Christoffero89 Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Hei. Kjøpte for 1 mnd siden en demo laptop på en siba butikk som skulle legge ned og omgjøres til netonnet. (de tar ansvaret videre for alll service fra siba) betale ca 1800 for pcen usett da dne var pakket ned fra demobordet. Når jeg kommer hjem ser jeg at den er fra 2014 på eska og den er veldig treg og har død piksel og flere riper på utsiden av produktet. Gikk til netonnet butikken og sendte inn straks de åpnet igjen og gutten som var der testet den og var enig i at den var unormalt treg og så piksel som var død og sa det burde blitt fikset. Nå i dag fikk jeg dne tilbake og ikke noe er gjort med den. sier ingen feil funnet og at piksel ikke dekkes pga det kun var 1 og ikke flere i klyster. sier også at maskinen er så treg pga prosessor. (hadde ikke kjøpt omjeg viste alderen). sier også at ripene kunne jeg sett før jeg kjøpte men dne var jo pakket og forseglet da jeg kjøpte den. Ikke noe av dette fikk jeg vite på innsendelse. Hadde de sakt den var så treg og skadet på kjøpspunktet hadde jeg droppet det. han som testet maskinen ved insendelse sa den var unomral treg da. men var raskere nå når de testet i dag. (kanskej vranglås?) og sier at garanti ikke dekker softwareproblem. men det er jo litt rart når jeg hadde problem fra dag 1. de ville først ha 1390 for maskinen og gikk så ned til 550 eks mva for insendelsen og sier jeg har signert på at de kan ta betalt. men ser på lappen at det står på svensk og ikke norsk: "garantin gæller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. i det fall produkten inte ær behæftad med ett garantifel, utan ett handhavende fel (t ex felaktik instælld produkt, mjukvarufel, inget konstaterat bla bla, har vi eller serviceverkstedan rætt att debitera dig før uppkomna kostnader hantering, administrasjon, frakter mm) så da lurer jeg på: 1. min kone skrev under som er utlansk. hun kan ikke svensk så derfor kan ikke hun ha forstått hva som står på lappen. Kona er fra asia. har de lov å ha de vilkårne i annet språk? 2. har de lov å ta betalt for et servicegebyr når det ikke står noe faktisk beløp på innsedelsen? De kunne jo finni på hva som helst av beløp i ettertid? Ble aldri oppringt under servicen og fortalt om beløpet heller ikke noen mulighet for å velge kast uten kostnad. Har aldri godtatt det eksakte beløpet noen tips? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Har man signert på noe uten å forstå hva man har signert på, har personen selv et problem. Ingen juss vil gi støtte her. Så der kan man desverre glemme å komme noen vei. Det med å ikke nevne summer på gebyr er jeg mer usikker på. Men at det er gebyr på 500-600 kr er vel noe som muligens må beregnes. Pixelfeil dekkes ulikt fra ulike produsenter. Ikke alle fikser kun en pixel men har krav om at det er flere døde. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. april 2017 Forfatter Del Skrevet 20. april 2017 Men når den ble levert sa de ikke noe om at 1 pikselfeil ikke er nokk. De burde jo ha i former om før jeg sendte? Selger syns selv den var unormal treg så derfor det er sure penger Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Helt klart sure penger og selger burde ha informert riktig om pixelfeil. Det er nok mer selger/butikk som du har grunn til å klage på her. Du kan jo høre med NetonNet/Siba... Endret 20. april 2017 av plankeby Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. april 2017 Forfatter Del Skrevet 20. april 2017 Ok så ingen vits å ta det til forbrukerrådet? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Praktiserer ikke de åpent kjøp?Om selger sier at denne er unormalt treg, og selger trur det er HW problemer eller SW produktet er levert med som er årsak, så burde de ta undersøkelsesgebyret på sin kappe. Ellers har du nok dårlig sak. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. april 2017 Forfatter Del Skrevet 20. april 2017 det jeg mener også. de burde ta det på sin kappe. har sendt de epost nå. de har åpent kjøp men ikke på demo modeller:( Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Hva er modellnavnet på denne PCen? Hva med å legge inn Xubuntu (linux)? 1 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hva er modellnavnet på denne PCen? Hva med å legge inn Xubuntu (linux)? det kan jo være den har mye bloatware , kan være en ren install av Windows og gjør det bedre å . Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. april 2017 Forfatter Del Skrevet 23. april 2017 men spm er jo. har de krav på at jeg betaler det beløpet når jeg aldri godkjente det spesefikke beløpet bare at de har rett til å kreve penger? de kan jo da be om hva osm helst Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Jeg personlig mener at de ikke burde kreve penger fra deg, da de faktisk har funnet feil (nemlig pikselfeil). At de er frekke nok til å ikke dekke pikselfeil på en maskin de selv har sett på i 3 år, burde ikke være grunnlag for å kreve deg for penger. Dette henger også sammen med at du ikke ble opplyst om at pikselfeil ikke ble dekket. Om de ikke hadde funnet noe problem, hadde det vært noe annet. Finles det som er skrevet under på. Kom også gjerne med modellsnavnet, så kan vi fortelle deg om det er normalt at den er treg. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 snakket med forbrukerrådet og de sa jeg har generelt dårlig sak og eneste jeg kan gå på er pikselfeilen ikke ble rettet. Så må høre med uavhengig verksted om 1 død piksel er nokk til å reklamere eller om det må være flere piksler modellen er forøvrig en lenovo g50-45 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 modellen er forøvrig en lenovo g50-45 Den er veldig treg pga. bla. svak prosessor. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 modellen er forøvrig en lenovo g50-45Den bare er treig. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Jøss, ja, det var en voldsomt treg prosessor! For å illustrere, min maskin til 6000 fra 2012 (!) (i5-3317u) har over tre ganger så kraftig CPU-ytelse (ifølge cpubenchmark.com) ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå