønsker KLESHENGERE, og da funker ikke normal vektige eller feite folk rett og slett.

Jeg liker ikke denne trenden for å være ærlig, fordi den blir pushet på oss av bitches som hu her: 
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3116823/Weight-loss-expert-Steve-Miller-slams-size-26-model-Tess-Holliday-normalising-obesity.html

Ikke nok med at hun er gedigen og den eneste grunnen til at hun har fått jobbe som modell er fordi selskapene ønsker å melke denne ''elsk kroppen din og hvem du er, selv om du sliter å gå bort til postkassa'' trenden som begynte for noen år siden. så er hun også en hyklerisk bitch som bruker sminke (sminke kan fint brukes til å få deg til å se tynnere ut), kler seg i svart, små søte outfits og lyver om sine helseproblemer. Og hun er frontfiguren bak ''effyourbeautystandards'' mens hun tydeligvis følger MANGE av dem, bare ikke den om å ikke stappe trynet sitt med unødvendige ting tydeligvis. 

FUCK HAES

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ganske søkt konklusjon at "hvis vi lar slike folk få positiv oppmerksomhet, vil bare enda flere bli feite". Dessuten er det nedlatende. Feite folk kan også tenke selv, og har samme rett til definisjonsmakt over egen tilværelse som alle andre.

Hva er logikken i at hvis vi bare får tjukkasene til å hate livet sitt enda mer, vil de nok skjerpe seg? Et vikarierende motiv for hat og mobbing er det det er. Skjerp dere.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du konstruerer dine egne meninger som du tilegner meg, jeg har på ingen måte sagt at det er negativt at noen som er feit får positiv oppmerksomhet, jeg har derimot kalte henne en løgnaktig bitch som lyver om sine helseproblemer fordi HAES (healthy at every size) og som er den gigantiske hykleren som finnes da hun nekter å slanke seg men ELSKER å photoshoppe bildene hennes til helvete så hun er ugjennkjennelig, bruker sinnsykt mye sminke og klær som gjør henne mindre. 

Jeg misliker ikke feite folk, det bare har seg slik at denne drittsekken er smellfeit og prøver å overbevise alle om at hun er sunn. Beklager, men du kan ikke være mye 'sunn' når du veier så mye, det er ikke vitenskapelig mulig. Kroppen din er ikke en supermaskin som er super unik og takler å bære på 200 +++ kilo i flere år uten å ta skade av det.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det kan godt hende hun er en stusselig person. Men når du og så mange andre gladelig hopper på muligheten til å beskylde henne for det ene og det andre, mistenker jeg at det stikker dypere enn rettferdighetssans. Og det har jeg rett til å mistenke, og gi uttrykk for.

Ikke nok med at hun er gedigen og den eneste grunnen til at hun har fått jobbe som modell er fordi selskapene ønsker å melke denne ''elsk kroppen din og hvem du er, selv om du sliter å gå bort til postkassa''

Her sier du jo at om noen synes hun er pen, er de løgnaktige eller konspiratoriske. Og du omtaler ikke akkurat denne "trenden" i positive ordelag - å tolke det siste der som at feite folk ikke burde elske kroppen sin, er ikke helt ute på jordet. Det blir litt sånn "jeg hater ikke feite, men"...

Uansett - hvis hun lyver om egen helsetilstand er hun i sin fulle rett til det, fordi som for alle andre er det ingen andres business enn hennes egen. Og - det er faktisk mulig å være feit og sunn, det trenger ikke være ljug. All forskning og prognoser er på folkehelsenivå, som betyr at hvis man er overvektig, er man del av en gruppe med økt risiko for hjerte-karsykdom, kreft, diabetes etc. Det kan godt være at man der og da ikke er rammet av noe av det. Mange slipper faktisk unna med å være feit, hele livet, lik det eller ei.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

''Her sier du jo at om noen synes hun er pen, er de løgnaktige eller konspiratoriske''

Nei, her gjør du det samme som du gjorde sist, å tilegne meg meninger jeg ikke har. Prøv å la vær å gjøre det for det er ikke konstruktivt for debatten og holder den tilbake da jeg må konstant tilegne tid til å påpeke at du prøver å tilegne meg meninger jeg ikke har.

Jeg har heller ikke sagt at feite folk ikke burde elske kroppen sin, tvert imot syns jeg de burde elske seg selv nok til å ville pleie kroppen istedenfor å ødelegge den.

Fakta: folk som er sykelig overvektige lever ikke like lenge, så når du sier ''hele livet'' så må vi se på hvor relativt sykelig fedme er for helsen når du blir eldre. Sånn er livet. Du ser sjeldent en sykelig overvektig eldre person, fordi de dør av komplikasjoner lenge før de kommer dit.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Sorry, men "den eneste grunnen til at hun har fått jobbe som modell.."- utsagnet sier utvetydig akkurat det. Det kan umulig være at hun er modell fordi noen synes hun er vakker, altså må det ligge noe annet bak. Det er den logiske konsekvensen av det du skrev. Hvis det ikke var det du mente, burde du ordlegge deg annerledes fremfor å stritte imot. Hvis du virkelig vil hjelpe feite folk til å bli sunnere, ikke snakk om fedme i det hele tatt. Vi kan trygt anslå at de fleste i Vesten vet at fedme gir helserisiko, de trenger ikke høre det oftere. Og et lite mindretall liker faktisk å være feite, og det må være deres sak. De har ikke noe forklaringsproblem.

Er det så nøye akkurat hvor lenge man lever? De ekstra årene sunne og heldige folk får, er de verste årene. Og det er mange andre enn feite som ikke lever så lenge.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må ikke ordlegge meg annerledes, hun er pen, det er ikke noe banebrytende i modellindustrien. Kanskje du burde lese deg opp på modellindustrien før du uttaler deg om den? Modellindustrien er OVERSVØMT av vakre kvinner, så det er ikke søkt å si at den eneste grunnen til at hun fikk noe jobb i modellbransjen er pga at HAES var blitt mer og mer populært. Det er ingen tilfeldighet at HAES fikk mer og mer oppmerksomhet og så plutselig har vi verdens første sykelig overvektige modell i jobb. Det er du som fortsetter å anta at jeg har slike og slike meninger utifra andre ting jeg skriver. 

Se, nå snakker vi om noe helt annet enn topic til og med, noe jeg sa tidligere ikke er konstruktivt til debatten og som kommer til å skje hvis du fortsetter å prøve å tilegne meg meninger jeg ikke har, og du bare fortsetter med det. Det finnes ikke konstruktivt.

Lenke til kommentar

Nei, nå ror du. Det er sannsynligvis en medvirkende årsak, men du skrev at det var den eneste årsaken. Da utelukker du skjønnheten som årsak, det er enkel logikk. Ja, dette er off topic, men når man sier ting som fortjener å bli motsagt, kan man ikke skyve hensyn til tema foran seg.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...