Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal ned i vekt idag drakk jeg 1 glass juice angrer

Anbefalte innlegg

I 3 dager nå har jeg bare spist grove knekkebrød. Men jeg har tidligere lest at 1 glass juice om dagen ikke er usunt. Så jeg drakk ett glass. Men så leste jeg at man bør drikke vann og ikke juice hvis man skal ned i vekt. Nå angrer jeg... drakk sånn tropicana juice. Tror den er sunn?

Anonymous poster hash: 74260...941

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ett glass juice er sunt, ja juice inneholder kalorier.

Hvor lenge har du tenkt til å spise grove knekkebrød og drikke vann?

Raskt ned betyr stort sett alltid raskt opp igjen rett etterpå du er ferdig, det er generellt sett en veldig dårlig måte å gå ned i vekt på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du vil ikke gå opp i vekte på grunn av ett glass juice, 2 dl om dagen er ikke et problem. Den har knapt en effekt på helsa. Problemet er hvis du drikker 10 glass juice hver dag, DA vil du gå opp i vekt. 

Hvis du skal gå ned i vekt, er -små- forandringer over -lang- tid den eneste muligheten. Psyken vår består av rutiner innøvd over svært lang tid, den er som en asteroide ute i verdensrommet. Skal du endre kurs på den, så må du dytte forsiktig på siden, ikke fly rett på.

Men det er aldri noe galt med å prøve. Du gjør i det minste noe, så dette er jo starten på prosessen.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Nei. Juice har for mange kalorier i seg og burde ikke drikkes hvis du prøver å gå ned i vekt. Hold deg til vann.

:((((( vil jeg gå opp i vekt av ett glass juice som jeg drakk?

Ikke hvis du baker det inn i kaloriene du kan ha den dagen. Ikke lev på kun knekkebrød og vann heller, tell kalorier, det er mye enklere å holde seg innenfor en viss grense når du har en maxgrense å forholde deg til. Hvor mange kalorier du burde få i deg hver dag for å gå ned i vekt kan jeg ikke si noe om da jeg hverken vet vekten, høyden, alderen eller kjønnet ditt.

Det er også enklere å unne seg noen gode ting hvis man har en maxgrense, bare spis mindre kalorier i ett par dager og ''spar opp'' noen kalorier til en belønning i ny og ne :)

Lenke til kommentar

Skal jeg lese mellom linjene i det du skriver, høres det ut for at det du egentlig trenger er å slanke bort litt slagg i tankegodset ditt. Det høres mest ut som at du kjører anoreksia-dietten. Den funker jo, for all del, men det ødelegger livet totalt. Noen blir friske, veldig mange blir skadet for resten av (det veldig forkortede) livet. Og noen går enkelt og greit hen og sulter ihjel.

Noen knekkebrød med pålegg og et glass juice er en grei lunsj, ikke en dags matinntak. Det som skjer når kroppen får altfor lite næring er at den går i sparemodus og på sikt ødelegger seg selv i et forsøk på å skrape overlevelsen videre til det blir tilgang på mat igjen.

Et sunt legeme er et prisverdig mål å sette seg. Bare husk at ting kommer til å ta tid, og om man prøver å tvinge kroppen til å fungere på andre måter enn den gjør så vil det som regel føre til skader av en eller annen sort.

Ta deg en rolig fjelltur i et par timer, begynn med fysisk aktivitet. Og sørg for å spise riktig. For lite er verre enn for mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...