AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hei, jeg er en mann i tidlig 30 årene. Jeg er delvis aktiv her, og da som oftest i samlivs-trådene med mine tanker og innspill med tilbakemeldinger som er ofte takknemlig mottatt. Dessverre er jeg selv ikke så flink til å løse mine egne konflikter som jeg merker blir mer og mer fremtreden, spesielt etter mitt siste forhold for et år tilbake. Som fleste menn har jeg en seksualitet. Men da noe mindre "aggressiv" og spennende pga av noe lav selvfølelse siden tenåringstiden. Det er ikke mangel på lyst, men bare mitt egent syn på hvordan man trår frem. Meg og min eks for et par år siden var aktive i begynnelsen. Alt var fantastisk frem til den rosa skyen begynte å lande litt og hennes personlige problemer å gli inn i forholdet og deretter inn i sexlivet vårt. Mye av måtene jeg tok initiativet på og tredde frem på ble slått veldig hardt ned av henne. Det startet med at jeg ville ha sex alt for ofte. Så gikk det videre til at jeg var for kåt. Jeg var for rask. Jeg holdt hun feil. Jeg strøk hun feil. Jeg sa noe feil. Jeg smilte feil. Jeg så feil på henne, eller ikke så på henne i hele tatt mens vi hadde sex. Osv... Med feilene forsvant også lysten hennes som og av og til ledet til krangling. Åpenbart at vi begge ble såret av dette. Nå kan jeg kun sammenligne dette med mine erfaringer; og kan utelukkende si at årsaken til mine "feil", stamte fra hennes usikkerhet, mishandling og tidligere dårlige erfaringer, og ikke pga av jeg var et egoistisk svin i senga. For eksempel bj og doggy var f.eks 100% uaktuelt, fordi det var krenkende for henne. Dette respekterte jeg, og jeg prøvde mitt beste gjennom forholdet å tilpasse meg for henne. Dessverre ble forspill og sex for meg som å tip-toe på et minefelt. Et feilsteg, boom, glem sex og var jeg heldig slapp jeg timer med krangling i etterkant. De gangene vi hadde sex var det ofte bare hun som kom, og jeg følte meg følelsesfattig tom i etterkant. Hun steppet så å si aldri opp for å gjøre det spesielt for meg i sengen når jeg prøvde å alltid tilfredsstille henne. Igjen fordi det var krenkende for henne. Siste halvåret før vi gjorde det slutt hadde vi ikke sex, og vi snakket aldri om det. Jeg trodde jeg var fri etter hun flyttet ut, men etter å ha gått gjennom flere år med mange tunge krangler fordi i hennes syn at jeg var for aggressiv har gjort til at jeg har tilpasset meg såpass til det punktet jeg mistet min seksualitet. Jeg har hatt flere sjanser til å ha sex siden. Jeg har delt soverom, både min egen etter en nach, og på hotell ferie i utlandet med en spennende ny venninne. Men jeg ligger kun der i senga og tenker på hva jeg burde gjøre (med denne jenta i sengen). Jeg klarer ikke å føle at jeg er seksuell, selv om jeg er kåt. Jeg tørr ikke å ta initiativet fordi jeg er redd for å vise aggressivitet og lyst. Jeg er redd for konsekvensene jeg er redd for å prøve. Jeg har rett og slett mistet selvsikkerheten min seksuelt. Jeg tørr ikke å være mannen i senga. Jeg har hatt et par unntak med enkelte jenter i etterkant som var veldig åpenbare at de ville ha sex med meg, men eneste måten jeg klarte å ha sex med dem var om de var såpass aggressive og tok initiativet og gjorde det så super åpenbart at sex er ok, at ville sett litt kleint ut. Der og da slipper jeg alle hemninger løs og vi begge har den beste sex'en. Kall det for å bryte en følelsesmessig sperre... Dessverre kunne ikke de forholdene vare pga av omstendigheter, og jeg tviler på at de ville vært interessert i et langtidsforhold der de måtte ta initiativet hver gang. I mitt syn er det ingen tvil om at seksualitet er knyttet til identitet og for menn; sin maskulinitet. Vi alle strever for å bli likt av andre og vise sine beste sider. Dette handler ikke om meg som er grinete fordi han ikke fikk seg ett napp. Men jeg burde ikke ligge i sengen med en jente og føle meg usikker, det ikke tiltrekkende for dem, og det gjør jenta minst like usikker selv. Jeg skulle ønske at jeg fant og fornyet min selvsikkerhet, kunne være spennende og tiltrekkende. Men dessverre stråler jeg bare han gamle passive gubben som ikke er seksuell. Han virker uinteressert og ikke lysten, når sannheten er det motsatte. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 0af49...a21 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2017 Forfatter Del Skrevet 21. april 2017 Må svare her. Jeg har erfaring med nøyaktig det samme. Bodde i mange år med en jente hvor sex var nøyaktig som du sier, et minefelt. Kjenner så godt igjen dette med den maskuline identiteten, slik er både samfunnsmessige forventninger og biologiske drifter. Jeg ble til slutt en skygge av meg selv og er etter forholdet tok slutt hadde jeg en omstilling som tok noe tid. Fikk litt hjelp med selvtilliten av noen venninner - som også resulterte i noen, eh.. kompliserte situasjoner. Smilte til jenter på gata og sørget for å få meg litt bekreftelse. Nå er jeg dog sammen med en fantastisk jente, både i og utenfor senga, noe jeg tidligere ikke hadde turt å håpe på. Det ordnet seg fort igjen det, selv om man merker at man kanskje ikke er fullt like viril som før. Lykke til, takk for at du deler. Anonymous poster hash: 3c2ee...fbb Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Din eks lot hennes seksuelle lyst, eller mangel på det, og hennes personlige problemer farge alle hun var sammen med og det var garantert en stor faktor som ødela deres forhold (de som sier sex ikke er en stor del av forholdet bare lyver).Ikke begå samme feil. Ikke la din usikkerhet over hva som kan skje ødelegge dine fremtidige seksuelle forhold, og ikke la din fortid med din eks farge hver eneste jente du møter. Du var i ett såkalt 'dead bedroom', og det er visst helt forjævlig å gå gjennom og kan ta knekken på selvtilliten din helt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2017 Hvis du finner deg en ordentlig potensiell partner igjen, noe i den dur..som du stoler på. Snakk med henne om dette! Du er ikke svak og usexy hvis du sier: Jeg hadde dessverre noen seksuelle problemer og erfaring fra mitt tidligere forhold som gjorde at jeg fikk noen usikkerheter rundt min egen seksualitet og i senga. Vil gjerne bli kvitt dette og jeg vil gjerne bli kvitt dette med litt hjelp fra deg, også skal jeg gjøre alt jeg kan." Anonymous poster hash: 18614...c0f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2017 Ps. Jeg synes du høres veldig reflektert og oppegående ut og er flink til å uttrykke deg. Er sikker på at det kommer til å gå fint med deg! Det er bra at du har funnet ut av hvordan ting har påvirket deg, og hvis jeg hadde vært dama di og hørt dette, så hadde jeg tenkt at du er veldig reflektert. Anonymous poster hash: 18614...c0f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 ... Lykke til, takk for at du deler. Anonymous poster hash: 3c2ee...fbb Hei beklager for sent svar. TS her. Jeg orket ikke å ta stilling til posten min etter jeg posta, men jeg er allikevel glad for å høre svar. Merkverdig nok ekstra glad da jeg fikk takknemlighet for å dele. På godt og vondt er (min) seksualitet veldig knyttet til maskulinitet, og du beskriver det veldig godt uten å gå i dybden på det, og det er et stort tema. På ferien med den nye venninnen min hjalp jeg henne med noe praktiske ting, og i forbindelse med det slengte min