AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jeg skulle kjøpe ny bil i desember, og fant i den forbindelse en aktuell bil hos en bilforhandler på østlandet. Denne forhandleren viste seg å være svært useriøs og uproff, og selv om jeg ville kjøpe bilen så ble det ikke noe av. For et par dager siden bestemte jeg meg for å skrive en google-omtale av forhandleren hvor jeg beskrev hva som hadde skjedd og hvorfor jeg var misfornøyd. Følgelig ga jeg 1 av 5 stjerner. Dagen etter fikk jeg en mail fra forhandleren, hvor han beklaget for at jeg hadde hatt en dårlig opplevelse. I tillegg ønsket han å gi meg 1000 kroner som plaster på såret, mot at jeg fjernet omtalen. Personlig mener jeg dette bare forsterker inntrykket av at det er en svært useriøs forhandler. Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Slik jeg ser det har jeg tre alternativer: 1: ta pengene og slette omtalen. 2: la omtalen stå, tilføye at jeg ble forsøkt bestukket, og la være å ta pengene. 3: prøve å få mer penger for å fjerne omtalen. Av prinsipp synes jeg det er riktig å la omtalen stå og forsterke det negative, men samtidig frister det med gratis penger. Alternativ tre grenser kanskje til utpressing? Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 02de4...828 Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 21. april 2017 Populært innlegg Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Alternativ 3 grenser for mye på utpressing hos meg også. Alternativ 1 er strengt tatt ikke mye penger. I tillegg er det litt mot mine prinsipper. Da står vi igjen med alternativ 2. Det er det eneste reelle valget. For meg hvertfall. Endret 21. april 2017 av L4r5 13 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jeg hadde tatt penga og slettet omtalen, alternativt forsøkt å få mer penger før jeg slettet den. Å "betale" tusen kroner for en negative omtale er det er ikke verdt for annet enn moralen. Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_ Skrevet 21. april 2017 Populært innlegg Del Skrevet 21. april 2017 Jeg hadde latt omtalen stå, og gnidd meg i hendene over å virkelig ha truffet med min andel forbrukermakt! 10 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Utvilsomt alt. 2. Alt. 1 gjør deg til en prinsippløs fyr som kan kjøpes for en billig penge og alt. 3 gjør deg til en småkriminell utpresser. 8 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Re ts På hvilken måte var forhandleren useriøs? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Alternativ 2 bør være det nokså åpenbare valget. Alternativ 3 er utpressing og når det gjelder alt. 1 så bør de fleste ha en høyere pris enn en tusenlapp på integriteten sin. Endret 21. april 2017 av Zork 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Kan du fortelle hva som gjorde at du syntes de var useriøse og uproffe ? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Er du typen til å skrive omtale på nett for useriøs opptreden, så mister jo du totalt ansikt og dine meningers kraft hvis du i det hele tatt vurderer å la deg kjøpe i en slik sak. Din opptreden er kanskje mer useriøs i så tilfelle, og dobbelt slik fordi du gjør det for penger! Nå skuffer du meg. EDIT: Jeg håper denne tråden bare er en liten test av medlemmenes integritet Endret 21. april 2017 av ozone 1 Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Kanskje du kan si at du skal slette hele greia, hvis du får pengene først? Men så lar du være å slette omtalen, etter å ha mottatt pengene? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2017 Forfatter Del Skrevet 21. april 2017 Re ts På hvilken måte var forhandleren useriøs? Det var flere momenter som gjorde at iallefall jeg anser de som useriøse. Eksempel: 1: Ble først fortalt at det ikke var mulig å se bilen på kveldstid, selv om det sto ettertrykkelig i annonsen at det var mulig. Måtte mase for å få dette gjennom. 2: Ved visning av bil var selger meget uinteressert og hadde ikke engang tatt ut sommerdekkene fra baksetet i bilen. Måtte selv spørre om dette før det ble gjort. 3: Selger svarte generelt sent og kort på spørsmål. 4: Ved spørsmål om flekker på panseret før visning (synlig på bilder) ble jeg først informert om at det ikke var noen skader. Først ved visning ble det informert om at panseret måtte omlakkeres (større steinsprutskader). 5: Selger bruker kun "eget" verksted for tilstandsrapport. Ved forespørsel om nøytral rapport fra NAF virket selger fornærmet, og ville først ikke gå med på det. Etter mye om og men tilbød jeg meg til slutt å betale for rapport selv. Fikk da etter et par dager svar om at bilen var solgt. 6: En uke senere lå fremdeles bilen ute på finn.no. Jeg fikk en venn til å ta kontakt og forhøre seg om bilen, og fikk da bekreftet at bilen fremdeles var til salgs. Alt i alt, inkludert dårlig og småfrekk kommunikasjon fra deres side, er jeg glad det ikke ble noe av handelen. Anonymous poster hash: 02de4...828 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Dette handler om å vite forskjellen på rett og galt, så du kan lære det til barna dine - ergo, ikke ta imot penger for å skjule sannheten Enkel matte. Det er sterkt gjort av deg å i det hele tatt ha ryggrad nok til å dele sannheten, selv om den ikke er trivelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jeg foreslår alternativ 4. Du svarer noe a la: nei takk. Jeg kan ikke kjøpes for 1000kr. Så venter du og ser. Kommer et nytt høyere tilbud revurderer du saken, om ikke legger du inn i anmeldelsen at du ble forsøkt bestukket. På den måten har du ikke bedrevet utpressing, men samtidig har du sjekket deres betalingsvilje Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. april 2017 Forfatter Del Skrevet 21. april 2017 Dette handler om å vite forskjellen på rett og galt, så du kan lære det til barna dine - ergo, ikke ta imot penger for å skjule sannheten Enkel matte. Det er sterkt gjort av deg å i det hele tatt ha ryggrad nok til å dele sannheten, selv om den ikke er trivelig. Jeg ser at flerparten mener alternativ 2 er det riktige. Nå har jeg ikke noen barn å lære bort til enda, men har en liten en på vei. Som flere sier så er ikke 1000kr en stor sum, men det er penger som kan komme godt med, iallefall for meg. Samtidig vil jeg at sannheten skal frem, slik at jeg kanskje kan forhindre at andre får dårlige opplevelser hos forhandleren. Har tenkt tanken på å ta pengene, men la omtalen ligge som noen foreslår, men det blir for drøyt. Hadde jeg hatt dette dilemmaet rett etter hendelsen, så hadde jeg garantert svart hissig at jeg ikke var interessert. Når det nå skjedde en god stund etter, etter at jeg har fått ting på avstand, ble det plutselig litt vanskeligere. Kanskje det gjør meg integritetsløs, men jeg er usikker på om jeg bryr meg i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 02de4...828 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Alt. 4. Kontakte politiet. Man må ha skraphandlerautorisasjon for å drive bruktbilsalg, og det er ikke gitt at denne selgeren burde ha det. Tenk på de som kommer etter deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Dette handler om å vite forskjellen på rett og galt, så du kan lære det til barna dine - ergo, ikke ta imot penger for å skjule sannheten Enkel matte. Det er sterkt gjort av deg å i det hele tatt ha ryggrad nok til å dele sannheten, selv om den ikke er trivelig. Jeg ser at flerparten mener alternativ 2 er det riktige. Nå har jeg ikke noen barn å lære bort til enda, men har en liten en på vei. Som flere sier så er ikke 1000kr en stor sum, men det er penger som kan komme godt med, iallefall for meg. Samtidig vil jeg at sannheten skal frem, slik at jeg kanskje kan forhindre at andre får dårlige opplevelser hos forhandleren. Har tenkt tanken på å ta pengene, men la omtalen ligge som noen foreslår, men det blir for drøyt. Hadde jeg hatt dette dilemmaet rett etter hendelsen, så hadde jeg garantert svart hissig at jeg ikke var interessert. Når det nå skjedde en god stund etter, etter at jeg har fått ting på avstand, ble det plutselig litt vanskeligere. Kanskje det gjør meg integritetsløs, men jeg er usikker på om jeg bryr meg i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 02de4...828 Du er usikker på om du bryr deg om du er integritetsløs, åpen vurderer å la deg bestikke for egen absolutt minimale vinning, dobbeltmoral av de sjeldne, og er frekk nok til å klage på at andre er useriøse!? Du skulle hatt en skikkelig omgang juling så kanskje det er håp for et fornuftig forbilde til den lille kommer.. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Dette handler om å vite forskjellen på rett og galt, så du kan lære det til barna dine - ergo, ikke ta imot penger for å skjule sannheten Enkel matte. Det er sterkt gjort av deg å i det hele tatt ha ryggrad nok til å dele sannheten, selv om den ikke er trivelig. Jeg ser at flerparten mener alternativ 2 er det riktige. Nå har jeg ikke noen barn å lære bort til enda, men har en liten en på vei. Som flere sier så er ikke 1000kr en stor sum, men det er penger som kan komme godt med, iallefall for meg. Samtidig vil jeg at sannheten skal frem, slik at jeg kanskje kan forhindre at andre får dårlige opplevelser hos forhandleren. Har tenkt tanken på å ta pengene, men la omtalen ligge som noen foreslår, men det blir for drøyt. Hadde jeg hatt dette dilemmaet rett etter hendelsen, så hadde jeg garantert svart hissig at jeg ikke var interessert. Når det nå skjedde en god stund etter, etter at jeg har fått ting på avstand, ble det plutselig litt vanskeligere. Kanskje det gjør meg integritetsløs, men jeg er usikker på om jeg bryr meg i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 02de4...828 Du er usikker på om du bryr deg om du er integritetsløs, åpen vurderer å la deg bestikke for egen absolutt minimale vinning, dobbeltmoral av de sjeldne, og er frekk nok til å klage på at andre er useriøse!? Du skulle hatt en skikkelig omgang juling så kanskje det er håp for et fornuftig forbilde til den lille kommer.. Noe mer aggressivt formulert enn hva jeg ville sagt, men enig i kjernen i dette. Tenk over hvorfor du ble så irritert/provosert av denne karen og hvorfor du synes han var useriøs. Se så at du både hjelper denne karen og havner på lag med ham om du velger å hjelpe ham videre ved å la ham kjøpe deg. En skal være rimelig desperat etter pengene om en legger seg flat for en som har behandlet en så dårlig bare han vifter med litt penger. Endret 21. april 2017 av Zork 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jeg ville tatt pengene og slettet omtalen. Bilforhandleren har sannsynligvis lært av denne saken og du får kompensasjon for tort og svie. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Juling er vel aldri noen god løsning ^^ Hehe, fikk meg til å le litt, den der.Men nei, la det være. Gå videre, la omtalen stå, og ikke bruk firmaet noe mer. Sånn er verden for oss alle, vi må ta våre egne valg og lære av dem - dét må bilforhandleren også. Og hvis alle skal ta bestikkelser av han for å holde firmaet flytende, så kommer alle til å bli lurt. La han koke i sitt eget fett ^^ hø hø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå