Gå til innhold

Støysvak AMD-kjøler

TrulsHE

Anbefalte innlegg

Sorry for posting to steder, men kom på at ok.no kanskje var bedre å poste i enn hw.no...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har funnet ut at jeg skal investere i en ny cpu-kjøler.

Kriterier:

*må passe på dette hovedkortet

*må være veldig støysvak/kunne kobles på rheobus for å gjøres veldig støysvak

*skal brukes på amd xp2000+ thoroughbred, og må kunne takle minst barton xp2800+ (har kanskje tenkt å kjøpe den)

*hadde vært veldig fint om den hadde passet for p4 også (mulig jeg går over til det)

*trengs ikke overklokkingsmuligheter

Fant ut at denna ville vært kjempefin, men det er ikke plass til den på hovedkortet :(

Har sett litt på denna i kombinasjon med denna vifta (kjørt på rheobus), men det blir jo ganske dyrt. Også er det ubekreftet leveringstid også... Skulle gjerne bestilt nå.

Har dere noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mist frostbite!

VELDIG GOD kjøler , skal bestille denne selv!

Har sett litt på den.

Men har også denna, men finner ingen info om den tåler xp2800+...???

Hva tror dere om den? Virker bra, blir sikkert stille hvis jeg kjører ned vifta litt, og er billig (på tilbud)!

PS: Noen her har anbefalt vifter på komplett, men det har seg slik at jeg skal bestille noe annet på microplex også, så det hadde vært fint om dere kunne anbefalt noen de har, for da slipper jeg 2xporto. Men det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Jo den vil holde!

Jeg bruker den selv på en XP3000 @ 2500Mhz 1.85Volt.

Tre disker to cd-rom og driver viftene til vannkjølingen på den.

Ikke noe problem i det hele tatt. Men, den har en tendens til å spinne opp i full fart hvis det blir varmt i kabinettet. Dette medfører endel støy, men som regel er denne kortvarig.

-P-

Lenke til kommentar

Hei

1. Hvorfor skal du bytte ut vifta på ribben? Den er mer enn god nok, og som navnet sier, veldig stille. Så det er ikke noe poen å skifte vifte.

2. Du bør ihvertfall gå for en 350 watter, om ikke mer. Gå kvalitet, fortron source, enermax, antec osv. for all del IKKE gå qtec! har en selv (skal byttes ut snart som mulig) og VELDIG ustablie spenninger.

Lenke til kommentar

Tenkte det hadde vært greit å gi dere en tilbakemelding.

Silent Boost-kjøleribba med en 19db Papst-vifte er rett og slett konge! Veldig bra og lydløs kjøling - til 400kr :D

Men "Silent"Boost er absolutt ikke silent! Bråker som bare F! Så hvis dere tenker på å kjøpe en slik, så bytt ut vifta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...