TempO Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei. jeg har et major problem...Skrudde på pcn og skjermen istad....da å var det bare ett lite flatt bilde (vertikalt) som vistes...å det flimra no villt.... Har skjekka skjermkortet, å det er det ikke + at jeg har skrudd opp skjermen å tatt en overfladisk titt uten hell... Noen som har en eller annen ide om hva det kan være? Det er en Hansol skjerm fra 2000, kjøpt på komplett da det eksisterte på liertoppen. Noen som har noen anelse om garanti, reklamasjon osv på produktet? trenger seriøs hjelp her...fant ut at jeg hadde streptokokker idag, å blir sjukemeldt en uke, så jeg må ha en skjerm, hvis ikke kommer jeg til å stryke med av kjedsomhet Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Hvis du har prøvd annet skjermkort (eller av en eller annen grunn er helt sikker på at det ikke er noe galt med det), og det ikke hjalp er det jo mest sansynlig skjermen ville jeg tro. Da går jeg ut i fra at du ikke har tilgang på noen annen skjerm, hvis ikke kan du jo prøve å få lånt en skjerm av noen å se om det funker da. ellers så kunne du jo prøve å smelle til skjermen så hard du kan å se om det hjelper Endret 4. desember 2003 av Yezz` Lenke til kommentar
Slip Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Æ villa prøvd å smelle til i hvertfall! Lenke til kommentar
TempO Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg har testa å bytte skjermkort ja, å det var ikke der problemet lå... Har testa nå med annen skjerm (14" huff noe så utrolig lite). Det funker ihvertfall, så da må ¨det være i den andre skjermen problemet ligger et sted. Det med å slå til skjermen er jo et klassisk trix, men det funka dårlig Lenke til kommentar
consilium Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hadde et lignende problem med min Hansol, men da var skjermen død. Det morsomme var at skjermen døde 3 måneder etter garantien var over... ...tilfeldighet? Tror ikke det. Det jeg anbefaler deg er å heve reklamasjon på skjermen, dersom garantien skulle falle ut. Etter min mening er en skjerm ment til å vare lenger enn fem år, slik det går fram i reklamasjonsloven. Jeg vil også benytte anledningen til å si at Hansolskjermer er noe dritt! Byttet ut den defekte skjermen med tre andre av samme modell, og alle hadde en eller annen form for feil! Helt utrolig... Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg vil benytte anledningen til å si at Hansol stort sett leverer skjermer med strålende kvalitet, har stort sett hatt Hansolskjermer, og de har vært strålende! Har en H950 19"LCD nå, og den er jeg superfornøyd med! Lenke til kommentar
tommis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Akkurat det samme skjedde med min Hansol 710A etter ca. 2 år, den var ødelagt ja. Det er 3 års garanti fra produsenten så det skulle ikke være no problem. Jeg fikk i alle fall ny. Lykke til Lenke til kommentar
TempO Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Hehehe, ja noen er heldige, andre ikke...nå har denne altså vært super helt til for noen timer siden..... Er forresten enig i at den bør var ihvertfall 5år.... Hvor lang reklamasjonstid er det på noe slikt da?5år? Å siden komplett på liertoppen er lagt ned, er det bare å hendvende seg til www.komplett.no? det var jo samme butikk lixom, bare det at de skilte ut noen butikker fra seg selv eller hva det var... Lenke til kommentar
tommis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 P.S. Komplett.no og butikkene har og hadde ingenting med hverandre å gjøre returmessig. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 D-xpert Er du sikker på at skjermer har 5 års reklamasjon? Ser at ein del produsentar gir 3 års garanti Ps dessuten er det ikkje noko som heiter rekalmasjonsloven, det er kjøpsloven som har ein paragraf som angår reklamasjon. Viss du meiner at det er 5 år ut frå at mobiler har det som er det ikkje noko dom som har bekrefta det, det er berre forbrukerrådet som hevder 5 år utan nokon som helst forankring i verkelegheita. mvh JanEirik Lenke til kommentar
TempO Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) oida...skjekket litt på www.komplett.no http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...returns#returns utdrag fra sidene over: "Du kan ikke returnere produkter kjøpt på Komplett.no i våre Komplett Data-butikker eller omvendt." Hva skal ejg gjøre nå da?har jeg en case eller hva? De må vel ha noe med hverandre å gjøre...: !Vi er i tillegg deleier i Datakjeden AS som driver 5 butikker Sør-, Øst- og Vestlandet (tidligere Komplett Data-butikkene). Dersom du ønsker å bestille varer for utsending via posten, må du henvende deg til direktesalgsavdelingen" veitt ikke helt om det hjelper meg noe særlig men... Endret 4. desember 2003 av tempoking Lenke til kommentar
tommis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 http://www.effekt.no/service/ tar seg av retur av Hansol produkter i norge. Trenger kun serienummer for å sjekke om garantien gjelder. Brukte disse selv, det fungerte bra:) Lenke til kommentar
TempO Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 GARANTI Utløpsdato : 17.05.2004 takker tommis, du er en knupp da er det bare å komme seg gjennom step for step å se hvor dette ender... Lenke til kommentar
tommis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Bare bra å kunne være til hjelp Det er jo dette forumet er til Lenke til kommentar
consilium Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 D-xpertEr du sikker på at skjermer har 5 års reklamasjon? Ser at ein del produsentar gir 3 års garanti Ps dessuten er det ikkje noko som heiter rekalmasjonsloven, det er kjøpsloven som har ein paragraf som angår reklamasjon. Viss du meiner at det er 5 år ut frå at mobiler har det som er det ikkje noko dom som har bekrefta det, det er berre forbrukerrådet som hevder 5 år utan nokon som helst forankring i verkelegheita. mvh JanEirik Den loven ligger under kjøpsloven ja, stemmer det Joda, ifølge kjøpsloven har alle produkter 3 års reklamasjonrett. Dersom produktet/varen er ment til å vare vesentlig lenger, kan loven utvides til 5 år. Husker ikke hele loven utenat nå, sikkert noe som mangler. Desverre viser det seg at mange produsenter/butikker ikke gidder å diskutere dette. De vil bare nekte deg å bytte skjerm el. Kanskje jeg var litt for kjapp med kritikken...jeg har ikke testet LCD-skjermene til Hansol. Det er Effekt som tar av seg Hansol-skjermer her i Norge. Gå til www.effekt.no for mer info. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ville kanskje sjekket om det ikke har kommet en knekk på kabelen først, det fører ofte til ustabilt bilde eller fargeforstyrrelser. (Så slipper du eventuelt alt prakket med å sende den inn) Lykke til Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Denne burde åpenbart vært postet under skjermkort, skjermer. *geflyttet!* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå