Gå til innhold

Plutselig dyr dyrlege


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ringte dyrlegen igår og sa at jeg trodde ilderen min hadde fått midd, så spurte jeg om jeg måtte ha time for å få sjekket dette og få behandling, ja 670kr koster den svarte de hos dyrlegen. Vi kom idag, de tok prøver av ørene og sjekket under mikroskop. Heldigvis hadde hun ikke midd. Vi fikk med litt ørerens som kunne redusere ørevoksen. Jeg skal til å betale hvor det plutselig står 1300kr på betalingsterminalen. Jeg får beskjed om at det var konsulentasjonstimen til 670, ørerensen til 150ca og for å sjekke under mikroskop som da kostet sånn 500kr. De hadde ikke gitt noe ekstra info om at dette kostet ekstra. Jeg trodde dette var inkludert i timen jeg hadde bestillt. Er dette lov? Dette er jo infomasjon de burde gi beskjed om at koster ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres realt ut synes jeg. Det er ikke sånn at så lenge du har fått time hos dyrlegen så kan du "forlange" alle typer behandling og undersøkelser i løpet av den timen. Blir litt som å gå til tannlegen. De har jo gjerne en startpris for generell sjekk, og så må du betale ekstra for røntgen, fjerning av tannsten osv osv..

Endret av VonMises
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, men når jeg ringte forklarte jeg jo hva som skulle sjekkes. Da burde de opplyse om prisen, det står heller ingenting om det på nettsidene dems. Syntes det er rart at prisen bare kan dobbles fordi at dyrlegen skal se igjennom ett mikroskop.

Høres realt ut synes jeg. Det er ikke sånn at så lenge du har fått time hos dyrlegen så kan du "forlange" alle typer behandling og undersøkelser i løpet av den timen. Blir litt som å gå til tannlegen. De har jo gjerne en startpris for generell sjekk, og så må du betale ekstra for røntgen, fjerning av tannsten osv osv..

Lenke til kommentar

Høres ikke riktig ut.  Greit med 150 kroner ekstra for ørerens - me 500 kroner for å sjekke under mikroskop høres underlig ut.  Du sa jo ved timebestilling at du mistenker midd og ba om kostnaden for å få dette undersøkt - da vet jo veterinæren på forhånd at en mikroskopundersøkelse er nødvendig. Og burde ha inkludert dette i prisoverslaget du fikk på telefon. Vil du gjøre mye ut av dette hadde jeg kontaktet veterinærforbundet og bedt om en redegjørelse for hva som er vanlig praksis og prosedyre.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det virker helt riktig jeg heller. Jeg hadde regnet med å måtte betale for hva enn jeg fikk med meg hjem for behandling av ørene, men absolutt ikke 500kr for mikroskopundersøkelse. Jeg vurderer å sende mail til dem, men turde ikke gjøre noe stor sak av det når jeg skulle betale annent enn å si "1300kr? Det var dyrt?" Så oppga hun bare prisene. Kan ikke skjønne at det ikke var inkludert i prisen da det var kun det jeg bestillte time for, og fikk bekreftet at det var 670 kr for timen på telefonen. En sur uventet kostnad.

Lenke til kommentar

Helt normal praksis dette. Hun som sitter å svarer telefonen kan ikke si sikkert hva de vil måtte gjøre når de får undersøkt dyret og gir deg kun pris for det som er sikkert at du må betale. Altså konsultasjonsprisen. Så vil det påløpe ekstra for det som kommer i tillegg. Så om noe burde hun kanskje opplyst om at ekstrautgifter kan påløpe, men at de over telefon kan gi deg en "fastpris" er nærmest umulig for den som svarer å gi.

Endret av archongamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, er enig VonMises i at dette blir som å gå til tannlegen. Ergerlig men slik er vanlig praksis i dag.
Sist jeg skulle til tannlegen for å rotfylle sjekket jeg ut prisene hos flere tannleger og valgte den som var billigst. Men fakturaen ble likevel dobbelt så dyr grunnet røntgen, bedøvelse og diverse annet som ble lagt til. Selv om jeg hadde informert om behandlingen min på forhånd. Det mest frustrerende var påslaget på ca 200 kr i fakturagebyr/kontantgebyr, selv om jeg gjorde opp med kort på stedet!

Lenke til kommentar

Thats how they getcha.

De tar betalt for utstyret de bruker.

 

Noen veterinærer hiver dyra inn i mest mulig undersøkelser. Maskinene må betales ned ;)

 

Kosta meg 6-7000 en gang for å få påvist en vanlig type innvoldsorm på hunden. De hadde scanna med alle mulige maskiner før jeg fikk et glass med pillekur og beskjed om at det var helt vanlig med slike parasitter fra oppdrettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...