TrulsHE Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Sorry for posting to steder, men kom på at ok.no kanskje var bedre å poste i enn hw.no... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har funnet ut at jeg skal investere i en ny cpu-kjøler. Kriterier: *må passe på dette hovedkortet *må være veldig støysvak/kunne kobles på rheobus for å gjøres veldig støysvak *skal brukes på amd xp2000+ thoroughbred, og må kunne takle minst barton xp2800+ (har kanskje tenkt å kjøpe den) *hadde vært veldig fint om den hadde passet for p4 også (mulig jeg går over til det) *trengs ikke overklokkingsmuligheter Fant ut at denna ville vært kjempefin, men det er ikke plass til den på hovedkortet Har sett litt på denna i kombinasjon med denna vifta (kjørt på rheobus), men det blir jo ganske dyrt. Også er det ubekreftet leveringstid også... Skulle gjerne bestilt nå. Har dere noen andre forslag? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 silent breeze fra www.komplett.no den er stille den kjøler ok den er enkel å montere den er billig Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Har denne selv med en xp2500+ og den er fin, stillegående og god.. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Mist frostbite! VELDIG GOD kjøler , skal bestille denne selv! Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Mist frostbite! VELDIG GOD kjøler , skal bestille denne selv! Har sett litt på den. Men har også denna, men finner ingen info om den tåler xp2800+...??? Hva tror dere om den? Virker bra, blir sikkert stille hvis jeg kjører ned vifta litt, og er billig (på tilbud)! PS: Noen her har anbefalt vifter på komplett, men det har seg slik at jeg skal bestille noe annet på microplex også, så det hadde vært fint om dere kunne anbefalt noen de har, for da slipper jeg 2xporto. Men det er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Silent Breeeezzzzz 462 II er en god "billig" og ikke minst bortimot lydløs kjøler som passer til AMD, men desverre ikke til Intel. Selges fra komplett.no -P- Edit: glemte utsalgsted. Endret 5. desember 2003 av Pritorian Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 thermalright sk7 er en god kjøler til bare 300kr (vifte kjøpes separat). Vet ikke om den passer til P4 da. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Tror jeg har bestemt meg for å gå for denna. Går det an å bytte vifta på den til en slik? Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Tror jeg har bestemt meg for å gå for denna.Går det an å bytte vifta på den til en slik? har en slik selv og det går helt fint a skjifte vifte! Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Okey. Da har jeg bestemt meg for ny cpu-kjøler. Takk for hjelpen folkens Har også lyst på ny strømforsyning, og har da peilet ut denna. Vil den holde til: 3stk harddisk 1stk kald katode AMD xp2800+ Asus GeForce Ti4200 CD-Brenner og DVD Denne viftestyringa og 4stk kabinettvifter ??? Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 næj Sikkert? Hvor mange watt trenger jeg da? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jo den vil holde! Jeg bruker den selv på en XP3000 @ 2500Mhz 1.85Volt. Tre disker to cd-rom og driver viftene til vannkjølingen på den. Ikke noe problem i det hele tatt. Men, den har en tendens til å spinne opp i full fart hvis det blir varmt i kabinettet. Dette medfører endel støy, men som regel er denne kortvarig. -P- Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hei 1. Hvorfor skal du bytte ut vifta på ribben? Den er mer enn god nok, og som navnet sier, veldig stille. Så det er ikke noe poen å skifte vifte. 2. Du bør ihvertfall gå for en 350 watter, om ikke mer. Gå kvalitet, fortron source, enermax, antec osv. for all del IKKE gå qtec! har en selv (skal byttes ut snart som mulig) og VELDIG ustablie spenninger. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Tenkte det hadde vært greit å gi dere en tilbakemelding. Silent Boost-kjøleribba med en 19db Papst-vifte er rett og slett konge! Veldig bra og lydløs kjøling - til 400kr Men "Silent"Boost er absolutt ikke silent! Bråker som bare F! Så hvis dere tenker på å kjøpe en slik, så bytt ut vifta! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Bruker Silent Breeze, 20dB tror jeg...bråker lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå