stalemate Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Min fader har en gammel maskin som skal oppgraderes med mer minne, og win XP - men med ett kom jeg i stuss - hva slags ram er det som gikk i de gamle Celeron-maskinene? mener at det er SD-RAM 100, men er sannelig ikke sikker - noen som vet mer enn meg? takk for hjelp! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Jeg tror ikke du går feil om du kjøper PC100 SD-RAM. Celeron 500 kjører på 66MHz FSB (66*7.5), men om du kjøper PC100 SD-RAM er den i 99.9% av tilfellene bakoverkompatibel med 66MHz RAM. Forøvrig er det viktig at du passer på at hovedkortet støtter store RAM-brikker om du tenker på å kjøpe en på 256MB RAM eller større ellers kan det hende du får problemer. EDIT; altfor glad i kommaer. Endret 4. desember 2003 av vladnag Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg tror ikke du går feil om du kjøper PC100 SD-RAM. Celeron 500 kjører på 66MHz FSB (66*7.5), men om du kjøper PC100 SD-RAM er den i 99.9% av tilfellene bakoverkompatibel med 66MHz RAM. Forøvrig er det viktig at du passer på at hovedkortet støtter store RAM-brikker, om du tenker på å kjøpe en på 256MB RAM eller større, ellers kan det hende du får problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå