AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hei Sikkert mange som er i samme båt som meg, men dette her begynner å gå såpass utover livskvaliteten min at jeg egentlig ikke vil leve lenger. Jeg bare lever liksom, det plager meg såpass mye at jeg sliter med å finne glede i andre ting, som hobbyer, venner osv. Jeg har egentlig levd et dobbeltliv i mange år nå, jeg har hatt en slags fasade uttad der det virker som jeg har hatt det bra, jeg har ting sånn greit på stell, med ny leilighet, en godt betalt jobb, en fantastisk familie som stiller opp, en grei vennekrets. Men jeg er ikke fornøyd, jeg er ikke lykkelig. Jeg tar liksom alle de tingene litt forgitt og det at jeg sliter såpass med det motsatte kjønn overskygger alt det andre. Min løsning på dette har da vært rus. Rusen gjorde at jeg ble sånn delvis fornøyd med hverdagen. Det ble liksom min måte å føle meg glad, ha det gøy, jeg hadde noe å glede meg til osv. For endel år tilbake sa jeg til meg selv (og alle andre) at jeg aldri skulle prøve noe sterkere en mariuhana. Nå noen år senere har jeg eksperimentert med litt av hvert, har prøvd både kokain, amfetamin, mdma og fleinsopp). Det hele ble snudd litt på hodet etter en ferietur som tok litt av. Vi inntok da en cocktail av diverse psykedeliske stoffer (mdma og fleinsopp) og alkohol. Jeg endte opp i en alvorlig psykose og ble tvangsinnlagt. Kunne sikkert skrevet masse om akkurat dette, men det er ikke det som er poenget. Det fikk meg uansett inn i systemet med psykologer osv og fikk meg til å slutte med rusmidler og innse at jeg hadde et problem og at det ikke bare var lek og morro. Dette er nå ca et år siden og det har vært en lang kamp med nedtrapping av stabiliserende medisiner. Jeg har nå vært ca 3 uker uten medisiner og begynner å bli noenlunde stabil igjen. Jeg prøver å leve et normalt liv, jeg trener 3 ganger i uken, spiser normalt, er sosial, går ukentlig til psykolog i et håp om at jeg tilslutt skal føle meg bra, men det virker så håpløst. De problemene jeg har går jo ikke ann å fikse opp! Jeg er rett og slett missfornøyd med hvordan jeg ser ut. Jeg ser bilder av meg selv og blir rett og slett lei meg fordi jeg ikke klarer å fatte hvordan noen kan bli tiltrukket fysisk av noen som ser ut som meg. Jeg er nå snart 27 år og har aldri vært i et forhold, de faller rett og slett aldri for meg til tross for at vi har en bra kjemi, flørtene tone osv. Jeg blir aldri noe mer enn en god venn som de har det gøy og bra med, men som de ikke er tiltrukket av. Jeg går ikke et de peneste jentene heller. Jeg kan like utseende til gjennomsnittelig jente hvis hun har flott figur, et sjarmerende ansikt el. Men jeg har jo ikke sjanse der heller. Jeg har funnet ut at jeg har sjanse på enkelte andre mindre attraktive, men selv der er det langt imellom. Det virker som om jeg enten må bli sammen med en jeg ikke er tiltrukket av bare fordi det er hyggelig å ha noen eller være evig singel resten av livet... Nå virker det som jeg legger all vekt på utseende her, men det er ikke tilfelle sånn egentlig. Jeg ville aldri hatt en dame som var pen og som jeg ikke hadde kjemi med. Men problemer er at jeg klarer å finne kjemien med enkelte, men tiltrekningen er aldri der fra motpartens side... Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, annet at jeg trenger en liten utblåsing. Anonymous poster hash: d0847...5cf Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Tror du først må bli glad i deg selv nok, så kan det hende at resten løser seg helt naturlig Om det nå er sånn at du har liten sjans på andre nå, sørg nå på å ha sjans på deg selv! Slutt å tenk så mye eller bry deg om egne tanker, ta deg fri fra eget tankefengsel! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2017 Forfatter Del Skrevet 21. april 2017 ## Vil si at jeg føler jeg er i samme bås, sliter... vanskelig å snakke med legen, har prøvd å hinte litt om dette uten at det ble noe mer ang det. Løsningen din har vært å ruse deg mens min er nok overspising, fikk beskjed om at jeg var i risiko for å få diabetes i høst så prøver så snu ting rundt.. Når jeg tenker over det vet jeg ikke hvorfor jeg var så deprimert når jeg var 15år , er 25 nå. Ville ikke leve, dro på sykkeltur for å besøkte brua jeg så for meg... men dama til bror snakket meg vekk fra det. 25 år, jomfru aldri vært i forhold, blir alltid bare kjekk snill søt og så vennesonen.. Nå nylig er det en bekjent som hintet til en "kjekk kar" på spøk altså meg, de er kollegaer. Men resultatet av det var at hun tok kontakt med meg. Hun er 19 og russ akkurat nå så det er noen år i mellom oss men virker som vi har litt kjemi. Vi har truffet hverandre 3 ganger og textet en del de siste to månedene, men sitter egentlig igjen med følelsen at jeg ikke er bra nok for henne, ikke fortjener henne, deprimert, lite å tilby osv, selv om hun virker interessert og sender hjerter og "kyss". På mange måter så har hun gjort den siste bedre, gitt livsglede, men føler også at jeg fått en viss angst, hva skal jeg si/gjøre ikke gjøre? Tenker altfor mye, føler egentlig at jeg kanskje burde kysset henne sist gang, få frem intensjonene men vet ikke... hun sliter også med et par ting uten at jeg vet så altfor mye om det. Lurer også på om det ligger noe i det at den eneste grunnen jeg mulig er interessert i hun er på grunn av at jeg ikke har aldri hatt noen andre muligheter? Som sagt blir vel den neste måneden avgjørende, hun er trossalt russ, vil nok mest sannsynlig få et drøss av muligheter med andre kjekke på sin alder..så får se hva det blir til Anonymous poster hash: b399e...ff7 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Hvis Clint Howard kan få seg partner, kan hvem som helst det. Problemet deres er ikke utseendet, men selvforakten som innleggene deres bobler over med. Jobb med å få et greit forhold til dere selv, så vil mye falle på plass. Endret 22. april 2017 av henrikwl Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Du må godta livet som det er. Det er ikke noe spesiellt negativt å være alene og hvis man koser seg med sitt så tenker man lite til ingenting på å få en partner. Det er sikkert noe du synes er teit og imot dine ønsker, noe jeg forstår. Problemet her er desperasjon som du ikke får vekk før du aksepterer deg selv og situasjonen. Jenter ser desperasjon og liker det ikke. Jo raskere du blir fornøyd/godtar livet ditt jo raskere får du vekk det jentene ser som de ikke vil ha noe av. Oftere enn ikke så gjør en slik innstilling som du har at du ikke får det til. Å få dame er ikke som å bli forfremmet på jobben. Du kan jobbe hardt og vise "desperasjon" i noen tilfeller og få noe godt ut av det, men når det kommer til jenter så kommer det ingenting ut av det. Hvis du får deg en jente på det grunnlaget så vil forholdet med stor sannsynlighet bli et dårlig et. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 En gang jeg var dritings og satt på en pub og klagde over meg selv foran en venninnegjeng fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noe mer turn-off enn menn med dårlig selvtillit. Kan godt tenke meg at det er der mesteparten av problemet ditt ligger. Så må du jo ikke sikte for høyt heller da. Ser at du skriver at du ikke gjør det, men er mulig at du gjør det for det. Må vel finnes en dame som ligger likt på skalaen som deg, både når det gjelder utseende og personlighet, som du finner attraktiv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Det kan jo være flere ting som spiller inn her: - Du virker desperat? Det er noen år siden jeg var på det kjøret sist, men det var når Sukker slo seg opp som et godt alternativ. Var ute med ganske mange, men i løpet av de tre-fire årene jeg var singel var det ikke noe napp. Jeg ga litt opp på slutten og begynte å drite i dette med kjøreste, og heller gjorde ting jeg likte og var fornøyd med både med venner og alene. Og jeg merket at jeg plutselig fikk mer interesse fra de jeg var på date med når jeg ikke tok det så tungt. - Du har for høye standarder? I den perioden jeg dreiv å datet sist hadde jeg ganske høye standarder om hva jeg ville prøve videre med. Om det var et problem er vanskelig å si, men jeg møtte i hvertfall ganske mange supre jenter som jeg ikke plukket opp trå¨den videre med, som i ettertid kanskje var dumt. JEg tror mange av dem kunen vært en super match på interesser og mye annet. Utseende er en ting som forandrer seg, og til slutt er ingen av dere spesielt pene og se på i andre enn hverandres øyne. For å komme dit krever det at dere har det fantastisk sammen. Ikke velg partner med øynene, logikken og pikken. - Du har dårlig selvtillit? Det er ikke noe mer usexy på både jenter og gutter en folk som er lei seg for at du har måtte tatt deg bryet med å gå ut med dem. Det ødelegger totalt stemningen og balansen i forholdet, og skaper ingen god dynamikk mellom dere. - Du stresser? Om du må vente til du er 35 med å finne den perfekte har det ingenting å si. Mange har vært igjennom sin første skilsmisse og kommer ut i andre enden som 35åring. Jeg har flere kolleger i 35-40 års alderen som er på datern, med nye kjærester og hele styret. Og det virker som de på den alderen tar ting mye mer chill enn jeg gjorde når jeg var 25. Det er mange menn i norge i din situasjon. Så det er ikke noe grun til å føle seg neffor. Gjør din greie, gjør ting du liker, vær aktiv og sosial, så sier det plutselig "klikk". Du må sørge for at du lever det livet du vil leve, og så kommer det en jente som synes at "det virker som et veldig bra opplegg, det vil jeg være med på", og vips er det gjort. Anonymous poster hash: f1e3f...fa4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Har veltrent atletisk kropp og veldig bra utseende. Tar vare på meg selv. Får aldri de jeg finner attraktive. Personligheten min suger litt. Anonymous poster hash: a7bd7...53c Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Jeg går ikke et de peneste jentene heller. Jeg kan like utseende til gjennomsnittelig jente hvis hun har flott figur, et sjarmerende ansikt el. Kanskje du skal justere kravene dine litt. Beggars can't be choosers. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Når jeg leser innleggene her inne så er det opplagt at det er selvtilliten, den mentale helsen, og sin egen standard det må jobbes med. Jeg tror ikke det finnes noen som er for stygg til å kunne få seg en partner, men jeg tror det er noen som kan oppleve utseende sitt som en hindring. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Hvordan kan jeg jobbe med min egen standard? Jeg bestemmer ikke hvem jeg blir forelsket i og hvem jeg er tiltrukket av. Hvis tiltrekning og følelser mangler er man jo i praksis bare venner? Det er ikke slik at jeg har avfeid alle de jeg ikke finner attraktive heller, jeg har prøvd med en del jenter som jeg har tenkt at har et helt ok utseende (kanskje litt overvektige) men som jeg ikke har følt noe tiltrekning til og det blir aldri noe ut av det. Jeg har ikke lyst til å ha sex med de og nærkontakt føles bare feil. Jeg hadde aldri blitt lykkelig av å gå inn i et forhold på det grunnlaget. Jeg skjønner liksom ikke hvordan jeg kan jobbe med eller gjøre noe med dette? Jeg har jo egentlig ingen krav annet enn at jeg vil bli forelsket, og da trenger jeg to ting kjemi og tiltrekning. Anonymous poster hash: d0847...5cf Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 En gang jeg var dritings og satt på en pub og klagde over meg selv foran en venninnegjeng fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noe mer turn-off enn menn med dårlig selvtillit. Kan godt tenke meg at det er der mesteparten av problemet ditt ligger. Så må du jo ikke sikte for høyt heller da. Ser at du skriver at du ikke gjør det, men er mulig at du gjør det for det. Må vel finnes en dame som ligger likt på skalaen som deg, både når det gjelder utseende og personlighet, som du finner attraktiv. Å drikke seg dritings og klage over problemene sine på en pub er helt innefor, det er det brune puber er for. Nattklubber er vel mer det stedet folk forbinder med sjekking. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hvis Clint Howard kan få seg partner, kan hvem som helst det. Problemet deres er ikke utseendet, men selvforakten som innleggene deres bobler over med. Jobb med å få et greit forhold til dere selv, så vil mye falle på plass. Det er lettere sagt enn gjort. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det er lettere sagt enn gjort. Ingenting som er verdt å gjøre her i livet er noensinne lett. Det som er lett, er å sette seg på ræva og furte over "genene" i stedet for å ta seg i nakken og jobbe med det man kan jobbe med. Og det inkluderer å be om hjelp hvis man trenger det; sosial angst og depresjon er lidelser som kan totalt ødelegge livet til mennesker men det er fullt mulig å få hjelp og behandling for det. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Dette veit du sikkert på et intellektuelt nivå, men det er verre å ta det inn over seg: rus løser ingen problemer, tvert i mot. Tro meg, jeg har vært der selv. Klarer du å slutte, så kommer du til å føle deg bedre på mange nivåer. Ikke bare fysisk, men du kommer også til å få en mestringsfølelse. Det er digg å føle at man klarer å kontrollere livet sitt. Det fører til en positiv utvikling på mange områder. Bedre selvtillit fører til mer oppmerksomhet fra potensielle partnere, som igjen fører til bedre selvtillit. Det er en god sirkel å komme inn i, men det krever litt innsats. Endret 25. april 2017 av Skurupu Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 En gang jeg var dritings og satt på en pub og klagde over meg selv foran en venninnegjeng fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noe mer turn-off enn menn med dårlig selvtillit. Kan godt tenke meg at det er der mesteparten av problemet ditt ligger. Så må du jo ikke sikte for høyt heller da. Ser at du skriver at du ikke gjør det, men er mulig at du gjør det for det. Må vel finnes en dame som ligger likt på skalaen som deg, både når det gjelder utseende og personlighet, som du finner attraktiv. Å drikke seg dritings og klage over problemene sine på en pub er helt innefor, det er det brune puber er for. Nattklubber er vel mer det stedet folk forbinder med sjekking.Var ikke på sjekkern der og da. Var full og ville vel bare ha bekreftelser på noe positivt. Så jeg satt og klagde foran en jentegjeng for å enten høre at jeg ikke var så ille som jeg mente selv eller å få tips. Tipset var å ikke vise at jeg hadde dårlig selvtillit. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Jeg har sluttet med rusmidler. Dvs jeg har ihvertfall vært et år uten snart. Jeg føler meg i bedre form enn hva jeg gjorde f.eks 1 år tilbake uten tvil, jeg slet tidligere med mye angst, lite energi(konstant sliten), tankene var en stor grøt og bare det å henge med i en normal samtale var krevende for meg fordi jeg var så sliten i hodet over all tenkingen. Disse tingene har blitt bedre/borte, men det har gitt plass til nye tanker som jeg nå skriver om her. Anonymous poster hash: d0847...5cf Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Bli god i noe, resten kommer av seg selv. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Å drikke seg dritings og klage over problemene sine på en pub er helt innefor, det er det brune puber er for. Nattklubber er vel mer det stedet folk forbinder med sjekking.Var ikke på sjekkern der og da. Var full og ville vel bare ha bekreftelser på noe positivt. Så jeg satt og klagde foran en jentegjeng for å enten høre at jeg ikke var så ille som jeg mente selv eller å få tips. Tipset var å ikke vise at jeg hadde dårlig selvtillit. Det må da faen meg være lov å gi seg selv kritikk uten å bli anklaget for å ha dårlig selvstillit. Enkelte ting har jeg god selvtillit på fordi jeg vet jeg kan det, men ting jeg ikke behersker har jeg dårlig selvtillit om fordi jeg ikke er noe god på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå