Gå til innhold

Bør politiske parti ha lokallag i utlandet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva tenker dere om at norske politiske partier kan ha lokallag i andre land enn her i Norge?

Et eksempel på dette er FrP sitt lokallag i Torrevieja i Spania. 

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dette selv, og derfor er jeg interessert i å vite hva dere tenker akkurat om dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser hva Torrievja FRP poster på Facebook så burde det alene vært ulovlig for norske partier å drive valgkamp i utlandet. 

Men fra spøk til revolver, så synes jeg det egentlig ikke er et veldig stort problem jeg bryr meg mye om. Men det er tydelig at det bare er noe som partier med gode ressurser kan gjøre. Og i grunn er jeg alltid imot ting som gir de med hovedsakelig penger et forsprang, men også mener jeg at alle nordmenn burde få stemme ved valg. Så det er i grunn en sak jeg er litt delt på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Utenlandske lokallag generelt har jeg ingen spesielle meninger om, men når det gjelder FRP spesielt så er jeg helt for.

Naturligvis synd på spanjolene som må slite med disse menneskene men for norske nærmiljøer er det en fordel å få så mange som mulig av disse ut av landet.

Også blir det mye god komikk av det:

http://www.dagbladet.no/nyheter/latterliggjor-facebook-delingen-fra-frp-i-spania/60476828

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om at norske politiske partier kan ha lokallag i andre land enn her i Norge? Et eksempel på dette er FrP sitt lokallag i Torrevieja i Spania. 

Mener du at norsk lov (eller spansk?) kunne eller burde forby politiske lag (eller partier?)? Og hvorfor spesielt i utlandet, for den sak?

Uten at du kommer med videre begrunnelse, må jeg nesten stille meg helt uforstående til dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Sier det seg ikke selv at det ikke burde være forbudt for nordmenn å delta i partipolitikken selv om de er bosatt i utlandet?

Nei.

Lenke til kommentar

Sier det seg ikke selv at det ikke burde være forbudt for nordmenn å delta i partipolitikken selv om de er bosatt i utlandet?

Nei.

Nei, vel. Demokratiet ligger ikke for alle. Men bare sånn at vi alle forstår hvor skapet står, da. Det er helt innafor for nordmenn å engasjere seg i partipolitikken selv om de er bosatt i utlandet. Du må gjerne være uenig. Men jeg er glad for at jeg ikke bor i et land der man tenker at bare fordi man er bosatt i utlandet, så skal man ikke få de demokratiske prosessene som partipolitikken representerer.

Lenke til kommentar

Utenlandske lokallag generelt har jeg ingen spesielle meninger om, men når det gjelder FRP spesielt så er jeg helt for.

Naturligvis synd på spanjolene som må slite med disse menneskene men for norske nærmiljøer er det en fordel å få så mange som mulig av disse ut av landet.

Også blir det mye god komikk av det:

http://www.dagbladet.no/nyheter/latterliggjor-facebook-delingen-fra-frp-i-spania/60476828

"I 2009 ble det sterke reaksjoner fra flere da innbyggerne i Torrevieja ikke fikk korpsmusikk fra de lokale myndighetene for de omkring 2000 som feiret 17. mai i bosettingen. I 2006 sa tidligere Frp-leder Carl I. Hagen at spanjoler som vil jobbe med nordmenn i Spania bør lære seg norsk. I 2011 skrev VG om eggekasting i protest mot nordmennenes 17. mai-tog i Torrevieja."

Dobbeltmoral?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjør på! Jeg ser kun udemokratiske grunner til å ville begrense norsmenns partideltakelse i norske partier.

Men statlig medlsemsstøtte til de norske partiorganisasjonene bør begrense seg til medlemmer med norsk statsborgerskap. Om et tulleparti med få norske medlemmer og mange utenlandske støttespillere, la meg dikte opp noe, Scientologipartiet, så bør statsstøtten kun gjelde norske borgere som er medlem i det partiet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...