Valkyria Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Skal skifte olje på bilen nå til helgen og lurer litt på hvor jeg kan dumpe/levere den gamle oljen. Fra ulike kilder har jeg hørt alt i fra at syntetisk olje er resirkulerbart og man kan få penger for å levere det, til at det behandles som spesialavfall som man må betale for å levere ved f eks en en fyllingsplass. Hvor kan jeg henvende meg for å levere motorolje? (Helst gratis) Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Om det er spesialavfall (det tipper jeg det er) så er kommunal avfallsstasjon rett adresse. Såvidt jeg vet bruker det å være gratis å levere spesialavfall for privatpersoner. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Går som spesialavfall og leveres på gjenvinningsstasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hvis du er privatperson, så har kommunen plikt til å ta i mot olja, og det skal være gratis for deg å levere. Det gjelder ikke bare olja, men også alt annet farlig avfall: spraybokser, maling, lim, lakk, løsemidler, batterier, lysstoffrør bare for å ha nevnt noe. Du kan også levere gratis alt som har gått på strøm, fra sementblandere til nesehårsfjernere. Det er riktig at store avfallprodusenter kan få en krone eller halvannen per liter for olja, men da snakker vi om bilverksteder og andre som leverer i store kvanta, fra ca. 200 liter og oppover. Hvis du lurer på noe, kan du bare sende en mail til [email protected]. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Du kan levere til en forretning som selger olje. De har plikt til å ta den fra deg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Du kan levere til en forretning som selger olje. De har plikt til å ta den fra deg. Nei. De har ikke plikt til å ta imot, men de kan gjerne gjøre det hvis de vil det selv. Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Denne var jo anbefalt i 1963. Usikker på om det fortsatt er kurant praksis 2 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 (endret) Leverer på gjenbruksstasjon/avfallsanlegg som spesialavfall, bruker å helle på original emballasje, og lime på en merkelapp som sier hva dunken inneholder. Er gratis for private. Endret 23. april 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå