Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å utdype litt mer,

Hitman 2 er kanskje det mest massive soundtracket jeg har opplevd i noe spill, totalt imponerende og overraskende fra Jesper Kyd.

Av andre soundtrack er selvfølgelig alle de gode gamle c64/amiga/NES-spillene viktige milepæler, men de fleste av disse er ikke ting jeg husker som en opplevelse i seg selv, snarere noe som vekker gamle minner og som selvfølgelig fenger godt.

Det siste året må det nok sies at "Jeroen Tel - The Way It Is" har vært den fremste sangen jeg har plystret til og hørt særdeles mye på vei til skolen. God gammeldags SID-musikk :)

btw:

http://www.kohina.com/ - god gammeldags spillmusikk, tatt opp etter den gamle kunstens regler (dvs, emulering kun i de ekstreme tilfeller)

Lenke til kommentar

Ingen her som har nevnt Homeworld 1 og 2 her (tror jeg har ikke lest gjennom alle). De spillene har veldi atmosfærisk musikk, passer perfekt inn i den typen spill... Nesten som jeg spiller de spillene bare for musikken :)

Outcast er en selvfølge å nevne i musikk sammenhenger... Nesten som jeg vil si at det spillet har den beste musikken i et spill noensinne(!), synd at Apeall (de som utviklet det) gikk konkurs (tror jeg) :(

Både Mafia, MGS 2, Haegemonia, Generals, Red Alert og KOTOR har nydelig musikk... Det er sikkert mange titler som jeg har glemt her...

Lenke til kommentar

Ice climbers melodien i bakgrunnen *nynne* bippedidi blippedippedippedidi..

+musikken i diablo i tristram, HAHA!

når det gjelder nyere spill digger jeg musikken til ww2-spill som bf1942 (loading-intro) og CoD.

så er jo cain rap'en dritbra (fra diablo2). Dette ble offesielt utgitt av gutta som lagde diablo2. kan lastes ned her: http://diablo2.gamesweb.com/dl/downloads.php?file=91

Endret av z0u
Lenke til kommentar

Alle blizzard spill har jo hatt suveren musikk, spesielt strategi spilla. Husker godt jeg satt og hørte på warcraft2 musikken i cd spilleren for en god del år siden. Eller at jeg alltid satte musikken mye høyere enn ingame sfx i broodwar (det ene tracket der er genialt)

Men mange amiga spill hadde også bra musikk, og det på en tid der pc bruker satt og hørte på den forferdelige pc speakeren

Apropos musikk, er det bare meg som tenkte "neverwinter nights!" når jeg hørte sw kotor musikken første gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...