gamlefar ut en humoristisk kommentar til meg/oss: "Skal du være en helt om natta, må du være en helt om dagen." Det kan høres jævla tragisk ut men det er en snevre av sannhet som går i begge retninger. Jeg er langt mer bekymret for langtidskonsekvensene med å ikke føle seg mann i senga er knyttet til ego, selvtillit og livsglede, enn at det ikke ble fem minutter i høyet på en fredagskveld. Eller til og med noe som kunne være starten på noe langvarig. Hvem vet. Anonymous poster hash: 0af49...a21 Anonymous poster hash: 0af49...a21 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 ... Rimelig spot on, og er enig. Sex i forhold er absolutt en av de viktigste delene for et sunn tradisjonell forhold. Feilen er allerede gjort flere ganger i løpet av det siste året. Usikkerheten ødelegger mine muligheter og frykten for å være for aggressive er veldig stor. Det tok meg som sagt de mest åpenbare jentene til å klare å formidle at de virkelig ville ha sex med meg for å bryte min frykt. Men selv etter en heit helg sammen kjenner jeg fortsatt på redselen og det merket sikkert de også, som er turn-off. Kanskje løsningen min er å "omprogrammere" tvangstankene mine om sex med å ha et langvarig, trygg og seksuell partner som gir meg selvtilliten tilbake med mye god følelsesmessig sex som jeg kan assosiere sex med. En enkel løsning som dessverre ikke er alltids lett å få tak i. Hvis du finner deg en ordentlig potensiell partner igjen, noe i den dur..som du stoler på. Snakk med henne om dette! Du er ikke svak og usexy hvis du sier: Jeg hadde dessverre noen seksuelle problemer og erfaring fra mitt tidligere forhold som gjorde at jeg fikk noen usikkerheter rundt min egen seksualitet og i senga. Vil gjerne bli kvitt dette og jeg vil gjerne bli kvitt dette med litt hjelp fra deg, også skal jeg gjøre alt jeg kan." Anonymous poster hash: 18614...c0f Hmmm... Når sjansen forhåpentligvis byr seg med en person jeg kan slappe av med, skal jeg faktisk prøve å vise den sårbare siden av meg. Måten du sier det på får det til å høres egentlig veldig.... akseptabelt ut...? Det høres ut som en problemstilling som egentlig vi alle som har vært i et forhold tidligere kan relatere til og vise forståelse for. Det hadde vært en drøm å møte kvinne en som bare sa: "Jeg forstår.....", når vi tilbringer vår første kveld sammen og jeg er på mitt mest redde. Det beste med fremstillingen din er at det høres også så ærlig ut. Å vise sårbarhet om et sårt tema er noe jeg er litt redd for; å vise at jeg er svak. Men kanskje det er en styrke å vise svakhet når jeg tenker meg om... Ps. Jeg synes du høres veldig reflektert og oppegående ut og er flink til å uttrykke deg. Er sikker på at det kommer til å gå fint med deg! Det er bra at du har funnet ut av hvordan ting har påvirket deg, og hvis jeg hadde vært dama di og hørt dette, så hadde jeg tenkt at du er veldig reflektert. Anonymous poster hash: 18614...c0f Hehe takk, det varmer å høre det er lagt merke til. Jeg vil si det samme om deg! Din eks lot hennes seksuelle lyst, eller mangel på det, og hennes personlige problemer farge alle hun var sammen med og det var garantert en stor faktor som ødela deres forhold (de som sier sex ikke er en stor del av forholdet bare lyver). Ikke begå samme feil. Ikke la din usikkerhet over hva som kan skje ødelegge dine fremtidige seksuelle forhold, og ikke la din fortid med din eks farge hver eneste jente du møter. Du var i ett såkalt 'dead bedroom', og det er visst helt forjævlig å gå gjennom og kan ta knekken på selvtilliten din helt. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Det du burde gjøre nå (min mening altså) er å jobbe med deg selv, bli trygg på deg selv igjen, være komfertabel i eget selskap og kanskje legge forhold litt i baktankene? Betyr ikke at du ikke burde hoppe på sjansen hvis du møter noen du klaffer med altså, jeg prøver bare å si at du ikke burde satse på at noen andre kan ''fikse'' ditt problem, det å få løst noe sånt begynner alltid med deg selv, og du virker veldig reflektert og intelligent så jeg har troa på at dette skal du klare å overkomme Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Det du burde gjøre nå (min mening altså) er å jobbe med deg selv, bli trygg på deg selv igjen, være komfertabel i eget selskap og kanskje legge forhold litt i baktankene? Betyr ikke at du ikke burde hoppe på sjansen hvis du møter noen du klaffer med altså, jeg prøver bare å si at du ikke burde satse på at noen andre kan ''fikse'' ditt problem, det å få løst noe sånt begynner alltid med deg selv, og du virker veldig reflektert og intelligent så jeg har troa på at dette skal du klare å overkomme TS her. En oppdatering: Siden starten av Mai, har jeg fokusert på meg selv, tatt meg opp sosialt. Sagt ja til mye hyggekvelder med nye mennesker som er glad å finne på noe sammen. Kan trygt si at jeg har funnet flere nye sosiale kretser, og kosebudsjettet for mai gikk langt over streken, men det har vært en fornøyelse. Jeg klaffet ekstremt bra med en ny jente på en fest, og her mener jeg ekstremt som i at det var nesten latterlig komisk hvordan vi fant tonen fra bokstavelig talt første øyekast. Vi begge fant hverandre fascinerende og skal ikke legge skjul på at jeg er tiltrukket av henne. Siden festen har vi tilbragt en del tid sammen, både sosialt og alene med flere overnattinger med mye kos, matlaging, turer, film, spooning og pillowtalk. Vi har vært veldig nærme til å ha sex flere ganger. Hun er en person som er veldig behagelig å være i lag med, rolig men gøy, lett å spøke med, og åpent for ideer og sprell. Hennes væremåte får meg meg komfortabel å vise mine litt sårbare sider innimellom og blant annet nevnt at jeg er emosjonelt/seksuelt skadet fra min ex-samboer. Spesielt ene kvelden ble veldig emosjonelt for meg, og jeg reflekterte litt over tipsene om å håndtere å dele sårbare sider med hverandre som jeg har fått her. Så tusen takk for hjelpen for det Hun har overrasket meg med både å vise forståelse, samt beroet meg med at vi ikke skal ha sex enda. Av en merkelig grunn slapper jeg veldig mye mer av når jeg får vite dette når vi skal legge oss til tross for kraftig rulling i senga i etterkant ) Jeg tror en del av presset av å måtte prestere forsvinner litt når jeg får vite at sexen ikke kommer til å skje. Men det som overrasker meg mest er når hun drar litt seksuelle spøker, med en spor av flørtende sannhet i seg. Jeg blir satt ut hver gang at en jente kan hinte-spøke om noe seksuelt. Det var helt uaktuelt å si og gjøre med min ex-samboer på den tiden, som sier hvor skadet jeg er. Det er digg å være med en jente som vet hva hun vil, og ikke er så over-seriøs om det. Alt i alt føler jeg meg mye mer som en mann (i senga), ved å oppleve noe annerledes (men sikker normalt for folk flest) når vi tilbringer tid sammen. Jeg prøver å ikke å bare "bruke" henne til å fikse mitt problem, men det føles ut som jeg ser lyset i tunnelen på å finne meg selv igjen ved å ha noen å slappe av med, og da en som henne som er en helt fantastisk person. Skal treffe henne og tilbringe nok en sprø helg sammen, så jeg gleder meg til å bygge opplevelser sammen og ta det derfra Anonymous poster hash: 0af49...a21 3 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Just be aware of the friendzone.... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg