Harald Brombach (digi.no) Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Dette er skurkenes foretrukne meldingstjenester.Følg med ICQ-trafikken i virksomheten. Brukes nesten bare av kriminelle Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Jeg brukte ICQ veldig aktivt..i 1998. Da var det bare noe som var kulere enn MSN messenger. Endret 20. april 2017 av Bytex 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) :-BJeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der.Som mangeårig bruker av Trillian hadde jeg etterhvert flere tilknyttede protokoller enn aktive kontakter jeg faktisk snakket med... Kontaktene endte vel opp på Facebook etterhvert, og protokollene begynte i større og større grad å blokkere tredjepartsklienter, men jeg savner tiden der man kunne samle protokollene i en egenvalgt klient. Spesielt siden jeg avskyr Facebooks Messenger. Jeg mener dog at ICQ lenge før tusenårstallet faktisk hadde fokus på sikkerhet (i samtalen) og lot oss chatte kryptert. Endret 20. april 2017 av tommyb 2 Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 :-B Jeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der. Som mangeårig bruker av Trillian hadde jeg etterhvert flere tilknyttede protokoller enn aktive kontakter jeg faktisk snakket med... Kontaktene endte vel opp på Facebook etterhvert, og protokollene begynte i større og større grad å blokkere tredjepartsklienter, men jeg savner tiden der man kunne samle protokollene i en egenvalgt klient. Spesielt siden jeg avskyr Facebooks Messenger. Jeg mener dog at ICQ lenge før tusenårstallet faktisk hadde fokus på sikkerhet (i samtalen) og lot oss chatte kryptert. Haha, samme her! Sekssiftet brukerid som startet på 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Jeg tror nesten det er sånn det endte opp at alle der er kriminelle - fordi hele hurven som brukte det til legit chatting fikk kontoene sine hijacka. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 :-B Jeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der. Som mangeårig bruker av Trillian hadde jeg etterhvert flere tilknyttede protokoller enn aktive kontakter jeg faktisk snakket med... Kontaktene endte vel opp på Facebook etterhvert, og protokollene begynte i større og større grad å blokkere tredjepartsklienter, men jeg savner tiden der man kunne samle protokollene i en egenvalgt klient. Spesielt siden jeg avskyr Facebooks Messenger. Jeg mener dog at ICQ lenge før tusenårstallet faktisk hadde fokus på sikkerhet (i samtalen) og lot oss chatte kryptert. Ah, Trillian (Takk for gode minner fra en glemt tid. Kjenner meg igjen i beskrivelsen rundt ant. protokoller vs ant. aktive kontakter) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor man bruker ICQ i disse dager hvor man har krypterte meldingstjenester. Jeg skjønner jo at utbredelse er viktig, men det er jo en fordel å ikke være lat og slurvete når man er kriminell. Endret 21. april 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
naldy Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 ICQ har kryptering i siste versjon. 1 Lenke til kommentar
Leorand Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der. [...] Haha, samme her! Sekssiftet brukerid som startet på 1 Tror dette skjedde for veldig mange av oss. Jeg mistet plutselig tilgangen til min konto også, og fikk høre fra de på kontaktlisten min at de hadde begynt å motta spam fra den. Husker ICQ var veldig populært når vi spilte Ultima Online for mange vintre siden... I dag foretrekker jeg Signal og den norske Crypho for kryptert chat på nett. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Jøss, finnes ICQ fortsatt? Mvh 3716902 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå