Gå til innhold

Kraftig økning i produksjon av solenergi fra norske hjem

Anbefalte innlegg

Er forbudt å leve billig i dette landet her, staten skal ha sitt uansett!

er det forbudt å spare strøm og søke beste strømavtale  :hmm:

Hva har det med saken å gjøre?

Sannheten er det at de allerede med smartstrømmålerene er begynt å kartlegge forbruk ned til detalj.

Til slutt betaler du ikkje per kwh, men en total avgift eller det er delt inn i kw "pakker.

Villfaren,

med AMS måleren skal jeg spare endå mer ...  :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal du kunne spare når du betaler for en pakke?

Pakkene er selvfølgelig delt inn i snitt forbruk i størrelse type 1-50 m3 der neste er 51-270m3

:-)

Bare vent å se. Nettleien stiger, og stiger, og det finnes allerede nok av artikler der strømselskapene har uttrykt sin bekymring angående fortjeneste.

Og strøm er jo selvfølgelig noe Norge skal tjene penger på når oljen er vekke.

Ergo blir det fastpris, og forbud mot selvprodusering, eller svært dyre komponenter

Lenke til kommentar

Pakkene er selvfølgelig delt inn i snitt forbruk i størrelse type 1-50 m3 der neste er 51-270m3

Bare vent å se. Nettleien stiger, og stiger, og det finnes allerede nok av artikler der strømselskapene har uttrykt sin bekymring angående fortjeneste.

Ergo blir det fastpris, og forbud mot selvprodusering, eller svært dyre komponenter

Hei Villfaren,

til hva trenger jeg da en AMS måler når jeg har en pakkeløsning?

Smarte strømmålere vil gi forbrukerne bedre informasjon om kraftforbruket sitt, en mer nøyaktig avregning og mulighet for automatisk styring av forbruket. Strømkundene vil få mulighet til å ta styringen over strømforbruket sitt og bruke strøm på en mer fleksibel, effektiv og  miljøbesparende måte.

Lenke til kommentar

Når batteriteknologien kommer litt lenger(eller det ihvertfall blir litt billigere) vurderer jeg veldig sterkt å gå "offgrid" med 12v system og solcellepaneler + nesten "passivhus".

Om man får lov til det er nå en annen ting...

Minivannkraftverk burde være bedre egnet enn sol også mange steder, men det er vel enda vanskeligere å få lov til å sette opp.

Kan forøvrig ikke se en eneste fordel med de nye strømmålerne, her i huset har de ført til at alle de nyoppsatte dimmerne "dimmet" lyset helt ned hver gang måleren sender inn (flere ganger i timen), etter lang krangling endte det med at Everket byttet samtlige dimmere på sin regning... I tillegg så kommer det en statisk "susing" fra alt av finelektronikk når de sender inn, så er igrunnen litt bekymret for om det påvirker levetiden på det! 

Lenke til kommentar

Når batteriteknologien kommer litt lenger(eller det ihvertfall blir litt billigere) vurderer jeg veldig sterkt å gå "offgrid" med 12v system og solcellepaneler + nesten "passivhus".

Om man får lov til det er nå en annen ting...

Minivannkraftverk burde være bedre egnet enn sol også mange steder, men det er vel enda vanskeligere å få lov til å sette opp.

Kan forøvrig ikke se en eneste fordel med de nye strømmålerne, her i huset har de ført til at alle de nyoppsatte dimmerne "dimmet" lyset helt ned hver gang måleren sender inn (flere ganger i timen), etter lang krangling endte det med at Everket byttet samtlige dimmere på sin regning... I tillegg så kommer det en statisk "susing" fra alt av finelektronikk når de sender inn, så er igrunnen litt bekymret for om det påvirker levetiden på det! 

mitt tips er: bygge en litten offgrid til din finelektonikk, modem osv...

Lenke til kommentar

Hei Villfaren,

Smarte strømmålere vil gi forbrukerne bedre informasjon om kraftforbruket sitt, en mer nøyaktig avregning og mulighet for automatisk styring av forbruket. Strømkundene vil få mulighet til å ta styringen over strømforbruket sitt og bruke strøm på en mer fleksibel, effektiv og  miljøbesparende måte.

AMS er IKKJE laget for deg, bare så det er sagt!

http://www.side3.no/teknologi/ams-alt-du-ma-vite-om-strmmaleren-du-snart-far-hjemme-hos-deg/3423310413.html

Det er bare inngangsbilletten for se hvordan pakkene skal bli. Tipper de måler i en 3 års tid, også begynner pakkene. Akkurat som ett mobil abonnement .

Vi kommer jo selvfølgelig til å skrike en del før pakkene kommer. 

Men i og med at strømmen varierer i pris, så blir jo pakkeprisen selvfølgelig kalkulert ut i øvre sjiktet for maks profitt.

Lenke til kommentar

Hei Villfaren,

AMS er IKKJE laget for deg, bare så det er sagt!

http://www.side3.no/teknologi/ams-alt-du-ma-vite-om-strmmaleren-du-snart-far-hjemme-hos-deg/3423310413.html

Det er bare inngangsbilletten for se hvordan pakkene skal bli. Tipper de måler i en 3 års tid, også begynner pakkene. Akkurat som ett mobil abonnement .

Vi kommer jo selvfølgelig til å skrike en del før pakkene kommer. 

Men i og med at strømmen varierer i pris, så blir jo pakkeprisen selvfølgelig kalkulert ut i øvre sjiktet for maks profitt.

jeg skjønner vel hva du mener.

men det har ingenting noe med energibesparelsen å gjøres.

En fluesopp er også bio, men jeg kan ikke anbefale å spise dette :-)

Lenke til kommentar

Skjønner ikkje hvorfor du drar meg inn i besparelse å gjøre ?

Har da ikkje snakket om det. 

Eg har overhodet ingen tro på at ett sånt scenario som eg fremstiller ikkje er innen rekkevidde om noen få år. 

Klart om alle skal til med solcelle så forsvinner fordelene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...