Ola-Nor Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg en relativt ny pc, og sitter på ; Sapphire 9800Pro Asus p4p800 Win2K 2.8 P4 (ikke at det har noe med problemet å gjøre ) 2*512 Dual ram. Problemet mitt er derimot at jeg får ikke skrudd opp maskinen til 8x AGP speed. Den vil kun kjøre 4X. 1X og 2X går det ikke ann å sette den i. Når jeg prøver å sette den i 8X, insisterer pc`en på å boote (noe jeg gjør). Når jeg så logger meg inn igjen, så blinker pc`en rett etter at jeg har logga inn, og jeg er tilbake på 4X Agp. Windows blinker kun de gangene jeg prøver å sette AGP til 8X (og booter) aldri ellers. Kjører Catalyst 3.9 btw. Noen som har hatt samme problem? Edit, beklager om dette er en feilpost, jeg regner med at dette er ett skjermkort problem. Endret 4. desember 2003 av Ola-Nor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det er i og for seg ikke et problem, da AGP 8x har vist seg å gi niks ytelsesøkning fra 4x. Så jeg hadde latt den stå på 4x, og kost meg med en problemfri PC, istedenfor å slite med 8x. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 ja,enig med Alastor her. hvorfor slite med agp x8 når det er lite eller ingenting og hente på dette. noen ati-kort har pro og kjøre med agp x8 selv om ditt hk skulle støtte dette. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Men det er nå alltid tilfredstillende å få til ting som skal fungere.. Hadde akkurat samme problem som deg Ola-Nor, med blinking etter reboot. Jeg fikk verken skrudd på 8x eller fast-write. Begge ting var enabled i BIOS. Så røk vifta på skjermkortet, jeg fikk et nytt på returen, og siden jeg fikk det har 8x og fast-write funket helt fint.. Snodige saker... Akkurat samme skjermkort.... Prøvde 3.9 på det gamle også.. Lenke til kommentar
Ola-Nor Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg får vel trøste meg med at det er under 2 år til jeg kjøper min neste pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå