Gå til innhold

Noen spørsmål om utvide disk, 2.stk ps4 i samme hus ect

Gib

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har funnet delvise svar på det jeg lurer på i andre tråder men ønsker å være sikker/presisere

1. Dersom jeg kjøper en PS4 til i huset, kan vi da dele de spillene som blir kjøpt? Altså kan man spille for eksempel Horizen Zero Dawn på begge maskinene uavhengig av hverandre?

2. Kan begge maskinene være online på et guld medlemskap?

3. Jeg kjøper alle spillene mine i ps store, de blir det rimelig fort fult på 500GB disken. Kan jeg koble på hvilken som helst USB3 disk til PS4? Dersom jeg ønsker å bytte disken som er i PS4, er det bare og kjøre på med så stor 2,5" disk som mulig?

4. Komplett hadde en fiffig sak til PS4, Nyko Databank Noen som har testet, virker jo veldig greit om det fungerer bra.

Håper noen har korte og klare svar til meg :)

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Spillet er bundet opp til kontoen spiller er kjøpt med men det er ikke noe i veien for å laste ned spillene til samme profil(er) på begge konsollene. Det kan hende du må bytte litt hvilken konsoll som er primærkonsoll for å starte spill på begge konsollene men det kan sikkert andre her inne bekrefte. 

2. Tor det men andre her inne kan sikkert bekrefte.

3. Med den siste patchen som kom nylig kan du koble til en ekstern USB-disk på 8 TB hvis jeg ikke husker helt feil. Det er veldig enkelt å bytte ut den eksterne disken på både PS 4 og PS 4 pro. Selve byttet tar et par minutter men hvis du skal ha kopiert tilbake data kan dette ta litt tid. Bruk i så tilfelle en ekstern disk med USB 3 og dobbelsjekk at du kobler den til en USB 3-port på konsollen. Husker jeg ikke helt feil er det både USB 3 og USB 2-utganger på PS4 mens PS4 pro har kun USB-utganger. Du kan bruke både SSD og 2.5" snurredisk hvis du bytter den interne disken. snurredisk gir bang for bucks hva gjelder lagringskapasitet men SSD kan gi litt raskere lastetider. På den eksterne databanken du nevner under punkt 4 brukes vel 3.5" disker hvis jeg ikke husker helt feil. Største 2.5" disken jeg har sett er vel 2 TB mens du kan få langt større disker som 3.5".

4. Jeg har vurdert den selv men jeg ser ikke for meg den funker på PS4 pro da harddisken sitter et annet sted på PS 4 pro enn PS4. 

edit: la til litt mer utfyllende informasjon.

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Som Ilpostino sier er det ikke noe problem, men vær nøye med hvilken ps4 du setter som primær. Jeg har én pro for meg selv og én ordinær til ungene. Kun jeg har pluss abo, så jeg satte min primær maskin på den ordinære til kidsa. På den måten kan også alle ungene dra nytte av mitt pluss abo (spille online) og jeg kan laste ned og spille mine spill på begge maskinene. Mine spill er da også tilgjengelig for alle brukere på primær maskinen.

2. Ja, begge maskinene kan være online samtidig, men... Usikker på om vi kan spille samme spill online samtidig. Og brukeren min kan ikke være aktiv på mer enn én maskin om gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar begge to :)

Skal innom sjappa og kjøpe en PS4 PRO i dag, men var litt viktig at spille kunne spilles samtidig på begge konsollene.

Lagring er jo et problem som jeg kan løse seiner, 500 eller 1000GB er jo alt for lite men når jeg vet det er enkelt å fikse så er jo det greit.

Har en Xbox ONE men ekstern disk, det funker jo helt greit men det er jo en ekstra duppeditt som henger på og blir litt sårbar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...