Gå til innhold

Overklokking av XP2500+

Jonhoo

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge PC for første gang om noen dager (Her er oppsettet)

Jeg har snust litt på dette med klokking og har kommet fram til at jeg vil prøve meg litt i det små. Jeg har fortsatt ikke bestilt delene så jeg antar at CPU'en er MP låst så det blir nok FSB klokking.

Spørsmålet mitt er, hvor høyt er det forsvarlig å sette FSB'en, som sagt vil jeg ikke overklokke så veldig mye (vil at sjansene for at maskinen skal gå til :devil: blir så liten som mulig).

Håper på mange gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av temperaturene du får kan du kjøre fsb opp til 220, Men det er lite trolig det går med luft kjøling. Men 200-210 skal vel vere mulig. Med vankjøling som for tida sliter med dårlig raddis ligger eg på 216*11

Men det er rart vis du ikkje kommer til å greier 200 --> xp 3200+

Lenke til kommentar

Meanbean :) Jeg ligger på akkurat nøyaktig på en prikk helt identisk fsb*mp som deg, og jeg har luftkjøling. LianLi pc6099(som skuffer veldig på tempene, ligger på ca. 5c høyere med døren på) og thermaltake volcano12. Da med vcore på 2.05, og det er primestable.

Lenke til kommentar

Min frekvens er bare midlertidig. Lå før på 2500mhz, men etter å ha flytta har eg ikkje muligheit for å ha raddisen utvendig. og med den litte eg har no har eg dritt kjøling. Men EVO 240 raddis kommer enten før eller etter jul. og eg får ny ram over helga så da blir det fart på sakene igjen.

Vcore på 2,05 og luft...... Passe brutalt. Ligg på 2,0v ved 2500 eg....

Bråker vel litt mer enn raddis vifta mi den Volcanoen..

Lenke til kommentar
Fikk en XP 2500+ i dag. Den går ikke høyere (stabilt) enn ca 186-187MHz x 11 (låst ser det ut som?). Ved 200MHz nekter maskinen å boote. Temp på ca 35-37*

Hva slags hovedkort har du?

Bruker Asus A7N8X Deluxe/GOLD revisjon 1.xx og OCZ PC3200 Platinum ram

som skal takle (2 - 2 - 3 - 5 timing ved 200MHz).

En sa til meg at det sannsynligvis er hovedkortet som er problemet. Litt kjipt å finne ut det først nå da.

Lenke til kommentar
Fikk en XP 2500+ i dag. Den går ikke høyere (stabilt) enn ca 186-187MHz x 11 (låst ser det ut som?). Ved 200MHz nekter maskinen å boote. Temp på ca 35-37*

Hva slags hovedkort har du?

Bruker Asus A7N8X Deluxe/GOLD revisjon 1.xx og OCZ PC3200 Platinum ram

som skal takle (2 - 2 - 3 - 5 timing ved 200MHz).

En sa til meg at det sannsynligvis er hovedkortet som er problemet. Litt kjipt å finne ut det først nå da.

Ja, Rev 1.x kortene har ofte problemer med å nå 200Mhz fsb. Da jeg hadde Asus A7N8X Deluxe v1.04 i fjor høst, klarte jeg å kjøre stabilt på "bare" 190Mhz.

Det kom ut en BIOS for en stund siden som visstnok skulle hjelpe på overklokkingen (nå høyere fsb). Han som kjøpte hovedkortet av meg klarer faktisk å klokke opp til 204Mhz fsb stabilt med nyeste BIOS 1007. Hvis du ikke har lagt inn nyeste BIOS, er det absolutt verdt å prøve det :thumbup:

http://www.asus.com.tw/support/download/it...uxe&Type=Latest

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp her!

Jeg har problemer med å nå 200 x11, klarer såvidt 205x 10.

Dette er oppsettet:

Asus A7N8X deluxe revision 2.0 med siste bios 1007.

Barton 2500+ (seff...)

Stepping: AQXEA 0324 <- Har hørt denne ikke er så verst på overklokking!? Tar jeg feil?

Vannkjøling på Cpu & Gpu. full load aldri over 35 grader. Med overklokket grafikk kort i tillegg.

Twinmos 3200 DUAL 2x256mb

når jeg omsider klarer å få den opp i 205 så må jeg bruke opp imot 1.8 volt for å få den stabilt. Har jo sett rundt omkring at folk ikke modifiserer volt før over 2200MHz..??

tilbakemelding på dette er svært velkomment!

Lenke til kommentar

2500+ @ 2415mhz 1.95v 210x11,5 32C idle, rundt 40 med full load, med da er maskinen lydløs, full pupp på viftene greier jeg 28idle, rundt 36c full load.

Greier 2500+ @ 2520mhz 2.2v, rundt 50+idle, over 65-70 ved load :devil: , og har en tendens til og restarte seg av og til. :) Prime feiler også av og til, superpi funker.

HK Abit NF7-S v2.0 nyeste bios.

Billig vannkjøling til 1000,- kr hos databutikken.no

Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd å overklokke min 2500+.. men med 200mhz FSB fikk jeg blåskjerm under oppstart av xp. Har et aopen nforce2 kort (AK79D-400VN)

Gikk ikke å stille på multiplikatoren. Har 1x512 PC3200 minne (geil).

Gadd ikke å prøve andre hastigheter, fordi reset-knappen til biosen ligger under lydkortet mitt :roll:

Edit: ny vifte og @3200 med maks 52 grader C :D morro!

Endret av AndyNor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...