-=Neo=- Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Finner ikke hardisken (S/ata) i bios... Hva kan vaere feil??? Noen svar??? Jeg Har dette systemet... Hovedkort Asus A7V600 Ram Corsair CMX512-3200C2PRO XMS3200 512Mb CPU AMD Athlon 2800+ xp Barton CPU-vifte Thermaltake A1607 Volcano 11 Xaser Edition SocketA Strøm Antec True Power 380W ATX Skjerm-K Sapphire 9600 pro fireblade Det burde ha gaa men hvordan??? -Takk til alle svar- Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Du vil neppe finne disken i bios, derimot må du gå inn i raidkonfigurasjonen umiddelbart før os'et bynner å loade å konfigurere et raid. Disken vil da bli funnet. Grunnen til dette er at de fleste bioser enda ikke har støtte for satadisker, og har heller en egen kontroller på hovedkortet. Lenke til kommentar
-=Neo=- Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Hvordan??? Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det skal være en slags meny, der det står noe sånt som "press ctrl-f to enter raid configuration utility". Denne meldingen kommer automatisk frem.. Jeg husker ikke nøyaktig hvordan det er på asuskort.. Lenke til kommentar
rener Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Dersom du tenker på installasjon av Windows så må du ha en diskett med drivere for S-ATA grensesnittet. Når du kommer inn i Windows Installer trykker du F6 for å installere SCSI- og RAID-drivere, som omfatter S-ATA òg. Hadde dette problemet selv Om det er snakk om at maskinen ikke i det hele tatt klarer å finne disken vet jeg ikke hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
-=Neo=- Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Han finner den.. Men m[ jeg laste det ned dah??? Takker for alle svar igjen!!! Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Du må nok laste ned disse driverne, dersom de ikke ligger på en diskett eller på cd'en som kom med hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
rener Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Det som jeg måtte gjøre var å utforske CD-en som fulgte med hovedkortet for drivere.... Der er sikkert en mappe for drivere der IDE så S-ATA.. Noe slikt i såfall Du må bare lete etter dem, så det er kjekt å ha en annen data tilgjengelig.... Så må du lage en diskett av dette.. Copy\Paste! Endret 4. desember 2003 av rener Lenke til kommentar
-=Neo=- Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 klarte det naa!!! -Takk for alle svar- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå